تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سامسونگ یک سال دیگر از لوله‌های انتقال گرما در گوشی‌های پرچمدارش استفاده می‌کند

سامسونگ در گوشی‌های پرچم‌دار سال ۲۰۱۸ نیز از فناوری لوله‌های انتقال گرما استفاده می‌کند و سراغ محفظه‌های بخار نخواهد رفت.

سامسونگ استفاده از لوله‌های انتقال گرما (Heat pipe) را از گلکسی اس ۷ شروع کرد و از آن پس در پرچم‌دارهای سری اس و نوت به کار برد. به گفته‌ی منابع آگاه، این روند در مدل‌های سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

مقاله‌های مرتبط:

لوله‌های انتقال گرما قیمت تمام‌شده‌ی دستگاه را بالا می‌برند؛ به همین دلیل معمولا فقط در پرچم‌دارها مورد استفاده قرار می‌گیرد. پرچم‌دارها همیشه به قوی‌ترین سخت‌افزارهای موجود مجهز می‌شوند و منطقی است که بیش از سایر مدل‌ها به سیستم خنک‌کننده نیاز داشته باشند.

یک جایگزین برای لوله‌های انتقال گرما وجود دارد و آن محفظه‌ی بخار (Vapor chamber) است. محفظه‌های بخار یکی از بهترین راه‌های انتقال گرما هستند که در پردازنده‌های گرافیکی پیشرفته به کار می‌رود؛ اما این جایگزین نه‌تنها گران‌تر از لوله‌های گرما است، بلکه نقص بزرگ‌تری نیز دارد؛ محفظه‌های بخار جاگیرتر از لوله‌های بخار هستند. این موضوع با روند حال حاضر گوشی‌ها که به سمت باریک‌تر شدن می‌روند ناسازگار است؛ اما برخی تولیدکنندگان موفق شده‌اند محفظه‌هایی با ضخامت ۰.۴ میلی‌متر بسازند. بر اساس گزارش‌های منتشرشده، بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌ هوشمند در حال آزمایش محفظه‌های بخار هستند اما تاکنون هیچ‌کدام گوشی مجهز به آن تولید نکرده‌اند.

لوله‌های انتقال گرما

استفاده از محفظه‌های بخار در حال عمومیت پیدا کردن در لپ‌تاپ‌ها است؛ چرا که در لپ‌تاپ‌های مختص بازی این روش می‌تواند در کنترل دما بسیار مؤثر باشد. محفظه‌های بخار حتی در اولترابوک‌های بسیار باریک نظیر asus Zenbook Flip S که تنها ۱۰.۹ میلی‌متر ضخامت دارند نیز مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

منابع نزدیک به سامسونگ می‌گویند محفظه‌های بخار به احتمال زیاد در پرچم‌دارهای سال ۲۰۱۹ به کار خواهند رفت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سامسونگ یک سال دیگر از لوله‌های انتقال گرما در گوشی‌های پرچمدارش استفاده می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..