تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هزیمت داعش یک دستاورد ملی است

کمیته سیاسی حزب کارگزاران سازندگی ایران با ارسال پیامی خطاب به سردار قاسم سلیمانی پیروزی بر داعش و نابودی تشکیلات سیاسی این جریان انحرافی را تبریک گفت.

به گزارش شما نیوز ، متن کامل این پیام به شرح زیر است :
برادر گرامی
سردار قاسم سلیمانی
پیروزی تاریخی جمهوری اسلامی ایران و متحدان منطقه ای آن بر دولت خود خوانده ی داعش را به جناب عالی و همه ی همرزمان‌تان تبریک و تهنیت می‌گوییم . این پیروزی جلوه ای از یک استراتژی ملی در همراهی و همدلی رهبری ، دولت ، ملت و نیروهای نظامی و سیاسی و مدنی ایران بوده است که در تاریخ جن‌گها و نبردهای این میهن به یادگار خواهد ماند. بدون شک نقش راهبردی مقام معظم رهبری و نیز حمایت‌های ریاست محترم جمهوری در کنار فرماندهی خردمندانه جنابعالی و دیپلماسی فعال ایران در وزارت امور خارجه و زحمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران در این پیروزی ، نقش اساسی داشته است که خوشبختانه در پیام جنابعالی هم به این عوامل کلیدی اشاره شده است.


نبرد با داعش به عنوان گروهی افراطی که برداشتی انحرافی از اسلام دارد ، فراتر از یک نبرد ایدئولوژیک بود . در این نبرد استراتژیک دفاع از میهن ، دفاع از انسان و دفاع از اسلام به عنوان یک فرهنگ باز و پویا همزمان در جریان بود . جلوگیری از تلاش داعش برای هم مرز شدن با ایران و ایجاد محیط امن در حوزه تمدنی ایران ، مبارزه با دشمنان انسان و کسانی که به انسان کشی به نام مذهب می پردازند ، و دفاع از دین خدا که بازیچه ی باورهای ناصواب گروهی مدعی اسلام‌شناسی قرار گرفتند ، همه از دستاوردهای این دفاع مقدس شما بود که اکنون به ثمر رسیده است .


جناب عالی به خوبی واقفید و چند بار بر این نکته تاکید کرده‌اید که در دفاع از انسان و ایران واسلام تفاوتی میان اصلاح طلب و اصولگرا وجود ندارد، همچنان که میان دولت و سپاه ، میان دیپلمات‌ها و سرداران در این مبارزه مقدس تفاوتی وجود نداشت و اگر این اتحاد ملی نبود ، هرگز این پیروزی شکل‌ نمی‌گرفت‌. شما به خوبی به یاد دارید که همه شهروندان ایرانی که دل در گرو ایران داشتند از روحانی و روشنفکر ستایشگر شما در مبارزه با داعش بودند و با وجود برخی تفاوت‌های سیاسی در بیرون مرزها یک پارچه مدافع سرداران و سربازانی بودند که برای ایران و انسان می جنگیدند . دفاع از حرم ، دفاع از انسان بود و دفاع از هیچ فرد یا شخص خاصی نبود که بدون شک چنان که شایسته ی یک مردم سالاری واقعی است ، سرنوشت مردم همه ی کشورهای منطقه به خصوص سوریه را باید صندوق‌های رای ، بدون هر گونه دخالت خارجی ، تعیین کند . چرا که پیدایی داعش ها و نفوذ استعمار هر دو ، دو روی یک سکه به نام دیکتاتوری است . بدون شک نقش تاریخی استعمار غربی در مهندسی مرزهای خاورمیانه در صد سال قبل در توافق "ساکس - پیکو "و تداوم اشتباهات آنان در دفاع از دیکتاتورهایی مانند صدام حسین و دیگر رژیم های اقتدارگرای خاورمیانه و اشتباهات بزرگترشان برای دخالت در این منطقه ، ریشه ی اصلی بحران است . ناآگاهی و منفعت طلبی غربیان ، خاورمیانه را در سیکل معیوب" دیکتاتوری -آنارشیسم " قرار داده که داعش فرزند ناخلف این دوگانه است .
اکنون که این توفیق تاریخی برای ایران و یاران ایران فراهم شده است می‌توان امیدوار بود که جمهوری اسلامی ایران در هماهنگی کامل میان نیروهای سیاسی و نظامی ، از تشکیل مردم سالاریهای پایدار در منطقه دفاع کند و ثابت کند که اگر امور خاورمیانه به مردم خاورمیانه سپرده شود ، جهان امن تر و آزادتر خواهد بود ، شما به عنوان" سردار ایران " که از موضعی ملی ، انسانی و الهی زندگی خود را مصروف این آزادسازی ساخته اید ، می‌توانید پرچمدار این استراتژی در ژئوپلتیک خاورمیانه باشید که راهی جز استقلال ، آزادی و مردم سالاری وجود ندارد . و این معنای واقعی آرمان صدور انقلاب است که نه به معنای تسخیر کشورها و بر هم زدن مرزها یا به دین خود در آوردن دیگران ، که به معنای همزیستی انسانها در پناه حاکمیت ارزشهاست . ارزشهایی که سبب می‌شود مرجعی عالی قدر چون آیت الله العظمی سیستانی در عراق یا سیاستمداری متدین مانند سید حسن نصر الله در لبنان بر اساس آن از پلورالیسم و کثرت گرایی سیاسی و همزیستی مسالمت آمیز ادیان و احزاب حمایت کنند و جمهوری اسلامی ایران نیز از این راهبرد دفاع کند . شیعه به این معنا می‌تواند پرچمدار آزادی و صلح باشد . نقش محوری کشور ما در این پیروزی البته نباید سبب نادیده گرفتن زحمات ملتهای عراق و سوریه در این مبارزه تاریخی شود . عربها ، کردها ، ایرانی ها از مسلمان و مسیحی ، شیعه و سنی در برابر یک دشمن قرار داشتند و آن بنیادگرایی و افراط گرایی به نام دین بود . فارغ از رقابتهای سیاسی این پیروزی اسلام حقیقی ( معتدل و مصلح و معقول) بر اسلام انحرافی ( افراطی ، مهاجم و نابخردانه) است . این یک پیروزی فکری و معرفتی است که اکنون باید در دو جبهه ی سیاسی ؛ با تاسیس مردم سالاری های مستقل و کارآمد در منطقه و در جبهه ی فکری ؛ با نقد بنیادین بنیادگرایی و داعش آن را تثبیت کرد .
بر این اساس حفظ حضرت‌عالی در این جایگاه ملی ، تاریخی و فراجناحی برای همه ی نهادها ، ارگانها و احزاب سیاسی ایران یک فریضه عمومی است و با همین منطق ما کارگزاران سازندگی ایران ضرورت دیدیم که به عنوان یک حزب سیاسی اصلاح طلب و اعتدالگرا از موضع مستقل سیاسی و مدنی خود این پیروزی را به شما تبریک بگوییم و آرزو کنیم که این راهبرد ملی در همه سطوح سیاست داخلی و خارجی ایران تداوم یابد . ان شاءالله.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هزیمت داعش یک دستاورد ملی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..