تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خستگی ام اس را با این روش رفع کنید

خستگی ام اس را با این روش رفع کنید
به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،   خستگی یکی از مشکلات رایج در بیماری ام اس است . خستگی ام اس با خستگی های معمولی که همه افراد ممکن است تجربه کنند ، متفاوت است . اولاً بر خلاف خستگی معمولی که اغلب پس از انجام کارهای سخت و زیاد فیزیکی روی میدهد، برای خستگی ام اس معمولاً دلیل خاصی وجود ندارد و حتی صبح ها پس از برخاستن از خواب هم ممکن است وجود داشته باشد.

دوماً بر خلاف خستگی معمولی که با استراحت برطرف میشود ، خستگی ام اس با استراحت هم برطرف نمی شود. احساس خستگی که فرد مبتلا به ام اس تجربه می کند ، علاوه بر اینکه می تواند ناشی از ضایعات ام اس در سیستم عصبی باشد ، می تواند ناشی از مصرف داروهای ام اس  باشد و یا در نتیجه مشکلات و بیماریهای روحی مانند اضطراب و یا افسردگی روی دهد .

درمانهائی که تاکنون برای رفع خستگی ام اس توصیه میشد شامل ورزش مرتب ، درمان اضطراب و یا افسردگی و بالاخره استفاده از داروهای مربوطه یعنی آمانتادین و یا مودافینیل می باشد که البته اثر صد درصدی هم نداشته اند.

اخیراً نتایج مطالعه ای اعلام شده که در آن اثر طب سوزنی را بر خستگی ارزیابی کرده است . در این مطالعه 104 فرد مبتلا به ام اس که برای حداقل سه ماه احساس خستگی را تجربه کرده بودند بررسی شدند . گروهی از آنها تحت درمان با طب سوزنی به مدت 12 هفته و 24 دوره درمانی قرار گرفتند .

نتایج مطالعه نشان داد که طب سوزنی در کنار سایر اقدامات معمول به طرز قابل ملاحظه ای خستگی را درمان می کرد ( در مقایسه با گروهی که فقط مراقبت های معمول را دریافت کرده بودند ) . فقط چند نفر در این مطالعه عوارض طب سوزنی را پیدا کردند مانند کبودی پوست و سردرد .

بر اساس مطالعه فوق این احتمال وجود دارد که طب سوزنی به درمان خستگی ام اس کمک نماید – توصیه ما این است که دوستان مبتلا به ام اس که از خستگی ناشی از آن رنج می برند ، می توانند با مراجعه به مراکز مطمئن و معتبر طب سوزنی ، این روش را امتحان نمایند .

 منبع: انجمن ام اس

انتهای پیام/

خستگی در بیماری ام اس چگونه رفع می شود؟



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خستگی ام اس را با این روش رفع کنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..