تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نقش و نگار ایرانی، از خانه‌های سنتی تا خانه مدرن شما

وبسایت چیدانه: خانه هر یک از ما نشان دهنده بخشی از شخصیت افراد خانواده بوده و به نوعی هویت ما را انعکاس می دهد. بنابراین استفاده از نماد و نشانه های معماری ایرانی در گوشه و کنار منزلمان خیلی دور از انتظار نیست.مهم ترین نکته در مورد معماری ایرانی این است که معماران ما همواره خلوص، زیبایی، گرما و عشق را در طرح های خود منعکس می کردند. بنابراین تصمیم گرفتیم تا با آموزش نقش و نگارهای ایرانی به گونه ای بتوانیم با به کاربردن بخشی از آن معماری و طراحی، گرما و عشق را در خانه با خود همراه کنیم.

به بیان ساده پترن به یک الگو و یا نقش گفته می شود که از کنار هم گذاشتن آن به یک شکل هندسی خاص و زیبا می رسیم. حال برای آشنایی بیش تر شما ابتدا کاربردهای محتلف نقش و نگار در طراحی داخلی را بررسی کرده ، سپس به بخش جذاب و جدید مطلب می رسیم.

کاربرد نقش و نگارهای ایرانی در طراحی داخلی

استفاده از نقش و نگار برای طراحی مبلمان و وسایل

نقش و نگار ایرانی ، از خانه های سنتی تا خانه مدرن شما

همان طور که می بینید در طراحی بدنه میز از یک الگو استفاده شده است. شما می توانید برای طراحی میز ناهارخوری، عسلی ، میز پاتختی و .. نیز استفاده کنید .

به کار گیری نقش و نگار در نمای ساختمان

نقش و نگار ایرانی ، از خانه های سنتی تا خانه مدرن شما

نمای ساختمان، نرده های روی دیوار حیاط، نرده های بالکن همیشه در زیبایی بیرون خانه ما تاثیر زیادی می گذارند. اگر به دنبال طرح جدید هستید ما این مورد را به شما پیشنهاد می دهیم.

 طراحی پارتیشن با تنوع الگوها

نقش و نگار ایرانی ، از خانه های سنتی تا خانه مدرن شما

پارتیشن ها صفحاتی هستند که برای جداسازی فضاهای مختلف از آن ها استفاده می کنیم. استفاده از این الگوهای ایرانی می تواند هم زمان با جداکردن پله های شما، نقش نرده های آن را نیز بازی کند.علاوه بر این، این نوع پارتیشن در عین حال که فضای شما را جدا کرده و به آن شخصیت می دهد، دید نیمه باز هم ایجاد کرده که از بسته و خفه شدن فضا جلوگیری می کند.

نمایان شدن یک الگو در گلدان

نقش و نگار ایرانی ، از خانه های سنتی تا خانه مدرن شما

همان طور که در تصویر می بینید استفاده از این الگو باعث شده طراحی این گلدان متفاوت تر و مدرن تر به نظر برسد.

 تنوع در نقش و نگار قاب های دیواری

نقش و نگار ایرانی ، از خانه های سنتی تا خانه مدرن شما

اگر خیلی مایل نیستید که خانه خود را شلوغ کنید این پترن ها و ساخت آن ها به صورت قاب دیواری یا رومیزی می تواند ایده مناسبی باشد.برای این کار می توانید از متریال های مختلف مانند چوب و یا فلز استفاده کنید و حتی از برچسب های دکوراتیو دیواری کمک بخواهید و طرح خود را سفارش دهید.

 شوفاژ و طرح ایرانی

نقش و نگار ایرانی ، از خانه های سنتی تا خانه مدرن شما

هیچ کس وجود شوفاژ در بین دکوراسیون خاص و زیبای خود را دوست ندارد، پس از این ترفند استفاده کنید و یک جعبه برای پنهان کردن شوفاژتان با استفاده از پترن ایرانی درست کنید تا هم دکورتان زیباتر شود و هم دیگر خبری از شوفاژ نباشد.

نقش و نگارهای ایرانی در طراحی چراغ

نقش و نگار ایرانی ، از خانه های سنتی تا خانه مدرن شما
 نقش و نگار ایرانی ، از خانه های سنتی تا خانه مدرن شما وجود یک چراغ، لوستر و آویز ایرانی می تواند فضای شما رو انعطاف پذیر کند زیرا هم سنتی است و هم مدرن! در تصویر بالایی چوبی بودن آن و اتصال به سقف باعث خاص تر شدن طرح شده است.

 استفاده از نقش و نگار در طراحی سقف


نقش و نگار ایرانی ، از خانه های سنتی تا خانه مدرن شما

اگر علاقه ای به گچ بری های قدیمی ندارید و به نظرتان از مد افتاده اند اما در عین حال می خواهید سقف را از حالت ساده و یکنواخت بودن در بیاورید نمونه عکس بالا را به شما پیشنهاد می دهیم. با به کار بردن نقش و نگار ایرانی در کنار یک نورپردازی مناسب می توانید زیباییش را دو چندان کنید.

 استفاده از الگوی ایرانی در طراحی پنجره


نقش و نگار ایرانی ، از خانه های سنتی تا خانه مدرن شما

با نور و سایه بازی کنید تا فضای خانه دل نشین تر شود. همان گونه که گذشتگان ما با پنجره های ارسی در خانه های خود رقص نور ، سایه و رنگ را به خانه هدیه می کردند. در این حالت انگار طرح شما دوبار دیده می شود، یک بار در پنجره و بار دوم در سایه روی زمین.!

