تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نشست اعضای هیئت علمی دهمین دوره جایزه جلال آل احمد برگزار شد

نخستین نشست اعضای هیات علمی دهمین دوره جایزه جلال آل احمد برگزار شدبه گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان؛ نخستین نشست اعضای هیئت علمی دهمین دور جایزه ادبی جلال آل‌احمد با محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز دوشنبه ۲۹ آبان در وزارت ارشاد برگزار شد.

در این نشست احمد دهقان، داوود غفارزادگان، ابراهیم حسن‌بیگی، مریم حسینی، ابراهیم زاهدی‌مطلق، حمیدرضا شعیری، مسعود کوثری و حجت‌الاسلام محمدعلی مهدوی‌راد، اعضای هیئت علمی و شهریار عباسی، دبیر علمی دهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد، احکام خود را که پیش از این به امضای سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده بود از معاون فرهنگی وزیر و دبیر هیئت امنای این رویداد ادبی دریافت کردند.

محسن جوادی، در این نشست که آن را با نام خدا و گرامیداشت یاد شادروان جلال آل‌احمد، آغاز کرد، شروع به کار دهمین دوره جایزه ادبی جلال در تهران را اعلام نمود.

وی در متنی با عنوان «سرآغاز» گفت: به آقای مهدی قزلی، مدیرعامل محترم بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان مأموریت می‌دهم که جایزه ادبی جلال در دوره دهم را به بهترین شکل اجرا و تدبیری اتخاذ کند که این دوره، سرآمد و چکیده‌ای از همه دوره‌های پیشین باشد.

جوادی تأکید کرد: حضور پرشور نویسندگان جوان و اعتباربخشی به آنان، پیوند با جهان تمدنی زبان فارسی و توسعه ادبیات در فضاهای اجتماعی و اقتصادی، از جمله مواردی است که می‌بایست به شکلی قوی در این دوره از جایزه جلال پیگیری و اجرا شود.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر هیئت امنای جایزه ادبی جلال همچنین گفت: امید است که با همراهی هیأت علمی جایزه در دوره دهم و دبیرخانه اجرایی در بنیاد، جایزه ادبی جلال در سال جاری زبانزد خاص و عام شود.

جوادی در بخش دیگری از سخنان خود «ادبیات برای همه فارسی‌زبانان» و «ادبیات مماس با زندگی» را دو راهبرد اساسی جایزه ادبی جلال دانست و ابراز امیدواری کرد که با همکاری هیئت علمی جایزه جلال و بنیاد شعر و ادبیات داستانی، تحقق این دو راهبرد، محقق شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از برگزاری موفقیت‌آمیز جایزه ادبی جلال در دوره‌های قبلی به ویژه در چند سال اخیر، ضمن تأکید بر اهمیت و ارزش بالای جایزه جلال در میان نویسندگان، خواستار ایجاد زمینه‌های لازم برای بین‌المللی شدن این جایزه شد.

الگو دادن به نویسندگان جوان و تربیت نسل نویسنده پیشروتر از نسل کنونی، دیگر درخواست معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست بود

شهریار عباسی، دبیر علمی دهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد نیز در این نشست ضمن سپاس از اعتماد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون امور فرهنگی این وزارتخانه گفت: خدا را سپاسگزارم که این فرصت به من داده شد تا به عنوان جوان ترین دبیر علمی جایزه جلال خدمتگزار فرهنگ و ادبیات کشور عزیزم باشم.

برگزیده هشتمین دوره جایزه ادبی جلال افزود: به باور من همه اعضای هیئت علمی که در این دوره در محضر آنان هستم، حکم و شأن استادی نسبت به من دارند. بنابراین امیدوارم بتوانم در سایه الطاف خداوند منان و کمک همه این بزرگواران، پاسدار مرتبت و جایگاهی باشم که این جایزه در این چند سال اخیر کسب کرده است.

در حاشیه برگزاری این نشست، از پوستر دهمین دوره جایزه جلال آل‌احمد نیز رونمایی شد.  در پایان این نشست، اعضای هیئت علمی دهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد پس از امضای پوستر این رخداد ادبی به بیان نظرات خود در خصوص چگونگی برگزاری پربارتر و موفقیت‌آمیز این جایزه پرداختند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نشست اعضای هیئت علمی دهمین دوره جایزه جلال آل احمد برگزار شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..