تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وزیر ارتباطات: رجیستری تا سه هفته آینده عملیاتی می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که طرح رجیستری گوشی‌های موبایل حداکثر تا سه هفته آینده وارد مرحله عملیاتی خواهد شد.

محمدجواد آذری جهرمی بر موضوع که مردم به‌عنوان کاربر نهایی در طرح رجیستری باید کمترین بلاتکلیفی را داشته باشند، تأکید کرد. وی گفت:

اکنون کل سامانه طرح رجیستری (کددار کردن گوشی‌های تلفن همراه) آماده است و تنها دغدغه‌ای که در حال حاضر برای اعلام مدل‌ها وجود دارد، دیده شدن همه قسمت‌های (ماژول) سیستم است که برخی از آن‌ها غیر فنی هستند. باید اطمینان حاصل شود وقتی این سیستم اجرا می‌شود، مردم به‌عنوان کاربر نهایی دچار کمترین اختلال می‌شوند.

آذری جهرمی با بیان اینکه اکنون برخی قسمت‌ها هنوز باقی مانده است و تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا به آن برسند، افزود:

همه تلاش این است که کمترین سردرگمی به سمت کاربر نهایی باشد که این امر هم نیاز به اطلاع‌رسانی دارد که درحال انجام است و بسته های تبلیغی درحال پخش است تا مردم با این موضوع آشنا شوند.

وی همچنین درباره مدل تعرفه‌های اینترنت غیر حجمی اعلام کرد:

در این باره هم با استقبال مواجه بودیم و هم با ابهام که خود این ابهام‌هایی که برای برخی مشترکان به وجود آمده بود سبب شد با اعتراض‌هایی روبه‌رو شویم و بیشترین ابهام‌ها برمیگ‌شت به مصرف منصفانه و تعریفی که از این بخش برای این عده روشن نیست. پیشنهاد ما بر این است که مردم کمی صبوری کنند؛ زیرا شرکت‌ها به‌زودی مدل‌های فروش خود را اعلام می‌کنند و قطع به یقین، این منافع مردم را در پی دارد و هم یک حمایت خیلی جدی از تولیدکنندگان محتوای داخلی است.

وزیر ارتباطات همچنین در زمینه جایگزینی پیام‌رسان‌های داخلی با خارجی با قطع سایر پیام‌رسان‌ها گفت:

البته برای جایگزین کردن نیازی به قطع و وصل نیست و این برنامه شفاف کشور و مصوبه شورای عالی فضای مجازی کشور است که پیام‌رسان‌های بومی را توسعه دهیم.

به گفته وی، توسعه پیام‌رسان‌های بومی به معنای ایجاد محدودیت و مقابله با سایر فضا‌ها نیست؛ بلکه فضای رقابتی می‌تواند سرویس‌دهی را شکل دهد و طبیعی است که کشور به این سمت نمی‌رود که برای شکل‌گیری پیام‌رسان‌های بومی، رویکرد غیر شفاف پیش بگیرد.

وی همچنین اعلام کرد که دلیل اختلال چند روز پیش تلگرام مشخص شد و خود آن‌ها هم اعلام کردند که از سمت آن‌ها بوده است و ربطی به ما ندارد.

آذری جهرمی افزود:

پارامترهایی برای فعال‌سازی پیام‌رسان‌های داخلی تدوین شده و حمایت‌های لازم دیده شده؛ البته باید اطمینان مردم و حریم خصوصی هم لحاظ شود و اینطور نباشد که مردم احساس ایمنی نکنند و باید مدل اقتصادی برای آن درست شود.

بر اساس گزارش وزیر ارتباطات، توسعه پیام‌رسان‌های داخلی، اقتصاد بزرگی است که باید در اختیار جوانان کشور قرار بگیرد و این نیازمند تدوین سازوکار مناسب است، با شعار دادن درست نمی‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وزیر ارتباطات: رجیستری تا سه هفته آینده عملیاتی می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..