 به کارگیری نقش های ایرانی در محوطه بیرون خانه

نقش و نگار ایرانی ، از خانه های سنتی تا خانه مدرن شما وجود این اشکال هندسی زیبا در حیاط خانه یا باغ شما می تواند حس خوبی را القا کند به خصوص اگر آن را با نورپردازی زیبایی در شب همراه کنید.

نقش و نگار در کف سازی

نقش و نگار ایرانی ، از خانه های سنتی تا خانه مدرن شما

برای این کار شما دو راه دارید : یا فقط به یک قسمت از خانه که برایتان مهم تر است اکتفا کرده و از این الگوها در محدوده کوچکی استفاده کنید اما راه دوم این است که همانند تصویر بالا در محدوده وسیع تری این کار را انجام دهید و چه بسا که این کار جایگزینی برای فرش در یک فضا باشد! نا گفته نماند که با سنگ، کف چوبی و کف اپکسی می توانید این کار را انجام دهید.

 استفاده از نقش و نگار در طراحی در

نقش و نگار ایرانی ، از خانه های سنتی تا خانه مدرن شما
در ورودی هر خانه بیش از هر قسمت دیگری می تواند بیان کننده هویت و سلیقه افراد درون آن باشد زیرا در هنگام ورود اولین چیزی که دیده می شود "در " خانه است. بنابراین ترکیب نقش و نگار با ساختار در، در عین شیک بودن ایرانی نیز خواهد بود.در تصویر پایین که معرف یک طرح عربی است از پترن به عنوان چهارچوب  استفاده شده است. پس یک سنتی شکنی هم می توانید در خانه انجام دهد.

 تنوع در به کارگیری الگوها در طراحی دیوار

 نقش و نگار ایرانی ، از خانه های سنتی تا خانه مدرن شما
به کار بردن نقش و نگارها در طراحی دیوار فقط محدود به کاغذ دیواری نمی شود، بلکه می تواند گسترده تر و جذاب تر هم باشد.در تصویر بالاتر شما دو طرح را می بینید که در یک اتاق خواب استفاده شده اند، یک طرح ساده تر و یک طرح شلوغ تر. اما هر دو نورپردازی زیبایی دارند.این که طرح شما شلوغ ، خلوت و یا ساده باشد به سلیقه و سایر طراحی دکوراسیون شما مربوط می شود. پیشنهاد ویژه ای که برای شما داریم دو تصویر پایین است یعنی این که محدوده به کارگیری طرحتان را کم تر کنید و فقط در یک بخش کوچک از آن استفاده نمایید در این هم جلوه بیش تری پیدا می کند و هم از شلوغی بیش از اندازه جلوگیری می شود.
 نقش و نگار ایرانی ، از خانه های سنتی تا خانه مدرن شما همان طور که انجام هر کاری، هرچند خیلی ساده، نیاز به شناخت اصول آن کار دارد طراحی نقش های ایرانی هم نیاز به داشتن اطلاعاتی ساده است که در این بخش به آن می پردازیم. این اطلاعات شامل چگونگی ساخت طرح جدید با استفاده از طرح های قدیمی ایرانی است.

 ساده کردن

 نقش و نگار ایرانی ، از خانه های سنتی تا خانه مدرن شما یکی از راه های استفاده از طرح های سنتی کم کردن جزییات آن است. از آن جایی که معماری ایرانی دارای تزیینات و جزیینات زیاده می باشد که ممکن با سبک مدرن و امروزی دکوراسیون خانه شما هماهنگ نباشد و یا قابلیت اجرا مانند گذشته را نداشته باشد، اولین قدم برای ایجاد الگو ساده کردن نمونه اصلی و قدیمی آن است.ب

پر و خالی کردن

به این صورت که مکان های خالی طرح به وسیله متریال چوب و در همان قالب طرح پر شده و ایجاد فرورفتگی کرده است.

ایجاد تراکم

 نقش و نگار ایرانی ، از خانه های سنتی تا خانه مدرن شما

 

در این جا منظور از تراکم این است که شما می توانید همانند نمونه های بالا از یک جهت کادر خود تعداد بسیار زیادی از الگو را استفاده کنید تا آن جا که یک دست و یکنواخت دیده شوند، بعد از آن هر چه به سمت دیگر طرح می روید از تعداد آن ها بکاهید تا جایی که شکل اصلی پترن قابل دیدن باشد و یا می توانید مانند تصویر پایینی عمل کنید به گونه ای که انگار تکه هایی از طرح خود را به صورت اتفاقی حذف و یا اضافه کرده اید تا به طرح اصلی خود برسید.

تغییر اندازه

در این روش شما می توانید یک الگوی خود را تکرار کرده و به صورت تصادفی آن را کوچک یا بزرگ نمایید.اما روشی که در تصویر بالا می بینید به این صورت است که شما هندسه درونی الگو را کوچک یا بزرگ می کنید که در این حالت به طرح های متنوع زیادی خواهید رسید.

 یک نمونه خلاقانه

در این نمونه شما می توانید خیلی ساده با استفاده از یک کاغذ و یک نقش و نگار ایرانی که خاص خودتان است و با یکی از روش های بالا آن را طراحی کرده اید ، یک چراغ رومیزی بسیار زیبا، مدرن و ایرانی بسازید.

برای ایجاد تغییر و یا طراحی حتما لازم نیست مبلغ زیادی را هزینه کرده و یا به دنبال یک طراح حرفه ای بگردد. خیلی ساده نقش و نگار خود را طراحی کرده و از آن یک شابلون درست کنید. این شابلون در همه جا قابل استفاده است ، هر کجا که شما بخواهید.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نقش و نگار ایرانی، از خانه‌های سنتی تا خانه مدرن شما»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..