تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شاندوگ؛ بزرگ‌ترین موزه دایناسور دنیا + تصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ موزه‌ای که در جاده لیان هوآ شان چین واقع شده با نام شاندوگ شناخته می‌شود. این موزه با مساحتی بالغ بر ۲۸ هزار متر مربع بزرگ‌ترین موزه دایناسور دنیاست.

شاندوگ؛ بزرگ‌ترین موزه دایناسور دنیا

بنا بر این گزارش، موزه شاندوگ محل مناسبی برای نگهداری از ۱۱۰۶ دایناسور و هزاران فسیل است. این موزه ۳۶۸ دایناسور سیتاکوسور (نام یک جنس از تیره طوطی خزندگان)، ۳۹۱ دایناسور درومایوسورد (خانواده‌ای از دایناسور‌های تروپود)، ۲۵۵ دایناسور نیم‌پرنده، ۲۲ دایناسور جهولوسور (یک جنس از فروراسته پرنده‌پایان) و ۷۰ نمونه‌ی بی‌نام را در معرض دید عموم قرار داده است.

شاندوگ؛ بزرگ‌ترین موزه دایناسور دنیا


شایان ذکر است؛ نام موزه شاندوگ در سال ۲۰۱۰ میلادی در کتاب گینس ثبت شده است. از ارزشمندترین آثاری که در این موزه از آن‌ها نگهداری می‌شود، می‌توان به بلندترین فسیل سیلیسی، بزرگ‌ترین فسیل چینی‌خزنده‌بال (یک جنس از تیره آراسته‌آروارگان) و بزرگترین غار یاقوتی اشاره کرد.

شاندوگ؛ بزرگ‌ترین موزه دایناسور دنیا


گفتنی است؛ موزه شاندوگ در سال ۲۰۰۴ میلادی افتتاح شده و یک مرکز تحقیقاتی بسیار پیشرفته، یک سینمای چهار بعدی و ۲۸ سالن نمایشگاه را در خود جای داده است. این موزه تا به حال شش رکورد را در کتاب گینس به نام خود ثبت کرده است.


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شاندوگ؛ بزرگ‌ترین موزه دایناسور دنیا + تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..