تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بقایای تروریست‌های داعش در کدام مناطق سوریه حضور دارند ؟ +نقشه

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گروه تروریستی داعش که در آوریل سال 2013 با انتشار یک فایل صوتی منتسب به «ابوبکر البغدادی» سرکرده اصلی این گروه، اعلام موجودیت کرد، این روزها حضور خود را در سوریه و عراق پایان یافته می‌بیند.

تروریستهای داعش پس از اینکه از شهر راهبردی «البوکمال» توسط ارتش سوریه و نیروهای مقاومت به عقب رانده شدند، دیگر در سوریه هیچ شهری در اشغال آنان قرار ندارد.

هر چند که داعش در سوریه هیچ شهری را در اشغال خود ندارد، ولی در برخی مناطق صحرایی و دیگر نقاط به صورت محدود حضور دارد.

نقشه حضور داعش در مناطق مختلف سوریه را در زیر مشاهده میکنید:

 

 بقایای تروریست‌های داعش در کدام مناطق سوریه حضور دارند ؟ +نقشه

 

همان گونه که مشخص است داعش در مناطقی از شرق استان دیرالزور (منطقه التنف و بخشهایی کوچک از مناطق اطراف رود فرات)، جنوب دمشق (اردوگاه یرموک)، قنیطره، درعا، حماه حضور دارد، با این تفاوت که دیگر هیچ شهر راهبردی در اشغال این گروه تروریستی نیست.

گروهک خالد بن ولید که در جنوب سوریه است و بخشی از قنیطره و درعا آلوده به آن است، گروهک نزدیک به داعش است و برخی این گروهک را اصالتا داعشی نمی‌دانند، بلکه گروهکی است که با داعش بعیت کرده است. رفتار نظامی و عقیدتی این گروهک بسیار شبیه به داعش است.

مقایسه نقشه میدانی در سوریه در مقایسه با قبل نشان میدهد که ارتش سوریه به همراه نیروهای همپیمان خود طی سالهای جنگ سوریه چه موفقیتی به دست آورده‌اند.

روزنامه الاخبار در این زمینه گزارش داد، با نگاه به این نقشه میتوان به ضرس قاطع گفت که طرحهای تجزیه منطقه و تبدیل آن به کشورهای ضعیفی که قادر به مقاومت [در برابر اسرائیل و آمریکا] نباشند، شکست خورده است.

اما محور آمریکایی که امروز دچار شکست شده است، قطعا دست از تلاش برنخواهد داشت و از طریق ابزارهای دیگری، تلاش خواهد کرد و زمینه را برای نبردهای تازه -هر چند متفاوت- فراهم خواهد کرد.

در حال حاضر ارتش سوریه به عملیات خود در استان حماه (علیه جبهه النصره) و غرب شهر البوکمال ادامه میدهد تا بتواند کل خاک خود را از تروریست‌ها پس بگیرد.

در محور دیرالزور، ارتش سوریه روز گذشته موفق شد در شرق این استان، روستای «الکشمه» را آزاد کند.

در واقع پس از تسلط ارتش سوریه بر شهر البوکمال، بستر نظامی، امنیتی و اتاق عملیاتی اساسی برای داعش در این منطقه باقی نمانده و در دو قسمت در شرق و غرب رود فرات پراکنده شده است.

منابع آگاه اعلام کردند که در شهر البوکمال زندان متعلق به داعش را کشف کرده اند و مشخص شده که داعش برای انجام حملات انتحاری از کودکان استفاده میکرده است تا مانع از پیشروی ارتش سوریه شود. البته داعش برای این مسئله از بمب گذاری نیز استفاده کرده ولی نیروهای مقاومت در حال خنثی سازی بمبهای این گروه تروریستی در البوکمال هستند.

عناصر داعش برای فرار از دیرالزور دست به دامان آمریکا شده اند

به گفته این منابع، داعشیهای خارجی موسوم به «مهاجرین» با آمریکاییها تماسهای فشرده ای دارند تا آنان را از این منطقه خارج کنند. هر چند بالگردهای آمریکایی شماری از سرکرده های داعش را از این منطقه خارج کرده است.

عناصر بومی داعش موسوم به «انصار» نیز با نیروهای دموکراتیک سوریه در تماسند تا از شرق رود فرات خود را تسلیم کنند. برخی عناصر داعشی نیز در غرب رود فرات تسلیم ارتش سوریه شدند.

در همین راستا، نیروهای مقاومت در استان حماه نیز در 82 کیلومتری شمال شرق شهر حماه موفق شدند روستای «شخیتر» را از تروریستهای جبهه النصره پس بگیرند.

منابع معارض نیز اعلام کردند که داعش حملات شدیدی به مواضع النصره در استان حماه داشته و توانسته است شهرکهای طلیحان، معصران، أبو حریق و أبو کسور» را از النصره پس گرفته و به اشغال خود درآورد.

نقشه استان حماه

 بقایای تروریست‌های داعش در کدام مناطق سوریه حضور دارند ؟ +نقشه

 

منبع: فارس

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بقایای تروریست‌های داعش در کدام مناطق سوریه حضور دارند ؟ +نقشه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..