تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش صادرات قیر ایران

اولین جلسه میز قیر با حضور معاون صادراتی وزیر و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران و همچنین تولیدکنندگان، صادرکنندگان، نمایندگان اتحادیه‌ها و انجمن‌های صادراتی، سازمان استاندارد، وزارت راه و شهر سازی و وزارت نفت با هدف بررسی راه‌های توسعۀ صادرات قیر و بررسی موانع و مشکلات تولید و صادرات این محصول به دیگر بازارها برگزار گردید.

به گزارش شمانیوز: مسعود کمالی اردکانی، مدیر کل دفتر توسعۀ صادرات محصولات صنعتی و معدنی، با تشریح وضعیت صادرات قیر طی سال‌های اخیر، اظهار داشت: براساس آمار و اطلاعات گمرک در سال 1391 صادرات قیر به ارزش 1/1 میلیارد دلار و معادل 2/2 میلیارد تن بوده است، در حالیکه در سال 1395 صادرات این محصول 3/3 میلیون تن و به ارزش 715 میلیون دلار بوده است که علیرغم کاهش ارزشی به دلیل افت قیمت بازار جهانی به لحاظ وزنی 48 درصد رشد داشته است.

وی افزود: میزان صادرات قیر طی 7 ماهۀ نخست سال جاری معادل 2/2 میلیون تن و به ارزش 410 میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود 6 درصد به لحاظ ارزشی کاهش اما از نظر وزنی 17 درصد رشد نشان می‌دهد.

مواردی چون عرضۀ مستمر و روان خوراک و تثبیت قیمت به صورت ماهانه، عرضه تمامی تولیدات قیر در بورس کالا و ممانعت از ورود VB و VR بی‌کیفیت به بازار ایران از دیگر موضوعات مطروحه در جلسه بود.

گفتنی است، امارات ، میانمار، پاکستان، قطر، عمان، هند و چین از عمده‌ترین بازارهای صادرات قیر محسوب می‌شوند.

منبع: روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران
 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش صادرات قیر ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..