تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتقاد مجدد ترکیه از آمریکا در موضوع رضا ضراب

بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه گفت: محاکمه اتباع ترکیه در آمریکا به بهانه همکاری های اقتصادی با ایران مبتنی بر اطلاعات نادرست و دروغ است.

به گزارش شمانیوز:  یلدریم شب گذشته در اجلاس اقتصادی ترکیه در استانبول افزود: آمریکایی ها با کشورهایی که خود علیه آنها تحریم اعمال کرده اند، روابط تجاری برقرار می کنند، اما تجارت ترکیه با همان کشور را جرم می دانند.

وی بیان کرد: همین اواخر آمریکا و ایران در خصوص فروش هواپیماهای تجاری به توافق رسیدند و به رغم این توافق، می گویند که ترکیه تحریم های اعمال شده علیه ایران را نقض کرده است.
وی اظهار کرد: کسانی که این ادعا‌ها را مطرح می کنند، ابتدا نگاهی به عملکرد خود بیندازند.
وی اضافه کرد: ترکیه تاکنون در خصوص صادرات و تجارت هیچ عملی مغایر با قانون اساسی کشور یا قوانین بین‌المللی انجام نداده اس و به هر تصمیم اتخاذ شده توسط سازمان ملل متحد احترام می گذارد و به حاکمیت قانون اهمیت می دهد.

وی تاکید کرد: به همین دلیل بیان جملات اتهام آمیز و صدور کیفرخواست علیه اتباع ترکیه در آمریکا به مقصد آسیب زدن بر بخش مالی ترکیه انجام می شود و تلاش بیهوده ای است.
یلدریم ادامه داد: متاسفانه پرونده تشکیل شده علیه برخی فعالان اقتصادی و مدیران بانکی ترکیه در آمریکا بیش از آنکه روند حقوقی داشته باشد، به سوی سیاسی شدن پیش می رود در حالی که در ترکیه و آمریکا نباید اجازه داد که عده ای روابط دو کشور را مسموم کنند.

 بازداشت رضا ضراب تاجر ایرانی تبار ترکیه در آمریکا و محاکمه او و نیز صدور کیفرخواست علیه وزیر اقتصاد سابق و برخی مدیران بانکی ترکیه به بهانه دور زدن تحریم های ایران، در چند ماه اخیر به موضوع مهم اختلاف بین آمریکا و ترکیه تبدیل شده است.





پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتقاد مجدد ترکیه از آمریکا در موضوع رضا ضراب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..