تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ارزان ترین شاسی بلندهای بازار جهانی در سال ۲۰۱۸

خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اور، پرفروش‌ترین خودروهای بازار جهانی هستند. در این مقاله، ارزان‌ترین شاسی‌بلندهای سال ۲۰۱۸ را بررسی کرده‌ایم.

کلاس خودروهای شاسی‌بلند، بخصوص مدل‌های کراس‌اور، داغ‌ترین بازار را نسبت به کلا‌س‌های مختلف خودرو اعم از سدان‌های متوسط، کامپکت و حتی وانت پیکاپ‌ها دارد. دلایل پرفروش‌ بودن خودروهای شاسی‌بلند بسیار واضح است؛ شاسی‌بلندها و کراس‌اورها در اصل همان خوروهای سواری و سدان معمولی هستند که کمی افزایش ارتفاع پیدا کرده‌اند و علاوه بر بهبود دید راننده، سوار و پیاده شدن از آن‌ها هم راحت‌تر است. با اینکه معمولا اکثر خریداران به سیستم محور جلو راضی هستند؛ اما اکثر خودروهای این کلاس سیستم تمام چرخ محرک (AWD) را هم ارائه می‌دهند. از طرفی خودروهای شاسی بلند در مقایسه با سدان‌هایی که ابعاد مشابهی دارند، فضای بیشتری برای سرنشینان و در صندوق عقب در اختیار قرار می‌دهند. به دلیل ارتفاع بیشتر و طرح درب صندوق عقب، دسترسی به بخش عقب خودرو آسان‌تر است.

مقاله‌های مرتبط:

اما متأسفانه خودروهای کلاس شاسی‌بلند در مقایسه با سدان‌هایی با ابعاد برابر، قیمت بیشتری دارند و نسخه‌های فول آپشن و لوکس‌تر آن‌ها نیز مبلغ بسیار بیشتری طلب می‌کنند. ولی حتی با بودجه‌های کمتر هم می‌توان یک شاسی‌بلند قابل قبول در بازار جهانی خرید. در ادامه ارزان‌ترین شاسی‌بلندهای بازار آمریکا را در یک لیست ۱۰ تایی آماده کرده‌ایم. اکثر شاسی‌بلندهای این لیست در کلاس کامپکت کوچک (Subcompact) قرار دارند و در نسخه‌ی پایه و استاندارد، با قیمتی حدود حداکثر ۲۲ هزار دلار در دسترس هستند. علاوه بر این، تمام خودروهای لیست‌شده، محور جلو هستند و قیمت مدل ۲۰۱۸ آن‌ها منظور شده است.

۱۰- جیپ کامپس اسپرت

Jeep Compass Sport / جیپ

قیمت: ۲۲ هزار و ۹۰ دلار

شاسی‌بلند کامپکت جیپ کامپس (Compass) در سال ۲۰۱۷ بازطراحی شد که نسبت به نسل قبل، پیشرفت بسیاری کرده است. پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۲.۴ لیتری با قدرت ۱۸۰ اسب بخار نیروبخش جیپ کامپکس است؛ مدل تک دیفرانسیل با جعبه‌دنده‌های ۶ سرعته‌ی خودکار و دستی و مدل دو دیفرانسیل آن با جعبه‌دنده‌ی ۹ سرعته‌ی خودکار عرضه می‌شود. سواری جیپ کامپس راحت است و نسخه‌ی دو دیفرانسیل آن که با کد تریل‌هاوک (Trailhawk) عرضه می‌شود، قابلیت‌های آف‌رود هم به همراه دارد. فضای داخلی آن جادار است و تجهیزات مناسبی همچون سیستم سرگرمی و اطلاعاتی با قابلیت‌های اتصال وایرلس بلوتوث، اپل کارپلی و اندروید اتو، به‌صورت استاندارد روی آن وجود دارد.

۹- شورولت ترکس LS

Chevrolet Trax / شورولت

قیمت: ۲۱ هزار و ۹۴۵ دلار

کامپکت کوچک شورولت ترکس (Trax) که در کره‌ی جنوبی ساخته می‌شود در سال ۲۰۱۷، در بخش طراحی بدنه و کابین به‌روزرسانی شد و چندین قابلیت جدید به آن اضافه شده است. اساساً ترکس را می‌توان نسخه‌ی ارزان‌تر بیوک انکور (Encore) دانست که در بخش کابین، فضای آن چندان لوکس کار نشده است. شورولت ترکس از یک پیشرانه‌ی چهار سیلندر توربوشارژ ۱.۴ لیتری با قدرت ۱۳۸ اسب بخار و جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی خودکار، استفاده می‌کند. فرمان‌پذیری ترکس قابل قبول است؛ اما در جاده‌های ناهموار سواری آن کمی با مشکل روبه‌رو می‌شود. فضای سرنشینان جلو، برخلاف ردیف عقب و صندوق عقب، بسیار جادار است.

