فولکسواگن ویرتوس سدان , فولکسواگن در زمان معرفی ویرتوس اعلام کرد این خودرو یکی از ایمنترین نسخههای کلاس خود است.
معرفی فولکسواگن ویرتوس سدانفولکسواگن ویرتوس سدان , پس از لو رفتن چندین تصویر نه چندان با کیفیت از این خودرو در هفتههای پیشین،
هماکنون نسخه سدان هاچبک محبوب پولو در برزیل معرفی شده است.
این سدان جدید در ماه ژانویه برای رقابت با شورولت پریسمای گرانتر،
هوندا سیتی موفق و همچنین فیات کرونوس جدید و تویوتا یاریس سدان وارد بازار خواهد شد.
همانگونه که انتظار میرفت ویرتوس جدید دارای شباهتهایی به پولوی هاچبک مخصوصاً در پلتفرم خود است.
این خودرو از همان پلتفرم MQB-A0 سود میبرد که باعث میشود تقریباً از همه قطعات پولو استفاده کند.
سیستم تعلیق، فرمان، پیشرانهها و گیربکسها شامل این موارد مشترک میشوند.
فولکسواگن تأیید کرده در زمان کنونی تنها نسخه ۲۰۰ TSI که مجهز به پیشرانه ۳ سیلندر توربوی ۱ لیتری بوده عرضه خواهد شد.
این پیشرانه به همراه اتانول قدرت ۱۲۸ اسب بخاری داشته درحالیکه با بنزین خروجی ۱۱۵ اسبی را نشان میدهد.
گشتاور ۲۰۰ نیوتون متری آن نیز در دورهای ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ پیشرانه به دست میآید.
ویرتوس با این پیشرانه در ۹٫۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده
و حداکثر سرعت آن با سوخت اتانول به ۱۹۴ کیلومتر در ساعت میرسد.
از نظر بصری، ویرتوس همان نمای جلوی پولو را داشته
و برخی بازنگریهای مدل هاچبک در بازار آمریکای جنوبی را نیز به همراه دارد.
در بخش عقب شاهد هویت جدید فولکسواگن هستیم که در آینده نسل جدید جتا نیز از آن برخوردار خواهد شد.
چراغهای عقب ویرتوس مخصوصاً در بخش روی صندوقعقب نازکتر هستند.
به منظور ایجاد فضای کابین بیشتر نسبت به پولو هاچبک، ویرتوس دارای فاصله بین محوری ۲٫۶۵ متری بوده
که دقیقاً به اندازه فاصله بین محوری نسل فعلی جتا بوده و ۸٫۵ سانتیمتر طویلتر از پولو است.
این خودرو همچنین با طول ۴٫۴۸ متری بهطور قابلتوجهی کشیدهتر از پولوی ۴٫۰۵ متری میباشد.
صندوقعقب ویرتوس گنجایش ۵۲۱ لیتری داشته که بیشتر از فضای بار ۳۰۰ لیتری پولو نشان میدهد.
طراحی کابین و نشان دهندههای ویرتوس تقریباً مشابه پولوست.
ویرتوس بهصورت سفارشی با صفحهنمایش اطلاعات فعال کاملاً دیجیتالی و سیستمهای اطلاعات
سرگرمی در دسترس بوده و مدلهای فول از صفحه لمسی ۸ اینچی، سه پورت USB،
ارتباطات اندروید اتو و اپل کارپلی و… بهرهمند هستند.
فولکسواگن در زمان معرفی ویرتوس اعلام کرد این خودرو یکی از ایمنترین نسخههای کلاس خود است.
پولو که از همان پلتفرم ویرتوس استفاده میکند در تستهای تصادف لاتین انکاپ موفق به کسب حداکثر امتیازات ایمنی شده است.
فولکس میگوید در بخش اعظم ساختار هر دو خودرو از فولادهای مخصوص
و با کشش بسیار بالا به همراه قطعات شکل گرفته در دمای بالا استفاده کرده است.
ویرتوس ۲۰۰ TSI از نظر تجهیزات ایمنی بهصورت استاندارد دارای کنترل پایداری الکترونیکی
و تجهیزاتی چون سیستم کمک ترمز هیدرولیکی، قفل دیفرانسیل الکترونیکی،
پاک کردن خودکار دیسک ترمز و پایش فشار باد لاستیکها میباشد.
اگرچه هنوز نسخههای متنوع ویرتوس تأیید نشده اما احتمالاً دارای همان موتورهای مشابه پولو خواهد بود.
نسخه پایه ویرتوس به پیشرانه ۱٫۶ لیتری ۱۶ سوپاپ و گیربکس ۵ سرعته دستی مجهز خواهد شد
درحالیکه تریم های میانی و فول از همان پیشرانه ۱ لیتری توربو و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک استفاده خواهند کرد.
پیشرانه ۱ لیتری تنفس طبیعی در ویرتوس عرضه نخواهد شد.
پدال
همچنین بخوانید : خودرو لوتوس الیزه Cup 250، کاهش وزن با رژیم غذایی!