تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ادعاهای امارات علیه تمامیت ارضی ایران مغایر اصول حقوق بین‌الملل است

رییس هیات ایرانی بین‌المجالس آسیایی ادعاهای امارات علیه تمامیت ارضی ایران را در تعارض با اصول حقوق بین‌الملل عنوان کرد و از این کشور خواست رویکرد دوستانه‌ای در سیاست خارجی خود اتخاذ کنند.

به گزارش شما نیوز ، سید فاطمه ذوالقدر در واکنش به اظهارات ضد ایرانی نماینده پارلمان امارات در دهمین نشست اتحادیه بین‌المجالس آسیایی که دراستانبول برگزار شد، اظهار کرد: ادعاهای بی‌پایه و غیرقابل توجیح نماینده امارات علیه یکپارچگی و تمامیت ارضی ایران در تعارض با اصول حقوق بین‌الملل، منشور سازمان ملل و روابط خوب همسایگی است و جمهوری اسلامی ایران حاکمیت خود بر جزایر ابوموسی، تنب کوچک، تنب بزرگ و خلیج فارس را مورد تاکید قرار می‌دهد.

وی با بیان این‌که تمامیت سرزمینی و حاکمیت ایران از این جزایر قابل مذاکره نیست، ادامه داد: این امری غیرمنطقی است که نماینده کشوری که بمب‌افکن‌های آن شهروندان بی‌گناه یمن را بمباران می‌کنند ایران را متهم به دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: براساس گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، برنامه و فعالیت‌های هسته‌ای ایران به طور کامل صلح آمیز است، فناوری موشکی ایران نیز حق مشروع ما برای ارتقاء قابلیت‌های دفاعی ما تجارب منفی تحمیل جنگ توسط صدام حسین را داشتیم که برخی از کشورها از جمله امارات از او حمایت می‌کردند.

وی همچنین گفت: ما از امارات متحده عربی می‌خواهیم تا یک رویکرد دوستانه در سیاست خارجی خود اتخاذ کند و سیاست منفی علیه دیگران به ویژه علیه مردم یمن را تغییر دهد.

رییس هیات ایرانی بین‌المجالس آسیایی همچنین اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران برمبنای سیاست اصولی خود که مبتنی بر تامین امنیت، ثبات و برقراری صلح در خلیج فارس با کشورهای منطقه است اقدامات گسترده‌ای برای اعتمادسازی و گسترش اقدامات اعتمادساز دوجانبه با کشورهای منطقه انجام داده است. در همین زمینه ما آمادگی خود را برای مشارکت نماینده امارات متحده عربی در مجمع بین‌المجالس آسیایی دراستانبول ایران را متهم به مداخله در امور منطقه کرد و ضمن طرح ادعاهایی درباره جزایر سه‌گانه مدعی شد که ایران در پی ساخت موشک‌های بالستیک و ایجاد ناامنی در منطقه است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ادعاهای امارات علیه تمامیت ارضی ایران مغایر اصول حقوق بین‌الملل است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..