تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دانلود قطعه «آمدم ای شاه، پناهم بده» با صدای استاد کریمخانی

تبه گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛امام رضا (ع) هشتمین امام شیعیان است که یعداز شهادت امام موسی کاظم (ع) امامت بر مردم را بر عهده گرفت.مدت امامت حضرت رضا(ع)، حدود ۲۰ سال طول کشید، که ۱۷ سال آن در مدینه و سه سال آخر آن در خراسان گذشت.امام رضا(ع) پس از هفده سال سکونت در مدینه و تبلیغ دین و ارشاد مردم، با نقشه و حیلۀ مأمون عباسی، راه خراسان را در پیش گرفت. آن حضرت پس از قبول اجباری ولایت عهدی مأمون و گذشت سه سال، در ۵۵ سالگی به دست مأمون خلیفه عباسی به شهادت رسید.به مناسبت ایام شهادت امام رضا (ع) فایل صوتی قطعه «آمدم ای شاه پناهم بده» قابل دریافت است.

قطعه «آمدم ای شاه، پناهم بده»

متن قطعه آمدم ای شاه پناهم بده


آمده ام آمدم ای شاه پناهم بده
خط امانی ز گناهم بده
ای حرمت ملجأ در ماندگان
دور مران از در و ، راهم بده
ای گل بی خار گلستان عشق
قرب مکانی چو گیاهم بده
لایق وصل تو که من نیستم
اِذن به یک لحظه نگاهم بده
ای که حَریمت به مَثَل کهرباست
شوق وسبک خیزی کاهم بده
تاکه ز عشق تو گدازم چو شمع
گرمی جان سوز به آهم بده
لشگرشیطان به کمین من است
بی کسم ای، شاه پناهم بده
از صف مژگان نگهی کن به من
با نظری ، یار و سپاهم بده
در شب اول که به قبرم نهند
نور بدان شام سیاهم بده
ای که عطا بخش همه عالمی
جمله ی حاجات مرا هم بده


گفتنی است: عمده شهرت محمدعلی کریم‌خانی تصنیف «قطعه‌ای از بهشت» (قطعه آمدم ای شاه) در مدح امام هشتم شیعیان است. وی از کودکی خواندن آواز در مراسم مذهبی را آغاز کرد و بعد از این که متوجه توانایی‌های خود شد، پیش از جوانی به تهران مراجعه کرد. یکی از ویژگی‌های خاص محمدعلی کریم‌خانی در خوانندگی، صدای بلند اوست که با وجود ورود او به دهه هفتم زندگی خود، از توان آن کاسته نشده است.

انتهای پیام/

متن شعرآمدم ای شاه پناهم بده +صوت



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دانلود قطعه «آمدم ای شاه، پناهم بده» با صدای استاد کریمخانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..