تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وان پلاس 5T؛ پرچمداری که طراحی و تولید آن تنها ۵ ماه به طول انجامید

وان‌پلاس در یک بازه‌ی زمانی ۵ ماهه، دو گوشی هوشمند را به بازار عرضه کرد؛ اما دلیل اصلی این کار چیست؟ چرا شاهد معرفی وان‌پلاس ۵ تی بودیم؟

«وقتی گوشی وان‌پلاس ۵ را عرضه کردیم، عملا هیچ برنامه‌ای برای طراحی و تولید وان‌پلاس ۵ تی نداشتیم.» این گفته‌ی کایل کیانگ، مدیرعامل بخش بازاریابی جهانی شرکت وان‌پلاس است. 

اعتراف این حقیقت از سوی وان‌پلاس کاری عجیب است؛ اما در هر صورت عرضه‌ی وان‌پلاس ۵ تی تنها پنج ماه پس از وان‌پلاس ۵، به‌خوبی شعار این شرکت چینی را برای‌ ما تداعی می‌کند؛ Never Settle (هرگز از پیشرفت دست برندار). عملکرد فوق‌العاده‌ی وان‌پلاس در زمینه‌ی ارائه‌ی جدیدترین فناوری‌های دنیا در یک گوشی هوشمند در سریع‌ترین زمان ممکن، نه‌تنها محصولات این استارتاپ چینی را به‌روز نگه می‌دارد؛ بلکه دلایل سامسونگ برای متحمل‌ شدن هزینه‌ی ۱۰۰۰ دلاری برای دسترسی به تجربیات جدید در یک گوشی هوشمند را زیر سؤال می‌برد.

پیت لاو، مدیرعامل شرکت وان‌پلاس، پس از معرفی رسمی وان‌پلاس ۵ تی به گفت‌و‌گو با وب‌سایت مشبل نشست و نظرش را در مورد موضوعات مختلف از جمله دلیل عرضه‌ی سریع 5T اعلام کرد. نباید فراموش کنیم که طراحی و تولید یک گوشی هوشمند جدید در بازه‌ی زمانی پنج ماهه، واقعا کاری بی‌نظیر است و وان‌پلاس موفق‌شده آن را عملی کند.

وان پلاس 5t

مقاله‌های مرتبط:

شاید از خود بپرسید که چرا اکثر تولیدکنندگان گوشی‌ هوشمند، در طول یک سال فقط یک مدل گوشی را (صرف‌ نظر از در نظر گرفتن اندازه‌های مختلف برای نمایشگر) معرفی و عرضه می‌کنند. دلیلی منطقی برای این کار وجود دارد: فرآیند تحقیق و توسعه‌ی یک گوشی هوشمند جدید، سال‌ها زمان می‌طلبد.

شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌ هوشمند، روی محصول جدیدشان به‌سختی کار می‌کنند و پس از گذر مدت‌زمانی بسیار، آن را در دسترس کاربران قرار می‌دهند؛ اما این شرایط در مورد وان‌پلاس صدق نمی‌کند.

در حالی که اکثر شرکت‌های امروزی قصد دارند در زمینه‌ی ارائه‌ی ویژگی‌های جدید و جذاب، قدم اول را بردارند و همیشه روند رو‌به‌رشدی داشته باشند؛ وان‌پلاس ترجیح می‌دهد صرفا محصولی ارائه دهد که در حال حاضر، بهترین در نوع خود است.

در حقیقت دلیل اصلی معرفی وان‌پلاس 5T نیز همین موضوع بوده است. وان‌پلاس این گوشی جدید را طراحی کرده است تا به‌وسیله‌ی آن، محصولاتش را به جدیدترین ترندهای روز دنیای موبایل (مثل نمایشگر بزرگ با حاشیه‌ی اندک، باز کردن قفل با اسکن چهره و دوربین دوگانه‌ی باکیفیت) آپدیت کند.

موارد بالا چیزهایی هستند که سامسونگ و اپل در پرچم‌داران سال ۲۰۱۷ خودشان از آن‌ها استفاده کرده‌اند و وان‌پلاس هم صراحتا گفته است که از دنبال‌کردن رویه‌ی این شرکت‌ها شرمی ندارد. 

5T حقیقتا یک وان‌پلاس کلاسیک است؛ این گوشی محصولی است که اکثر ویژگی‌هایی را که در دستگاه‌های گران‌قیمت سال ۲۰۱۷ شاهد هستیم، در خود دارد و قیمتش تقریبا نصف آن‌ها است.

وقتی در حال توسعه‌ی وان‌پلاس ۵ بودیم، نمی‌دانستیم که اجزای سازنده‌ی گوشی‌ها قرار است در نیمه‌ی دوم ۲۰۱۷ وارد بازار شوند. با عرضه‌ی نمایشگرهای بزرگ و جدید از سوی دیگر برندها، می‌توانستیم ببینیم که صنعت گوشی‌‌ هوشمند دارد به این سمت حرکت می‌کند. ما توانستیم از تأمین‌کنندگان‌ خود اطلاعات بسیار خوبی کسب کنیم؛ اطلاعاتی که در نهایت به ما کمک کرد در مورد ساخت 5T به تصمیم نهایی برسیم.