۸- میتسوبیشی اوتلندر اسپرت

میتسوبیشی اوتلندر 2018

قیمت: ۲۱ هزار و ۲۳۵ دلار

مدل ۲۰۱۸ شاسی‌بلند میتسوبیشی اوتلندر اسپرت، علاوه بر تغییر در طراحی بدنه، ویژگی‌های رفاهی بیشتری هم دریافت کرده است. مدل پایه‌ی اوتلندر اسپرت به پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۲ لیتری با قدرت ۱۴۸ اسب بخار و جعبه‌دنده‌ی پنج سرعته‌ی دستی مجهز است. پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۲.۴ لیتری با قدرت ۱۶۸ اسب بخار، به همراه جعبه‌دنده‌ی خودکار CVT در نسخه‌های گران‌قیمت‌تر در دسترس هستند. سواری اوتلندر اسپرت مناسب است؛ اما فرمان آن حساسیت کافی ندارد و البته گجت‌های آن هم بسیار ابتدایی هستند.

۷- نیسان جوک S

Nissan Juke / نیسان جوک

قیمت: ۲۱ هزار و ۲۲۵ دلار

کراس‌اور بحث‌برانگیز نیسان جوک در مدل S عملکرد اسپرت را قربانی کاربردی بودن کرده است. پیشرانه‌ی چهار سیلندر توربوشارژ ۱.۶ لیتری آن با داشتن حداکثر ۱۸۸ اسب بخار قدرت، شتاب قابل قبولی ارا‌ئه می‌دهد، اما جعبه‌دنده‌ی CVT آن در دور موتور متوسط تا بالا عملکرد روانی ندارد. سیستم تعلیق تقویت‌شده‌ نیسان جوک به فرمان‌پذیری خوب آن کمک کرده است؛ ولی در جاده‌های ناهموار، سواری آن اصلاً راحت نیست. در داخل نیز فضای زیبا یا جاداری شاهد نیستیم. نسخه‌های نیسمو و نیسمو RS نیسان جوک شتاب و فرمان‌پذیری بهتری ارائه می‌دهند؛ ولی سواری راحتی ندارند و البته قیمت بسیار بالاتری هم دارند.

۶- مزدا CX-3 اسپرت

Mazda CX-3 Sport / مزدا

قیمت: ۲۱ هزار و ۵۰ دلار

مزدا CX-3، حتی مدل محور جلوی اسپرت آن، بهترین فرما‌ن‌پذیری ممکن را برای یک خودروی شاسی‌بلند در این محدوده قیمت دارد. پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۲ لیتری CX-3 با قدرت ۱۴۶ اسب بخار در کنار جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته خودکار، شتاب قابل قبولی دارد؛ ولی برای دست‌یابی به حداکثر پتانسیل، باید فشار زیادی به آن آورد. طراحی داخلی مزدا CX-3 خوب کار شده است و حس کوچک بودن را تداعی نمی‌کند؛ با این وجود در ردیف عقب و صندوق عقب فضای کافی وجود ندارد.

۵- فورد اکواسپرت S

Ford EcoSport S / فورد

قیمت: ۲۰ هزار و ۹۹۰ دلار

مدل ۲۰۱۸ فورد اکوسپرت (EcoSport) بر اساس مدل فیستا ساخته شده و قوای محرکه‌ی آن را به ارث برده است. پیشرانه‌های سه سیلندر توربوشارژ یک لیتری یا چهار سیلندر دو لیتری به همراه سیستم تمام چرخ محرک و جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته خودکار برای اکواسپرت در دسترس هستند. هدف ساخت اکوسپرت جذب مشتریان جوان است که به همین خاطر انواع ویژگی‌های رفاهی و گجت‌ها مانند نمایشگر لمسی با قابلیت بزرگ‌نمایی، اپل کارپلی و اندروید اتو و سیستم صوتی باکیفیت B&O روی آن نصب شده است.

