تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تغییر گرانیگاه صادرات از نفتی به غیرنفتی

شعار امسال روز ملی صادرات «تکرار عزم ملی» بود به این دلیل که جهش صادرات نیازمند باور، همت و عزم تمام ارکان نظام است و بدون این اهتمام، این آرمان بزرگ محقق نمی­شود.

به گزارش شمانیوز: محمدرضا مودودی در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان هرمزگان که در بندرعباس برگزار شد با بیان این مطلب، گفت: ترکیب سبد صادراتی کشور در حال حاضر بیش از آنکه نفتی باشد، غیرنفتی است و این میسر نشده مگر به همت و عزم همه فعالان و ذینفعان بخش ضادراتی کشور به طوری که ما امروز می­دانیم که ترکیب سبد صادراتی کشور که در سال 1356 فقط 4 درصد غیرنفتی بود در سال 95 و با وجود گشایش­های بعد از برجام به حدود 55 درصد رسیده است و بنابراین گرانیگاه صادرات امروز به نفع صادرات غیرنفتی سنگین است.  


معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه با اشاره به بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی کشور در سال 96 افزود: در حال حاضر از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی مبلغ 2300 میلیارد تومان در بانک­های عامل سپرده­گذاری شده که قرار است با همین میزان سرمایه از طرف بانک­ها جمعاً به میزان 4600 میلیارد تومان تسهیلات با نرخ بهره 14 درصد در اختیار صادرکنندگان کشور قرار گیرد و صادرکنندگان می­توانند نسبت به اخذ وام و صادرات کالا و خدمات خود اقدام کنند

وی افزود: 2۲۰ میلیارد تومان دیگر نیز از محل بودجه کشور برای توسعه صادرات غیرنفتی تخصیص داده شده که البته هنوز مبالغ تخصیصی به حساب سازمان واگذار نشده است

مودودی در خصوص مراکز هزینه این اعتبارات بودجه­ای یادآور شد: حدود 100 میلیارد تومان از این منابع برای یارانه سود تسهیلات بانکی شرکت­های تولیدی است که صادرات کالا انجام می­دهند و 120 میلیارد تومان دیگر نیز به سود تسهیلات بانکی تجار، تأمین بخشی از هزینه حضور در نمایشگاه­های بین­المللی، ثبت برند تجاری، ایجاد مراکز تجاری، ایجاد خطوط منظم کشتیرانی، آموزش و اطلاع رسانی و بالاخره جایزه برای صدور خدمات فنی مهندسی تعلق دارد که پس از دریافت منابع، اقدامات ترویجی مندرج در این دستورالعمل، صورت خواهد پذیرفت.

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت کشور گفت: علیرغم کم بودن منابع بسته حمایتی، امیدواریم با پرداخت مشوق­های صادراتی در ماه­های آخر سال جاری، بتوان در بخش عرضه کالاهای صادراتی، تحریک لازم را صورت داد و کارنامه موفقی را در سال نخست دولت دوازدهم ارائه داد گرچه مشکل تأمین مالی امروزه چالش بزرگی برای دولت محسوب می­گردد.

وی گفت: در هفت ماهه نخست سال جاری میزان صادرات غیرنفتی کشور 24 میلیارد و 700 میلیون دلار بوده و محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، فلزات و محصولات معدنی، شیرینی و شکلات، لبنیات، محصولات دارویی، آرایشی و بهداشتی، محصولات کشاورزی و سایر اقلام صنعتی از جمله کالا‌های صادراتی هستند که بیشتر به کشور‌های پیرامونی، چین و هند صادر می­شوند.

لازم به ذکر است، که در مراسم روز ملی صادرات استان هرمزگان، از 25 صادر کننده نمونه استانی و خادمان صادرات از بخش دولتی تقدیر بعمل آمد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تغییر گرانیگاه صادرات از نفتی به غیرنفتی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..