شرکت چینی وان‌پلاس همچون بسیاری دیگر از شرکت‌های سازنده گوشی آسیایی که برای خیلی‌ها ناشناخته‌اند، استودیوهای طراحی و تولید متعددی در نزدیکی کارخانه‌ی شهر شنزن کشور چین مستقر کرده است. نزدیکی استودیوهای وان‌پلاس به این کارخانه سبب می‌شود این شرکت بتواند نمونه‌های اولیه‌ی محصولاتش را در عرض کمتر از یک روز دریافت کند.

عرضه‌ی دو پرچم‌دار طی پنج ماه، شعار وان‌پلاس را در ذهن‌مان تداعی می‌کند:

Never Settle - هرگز از پیشرفت دست بر ندار

چینی‌ها می‌توانستند بهبودهای کمی در گوشی جدید خود اعمال کنند و مثلا فقط به بزرگ‌تر کردن نمایشگر آن بسنده کنند. چرا آن‌ها چنین کاری انجام نداده‌اند؟ پیت لاو توضیح می‌دهد که وقتی آن‌ها در صدد اضافه‌کردن نمایشگری بزرگ به این گوشی بودند، به این فکر کردند که تغییر دادن نمایشگر می‌تواند نحوه‌ی باز کردن قفل گوشی را نیز برای کاربر تغییر دهد:

ویژگی فیس آنلاک بیشتر از همه به‌خاطر نمایشگر بزرگ وان‌پلاس ۵ تی در این گوشی قرار داده شده است؛ زیرا اولا ما ترجیح می‌دادیم حسگر اثر انگشت را در جلوی گوشی قرار دهیم و ثانیا نمی‌خواستیم محصول جدیدمان از نمایشگری کوچک با حاشیه‌ی زیاد بهره ببرد.

تنها راه برای حل این مشکل، این بود که حسگر اثر انگشت را به پشت گوشی منتقل کنیم. ما هنوز هم معتقدیم که قرار گرفتن این حسگر در پشت گوشی نمی‌تواند یک تجربه‌ی کاربری عالی برای طرفداران فراهم کند. همین موضوع باعث شد کم‌کم به فکر راه‌حل‌های دیگر نظیر استفاده از فیس آنلاک بیافتیم.

وان پلاس 5t

وان‌پلاس دوست دارد محصولی عرضه کند که در هر بازه‌ی زمانی، بهترین در نوع خود باشد

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، وان‌پلاس شرکتی است که دوست دارد محصولی عرضه کند که در هر بازه‌ی زمانی. بهترین در نوع خود باشد. به همین دلیل است که دارندگان وان‌پلاس ۵ نباید ناراحت باشند؛ چرا که گوشی هوشمندی که آن‌ها چند ماه پیش خریده‌اند، در زمان خود بهترین محصول وان‌پلاس بوده است. این را هم باید گفت که وان‌پلاس ۵ حتی حالا هم محصولی عالی است؛ اما نباید انتظار داشته باشید که بهترین محصول، برای همیشه بهترین باقی بماند. عرضه‌ی سریع گوشی‌های جدید می‌تواند برای آن‌هایی که دوست دارند با تعویض مداوم گوشی‌ خود به فناوری‌های جدید دسترسی پیدا کنند، اتفاقی خوشحال‌کننده باشد. از طرفی همین موضوع می‌تواند کاربران قدیمی و وفادار این شرکت که همین چند ماه پیش وان‌پلاس ۵ را خریده‌اند، شدیدا ناراحت کند. لحظه‌ای تصور کنید چند ماه پیش محصولی خریده‌اید که امروزه تولید آن متوقف شده است و عملا یک گوشی منسوخ‌شده به‌حساب می‌آید؛ چه احساسی نسبت به شرکتی که روی آن تعصب دارید، پیدا می‌کنید؟ بدیهی است که ناراحتی و پشیمانی وجودتان را فرا می‌گیرد. مدیرعامل وان‌پلاس می‌گوید که هدف این شرکت از عرضه‌ی 5T این نبوده است که مشتریانش را ناراحت کند؛ بلکه آن‌ها تنها قصد داشته‌اند محصول‌شان به‌روز باشد.

تکنولوژی روزبه‌روز پیشرفت می‌کند و بهتر از قبل می‌شود. در این بین برخی شرکت‌ها ترجیح می‌دهند برای وفق‌ دادن خود با تکنولوژی‌های جدید صبور باشند؛ اما برخی دیگر مثل وان‌پلاس، طاقت صبر کردن ندارند. اگر به‌عنوان یک خریدار، نمی‌توانید با سرعت بالای وان‌پلاس در عرضه‌ی محصولات جدید کنار بیایید، بهتر است به‌فکر خرید دستگاه‌های دیگر باشید.

برای نتیجه‌گیری کلی در مورد گوشی وان‌پلاس ۵ تی باید تا زمان عرضه‌ی رسمی آن به ایران و بررسی دقیق توسط زومیت منتظر ماند؛ اما موردی هست که حتما باید هم‌اکنون بدانید: وان‌پلاس ۵ تی قطعا بهترین محصول ساخته‌شده توسط وان‌پلاس است و شکی نیست که محصول بعدی (وان‌پلاس ۶) از جوانب بسیاری، بهتر خواهد بود.

برای مطالعه‌ی تمامی مقالات مربوط به گوشی‌های وان‌پلاس 5 و 5T، به این صفحه در زومیت مراجعه کنید.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وان پلاس 5T؛ پرچمداری که طراحی و تولید آن تنها ۵ ماه به طول انجامید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..