۴- فیات 500X پاپ

Fiat 500X Pop / فیات

قیمت: ۲۰ هزار دلار و ۹۹۰ دلار

کراس‌اور فیات 500X در اصل، نسخه‌ی شهری و زیباتر جیپ رنگید (Renegade) با فرمان‌پذیری اسپرت‌تر است که قابلیت آف‌رود ندارد. همانند جیپ، فیات 500X از پیشرانه‌ی چهارسیلندر توربو با حجم ۱.۴ لیتر و قدرت ۱۶۰ اسب بخار به همراه جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته دستی استفاده می‌کند. مدل پرطرفدارتر فیات 500X، با پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتری توربو و قدرت ۱۸۰ اسب بخار، به همراه جعبه‌دنده‌ی ۹ سرعته خودکار عرضه می‌شود. عملکرد کراس‌اور فیات قابل قبول است؛ ولی فضای سرنشینان، به‌خصوص در عقب کافی نیست و سواری آن نیز نسبتاً سخت است.

۳- هوندا HR-V LX

Honda HR-V / هوندا

قیمت: ۲۰ هزار و ۵۱۰ دلار

کراس‌اور هوندا HR-V علاوه بر قیمت پایین، فضای جادار در داخل و در صندوق عقب، عملکرد فنی خوب، مصرف سوخت بسیار پایین و تجهیزات رفاهی زیادی به همراه دارد. صندلی‌های ردیف دوم که به «صندلی‌های جادویی» معروف هستند، هم قابلیت خم شدن و هم سر خوردن به جلو دارند تا در بخش عقب فضای بسیار زیادی برای حمل وسائل حجیم وجود داشته باشد. تمام نسخه‌های هوندا HR-V به پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۱.۸ لیتری مجهز هستند و نسخه‌ی LX و نسخه‌ی محور جلوی EX با جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته دستی عرضه می‌شوند. آپشن جعبه‌دنده‌ی خودکار CVT نیز وجود دارد که در نسخه‌ی EX-L Navi به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود.

۲- جیپ رنگید اسپرت

Jeep Renegade Sport / جیپ

قیمت: ۱۹ هزار و ۵۴۰ دلار

درحالی‌که مدل معرفی‌شده در این لیست محور جلو است؛ اما جیپ رنگید تنها کراس‌اور کامپکت کوچک است که قابلیت‌های آف‌رود در حد متوسط دارد. نسخه‌ی تریل‌هاوک و گران‌قیمت‌تر جیپ رنگلید قابلیت‌های آف‌رود قابل قبول‌تری در اختیار می‌گذارد. با این‌حال حتی مدل پایه‌ی آن هم بیشتر از یک شاسی‌بلند کوچک جلوه می‌کند. پیشرانه‌ی چهار سیلندر و توربو با حجم ۱.۴ لیتر به همراه جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته درستی به‌صورت استاندارد در دسترس است. برای عملکرد بهتر، پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتری به همراه جعبه‌دنده‌ی ۹ سرعته خودکار نیز در نظر گرفته شده است. برای دست‌یابی به تجهیزات ایمنی و رفاهی بیشتر، باید به دنبال نسخه‌های گران‌تر جیپ رنگید بود.

۱- کیا سول

Kia Soul / کیا

قیمت: ۱۷ هزار و ۹۹۵ دلار

برخی کارشناسان خودرو، کیا سول (Soul) را در کلاس خودروی استیشن کوچک قرار می‌دهند؛ اما تنها تفاوت کیا سول با دیگر شاسی‌بلندهای این لیست، نبود سیستم تمام چرخ محرک در آن است. کیا سول یکی از جادارترین خودروی این لیست است و فضای پای صندلی‌های عقب آن حتی از اکثر خودروهای کلاس بزرگ هم بیشتر است؛ علاوه بر این در نسخه‌های گران‌تر، تجهیزات رفاهی و لوکس بسیاری به همراه آن ارائه می‌شود. مدل پایه‌ی کیا سول، از پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۳۰ اسب بخار به همراه جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته دستی استفاده می‌کند. نسخه‌های دیگر آن با پیشرانه‌های چهار سیلندر ۱۶۱ اسب بخاری به همراه جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته خودکار و چهارسیلندر توربو با قدرت ۲۰۱ اسب بخار در کنار جعبه‌دنده‌ی هفت سرعته دستی دوکلاچه عرضه می‌شوند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ارزان ترین شاسی بلندهای بازار جهانی در سال ۲۰۱۸»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..