تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هم اندیشی اهالی بازار سرمایه برای تأمین مالی شهری

 

صبح امروز سه شنبه ۳۰ آبان ماه نشست “هم اندیشی راهکارهای تامین مالی شهری از طریق بازار سرمایه” به همت کانون نهاد های سرمایه گذاری ایران و شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، در ابتدای این نشست سعید اسلامی بیدگلی، دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران، عنوان کرد: شهرهای ایران مدت ها است در امر توسعه با مشکلات گوناگون مالی روبرو هستند و برای حل این معضل روش های گوناگون تامین مالی را تجربه کرده اند.

وی با بیان اینکه بسیاری از روش های تامین مالی هزینه های شهری موفق نبوده است، عنوان کرد: یکی از بهترین ابزار های تامین مالی همه بخش های اقتصادی کشور از جمله هزینه های شهری بازار سرمایه است.

اسلامی بیدگلی با اشاره به اهمیت شفافیت و تامین منابع با هزینه کمتر افزود: اوراق مشارکت، انواع صکوک، اوراق بهادار و غیره می توانند راه تامین مالی هزینه های شهری از طریق بازار سرمایه باشند.

در ادامه این نشست حجت الله میرزایی، معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران، عنوان کرد: در دنیا شهرها به مرکز انباشت سرمایه تبدیل شده اند و فرآیند توسعه در بستر آنها انجام می شود.

وی با بیان اینکه شهر تهران ۹ میلیون جمعیت ثابت دارد، ادامه داد: جمعیت بالا، سطح درآمد متنوع و سبک زندگی در تهران سه فاکتور مهمی است که این شهر را به بازاری مطمئن برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است.

میرزایی افزود: ویژگی مکانی تهران و زیر ساخت های مختلف و گستردگی فن آوری اطلاعات در آن، فرصت مهم سرمایه گذاری شهری است.

وی با تاکید بر اینکه اگر سرمایه گذاری در تهران توجیه نداشته باشد در هیچ شهر دیگری نیز توجیه پذیر نیست، افزود: مشوق ها و شرایط تهران جذابیت سرمایه گذاری در آن را ارتقا داده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهری، ادامه داد: تا کنون منابع مالی مورد نیاز شهر تهران از طریق فروش تراکم و عوارض ساخت و ساز تامین و در واقع به یک فرآیند هرمی تبدیل شده است که نیاز به اصلاح دارد.

وی ادامه داد: درآمد حاصل از فروش تراکم و عوارض ساخت و ساز، که ۸۰ درصد منابع شهرداری را تامین کرده است مسیری بی ثبات و غیر قابل اعتماد است و نتایج خطرناکی به همراه دارد و امروز زیست شهری تهران را با چالش روبرو کرده است.

میرزایی با بیان اینکه این رویکرد شهرداری نابرابری را دامن زده و هویت تهران را تخریب کرده است، گفت: روند گذشته دیگر امکان پذیر نیست و ظرفیت پیش فروش شده است.

وی تصریح کرد: معمولا در دنیا هزینه های شهری یا از طریق کمک های دولتی، عوارض مردمی خدمات شهری و سرمایه گذاری و فاینانس تامین می شود و بازار سرمایه یکی از بهترین گزینه های تامین مالی است و ما نیز باید از این ابزار مهم اقتصادی برای شهرداری تهران بهره برداری کنیم.

در پایان نیز سمیع الله حسینی مکارم، معاونت مالی و اقتصادی شهرداری تهران، عنوان کرد: تهران با سه چالش اساسی ترافیک و آلودگی هوا، آسیب های اجتماعی و زیست شهری روبرو است و حل آن به منابع مالی نیاز دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر شهرداری برای تامین مالی با مشکل مواجه است و طی سال های گذشته از طریق عوارض ساخت و ساز و تراکم منابع مالی تامین شده است.

مکارم با تاکید بر اینکه این امکان دیگر وجود ندارد، ادامه داد: در حال حاضر ۵۰۰ هزار واحد مسکونی خالی و ۲.۱ برابر مراکز مورد نیاز تجاری در تهران وجود دارد و تامین مالی از طریق فروش تراکم امکان پذیر نیست.

مکارم با اشاره به اینکه در گذشته روش های مرسوم تامین مالی شهری مورد استقبال نبود اما اکنون در شرایطی هستیم که دیگر از روش های گذشته نمی توانیم استفاده کنیم گفت: باید به سمت شیوه های تامین مالی مرسوم در دنیا حرکت کنیم و سرمایه گذاری و استفاده از بازار سرمایه بهترین راه تامین مالی در شرایط فعلی است.

وی در پایان افزود: قطعا سایر شهرداری ها در شهر های کشور نیز در این مسیر گام خواهند برداشت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هم اندیشی اهالی بازار سرمایه برای تأمین مالی شهری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..