تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




احتمال مصالحه رضا ضراب با دولت آمریکا قوت گرفت

قاضی آمریکایی مسئول رسیدگی به پرونده رضا ضراب، تاجر ایرانی-ترک متهم به دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران از بیان اینکه آیا این تاجر ثروتمند در دادگاهی که در اواخر ماه جاری در مورد خواندگان این پرونده تشکیل می شود، حضور خواهد داشت یا نه خودداری کرد.

به گزارش شمانیوز: دادستان های آمریکایی رضا ضراب و چند تن از همدستان وی را به آنچه دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران و جابجایی صدها میلیون دلار پول برای دولت و نهادهای ایرانی می خوانند متهم کرده اند.

در این پرونده به 9 نفر اتهام کیفری زده شده، اما تنها رضا ضراب و یک بانکدار عضو هالک بانک ترکیه به نام مهمت هاکان آتیلا در بازداشت دولت آمریکا هستند. هر دوی این افراد اتهامات وارده را رد می کنند.

این پرونده موجب بروز تنش در روابط آمریکا و ترکیه شده که هر دو از اعضای اتحاد نظامی ناتو به شمار می روند.

در حالی که قبلا قرار بود هر دوی این افراد در دادگاهی که روز 27 نوامبر برگزار می شود محاکمه شوند،ظاهرا خبری از حضور ضراب در این محاکمه نیست و از ماه سپتامبر به این طرف نیز هیچ لایحه دفاعیه ای نیز از جانب وی تسلیم دادگاه نشده است. این وضعیت این گمانه زنی را در رسانه های ترکیه برانگیخته که ضراب احتمالا به مصالحه ای با مقامات دولت ترامپ دست یافته است.

ریچارد برمان، قاضی منطقه ای آمریکا و مسئول رسیدگی به این پرونده در جریان یک جلسه استماع در پاسخ به سوال ویکتور روکو، یکی از وکلای آتیلا، از گفتن اینکه آیا ضراب در کنار آتیلا در محاکمه اواخر ماه جاری حضور خواهد داشت یا نه خودداری کرد.

روکو بعد از این جلسه به خبرنگاران گفت، وی انتظار دارد در طی چند روز آینده اطلاعات بیشتری در مورد وضعیت ضراب به دست بیاورد.

در همین حال وزیر امور خارجه ترکیه گفته، مقامات آمریکایی به دولت ترکیه اطلاع داده اند که ضراب به مکان دیگری منتقل شده و وضعیت سلامتی وی مطلوب است.

پیشتر اطلاعات سایت اداره فدرال زندان های آمریکا نشان داده بود که ضراب هفته گذشته از زندان آزاد شده است. وکلای ضراب نیز گفته بودند که 5 روز است خبری از موکلشان ندارند.





پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «احتمال مصالحه رضا ضراب با دولت آمریکا قوت گرفت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..