تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لزوم استفاده از رویکردهای نوین در پژوهش

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست هم اندیشی درباره فعالیت های پژوهشی و فناورانه میان وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صبح سه شنبه برگزار شد.

در این نشست که با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سورنا ستاری معاون علمی رییس جمهوری و جمعی از معاونان وزارت علوم و معاونت علمی در محل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، راهکارهای هماهنگی و هم افزایی بیشتر میان این دو نهاد مورد تاکید قرار گرفت.

غلامی در این نشست، لزوم هماهنگی و همگرایی بیشتر میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی ریاست جمهوری در توسعه علم و فناوری را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید با تغییر رویه های متعارف آموزش و پژوهش در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور، به سمت استفاده از رویکردهای نوین و خلاقانه در مقوله آموزش و پژوهش حرکت کنیم.

وی افزود: در این مسیر باید با آسیب شناسی دقیق شرایط موجود در حوزه علم و فناوری کشور به سمت شناسایی مشکلات و معضلات اصلی صنعت و جامعه رفته و با استفاده از روش ها و رویکردهای نوین با همکاری دستگاه های مسئول در جهت حل مشکلات و معضلات کشور و مردم اقدام نماییم.

وزیر علوم بر ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگان کشور – اعم از نخبگان فعال در داخل یا خارج از کشور- در مجموعه های آموزشی، پژوهشی و فناورانه بویژه شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری تاکید کرد و گفت: باید با ارائه تسهیلات متنوع به نخبگان بویژه نخبگانی که به طور دائم در حال آمد و شد به کشور هستند، زمینه های استفاده افزون تر از قابلیت ها و توانمندی های آنان را در مجموعه های آموزش عالی کشور فراهم کنیم.

سورنا ستاری نیز در این نشست، گزارشی از دستاوردهای چندسال اخیر این معاونت بیان و تاکید کرد: معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری آمادگی کامل دارد تا در زمینه توسعه ظرفیت های مبتنی پژوهش و فناوری در کشور به وزارت علوم کمک کند.

وی به تمایل و اراده بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان، مراکز رشد و نوآوری و بویژه استارت آپ ها اشاره کرد و گفت: در این خصوص، باید با همکاری و هماهنگی با وزارت علوم، زمینه های جذب سرمایه از بخش های مختلف کشور بویژه بخش خصوصی بیش از گذشته فراهم شود.

در ادامه این نشست هم اندیشی، مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم بر ضرورت بازنگری در برخی مقررات موجود در جهت تسهیل فرایند تاسیس و فعالیت شرکت های دانش بنیان، مراکز رشد و فناوری تاکید کرد و گفت: در این خصوص باید برخی موازی کاری ها و همپوشانی های موجود برطرف شود.

انتهای پیام/

اظهارت منصور غلامی در نشست مشترک با سورنا ستاری



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لزوم استفاده از رویکردهای نوین در پژوهش»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..