تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




موقوفات باید طبق نیاز جامعه وقف شود

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: وقف اهمیت زیادی در رفع مشکلات جامعه دارد از این رو موقوفات باید طبق نیاز جامعه وقف شود.

به گزارش شما نیوز ، آیت الله محمد یزدی  در همایش یاوران وقف که با حضور واقفین، متولیان و اصحاب وقف در مجتمع فرهنگی آموزشی امامزاده سیدعلی(ع) در قم برگزار شد، تصریح کرد: وقف دارای شرایطی است و فرد واقف باید عاقل و بالغ و دارای اختیار باشد و از روی قصد قربت و با اراده خود، دارایی خود را وقف کند.

وی افزود: وقف جایگاه وسیعی در اسلام دارد و از امور خیری است که مورد توجه و تاکید می باشد؛ وقف باقی الصالحاتی ارزشمند است که بعد از مرگ نیز می تواند برای واقف اجر و پاداش به همراه داشته باشد.

 یزدی بیان کرد: امام علی(ع) اولین واقف اسلام است در طول تاریخ اسلام نیز بزرگان دین و علما و مراجع زیادی به وقف پرداخته اند و دیگران را از آثار و برکات وقف بهره مند ساختند.

وی خاطرنشان کرد: در وقف هر گونه دخل و تصرف اموال متوقف می شود و بر اساس نیت واقف این وقف مورد استفاده قرار می گیرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: در نظام اسلامی سازمان اوقاف و امور خیریه متولی وقف است و باید توجه ویژه ای به ظرفیت های تبلیغی، فرهنگی و آموزشی در وقف داشته باشد.

وی گفت: واقفان باید توجه داشته باشند که در وقف به نیازهای روز جامعه توجه کنند چه بسا موقوفاتی که با گذر زمان می توانند ماهیت خود را از دست بدهند.

یزدی با اشاره به اینکه در ایران بقاع متبرکه فراوانی وجود دارد تصریح کرد: مهاجرت گسترده فرزندان و نوادگان اهل بیت(ع) در طول تاریخ به ایران موجب تعدد بقاع متبرکه می باشد که هر یک از این ها ظرفیت فرهنگی مهمی به شمار می روند.

وی بیان کرد: رهبر انقلاب این بقاع متبرکه را قطب های فرهنگی می دانند و حضور روحانیت و کارشناسان دینی در این بقاع در اجرای برنامه های فرهنگی بسیار ارزشمند است.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: باید طبق فرمایشات و توصیه های رهبری در کنار تمامی بقاع متبرکه مراکز فرهنگی دائر شوند تا بتوان از این ظرفیت بهره برد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «موقوفات باید طبق نیاز جامعه وقف شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..