تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




الگوی حرکت بازار چین، دو قدم به جلو یک قدم به عقب

شاخص ها در بازار چین سنگین ترین افت روزانه را در 17 ماه گذشته متحمل شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، شاخص بلوچیپ در بورس شن ژن بیشترین میزان افت روزانه را در 17 ماه گذشته متحمل شد در حالی که سرمایه گذاران به سوی اوراق مشارکت جذب شده اند.

بر اساس این گزارش افزایش میزان سوددهی اوراق مشارکت در چین، سرمایه گذاران را به سوی خرید این اوراق جذب کرده و بازدهی سهام، با وجود سختگیری های اخیر چین در خصوص بدهی شرکت های سرمایه گذاری، آنها را ناامید کرده است.

این در حالی است که، نرخ اوراق مشارکت 10 ساله چین با افزایش سود 4 درصدی همراه شده است.

تحلیل گران معتقدند افزایش میزان سود اوراق مشارکت چین به دلیل تصمیم دولت برای جلوگیری از بدهی های خارجی است در حالی که در این میان نگرانی ها از کندی آهنگ رشد اقتصادی در این کشور نیز وجود دارد.

بر این اساس، دو سقوط اخیر بازارهای جهانی در سال های 2016 و 2015 میلادی نیز ناشی از نگرانی ها نسبت به آینده اقتصادی چین رقم خورد .

هفته گذشته نیز قانون گذاران در این کشور سایه پنج مقررات سخت گیرانه بر فعالیت های بانکی چین را بر بازار سهام این کشور گسترده کردند.

محدودیت بانک ها برای خرید اوراق مشارکت ، محدودیت در میزان وام دهی بانک ها به مشتریان حقوقی به دلیل برتری در ترازنامه ها آنها، از جمله دو مورد اخیری بود که قانون گذاران این کشور با اعمال آنها، موجب محدودیت عملکرد بانک ها در چین شدند ..

در این میان شاخص CSI در چین که نشان دهنده میزان معاملات سهام شرکت های بزرگ در بورس شانگهای و شن ژن است با افت 3 درصدی همراه شد و بیشترین میزان افت روزانه را نسبت به سال 2016 میلادی از آن خود کرد.

دونگ شونژیاو، تحلیل گر اوراق بهادار در کارگزاری پاسفیک در این خصوص اظهار داشت: در نیمه اول سال سهام شرکت های بزرگ با رشد قابل توجهی همراه شد. اما در نیمه دوم سال تصمیمات سرمایه گذاران نشان می هد که تمایل به نقدشوندگی بیشتر شده است و افزایش سهام در پرتفو، از اولویت های سرمایه گذاران نیست .

وی ادامه داد: ممکن است که افزایش نرخ سود اوراق مشارکت در این میان تأثیرگذار باشد اما عامل اصلی نخواهد بود.

این کارشناس بازار ادامه داد: با این که اوضاع اقتصادی در چین همچنان به درجه مطلوبیت نرسیده است اما افزایش شاخص شانگهای در هفته گذشته با وجود رشد میزان سوددهی اوراق مشارکت در بانک ها به ثبت رسید و می توان گفت که بازار همچنان به روند عادی خود ادامه می دهد.

وی ادامه داد: مسیر شاخص ها در بازار چین از الگوی خاصی تبعیت میکند . دو قدم به جلو یک قدم به عقب. اگر دو روز شاخص به صورت متوالی رشد داشته باشد به طور حتم در روز سوم با روند اصلاحی رو به رو خواهد بود.

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «الگوی حرکت بازار چین، دو قدم به جلو یک قدم به عقب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..