تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیا زلزله امتحان الهی است؟!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درست است که آیه قرآن به امتحان کردن انسان ها تاکید دارد (الم*أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَ هُمْ لا يُفْتَنُون)(عنکبوت/ 1-2 ) و هیچ شکی در امتحان کردن خداوند نیست. اما اینجا یک سوال جدی مطرح می شود که انسان از کجا تشخیص می دهد که یقینا این رخدادها امتحان الهی است و با اراده حضرت حق رخ می دهد؟

چرا خدای مهربان را اینقدر خشن جلوه می دهیم که حتی به پیران و کودکان هم رحم نمی کند و خانه هایشان را بر سرشان آوار می کند؟ پیرانی که حضورشان در بین انسان ها باعث ریزش رحمت الهی می شود. مگر فقط در این کشور گناه انجام می شود که خدای مهربان به دنبال انتقام باشد؟ مگر در ژاپن گناه و فساد وجود ندارد؟

اگر خداوند به دنبال انتقام این چنینی بود که کل دنیا باید نابود می شد و بهشت و جهنمی هم وجود نمی داشت، چرا که در دنیا کم گناه رخ نمی دهد.

حال این بشر است که برای در امان ماندن از این فعل و انفعالات باید بواسطه توانایی که خداوند به او داده است، تدبیری داشته باشد تا خسارت جانی و مالی نبیند. زلزله نتیجه یکی از این فعل و انفعالات زمین است. ما در کشور عزیز خود ایران که منطقه ای زلزله خیز است چه ندبیری برای در امان ماندن از آن داشته ایم؟

البته در بحث رخدادهای طبیعی، یک نکته قابل توجه است که پس از رخداد اتفاقی، و مصیبت بار شدن، انسان ها مورد امتحان قرار می گیرند که در مقابل آن مصیبت، چه عکس العملی از خود نشان می دهند.

یک مسئله جدی قابل توجه است که طبیعت؛ روال عادی خود را سیر می کند. در اعماق زمین و اقیانوس ها و آسمان ها؛ فعل و انفعالاتی رخ می دهد که کاملا طبیعی است. و موجب بوجود آمدن پدیده های طبیعی همچون سیل، زلزله، آتشفشان و ... می گردد.
حال این بشر است که برای در امان ماندن از این فعل و انفعالات باید بواسطه توانایی که خداوند به او داده است، تدبیری داشته باشد تا خسارت جانی و مالی نبیند. زلزله نتیجه یکی از این فعل و انفعالات زمین است. ما در کشور عزیز خود ایران که منطقه ای زلزله خیز است چه تدبیری برای در امان ماندن از آن داشته ایم؟

یک نکته: آیا زلزله امتحان الهی است؟!

در کشور ژاپن که منطقه ای زلزله خیز است؛ پس از رخداد زلزله چند نفر تلفات می دهد؟ چند دستگاه ساختمان آنها نابود می شود؟
آنها خیلی خوب مشکل را شناخته اند و برایش تدبیری داشته اند و توانسته اند براحتی زلزله و خسارات مالی و جانی آن را مهار کنند.

پس دیدیم که نباید به این راحتی هر اتفاقی را به خدا نسبت دهیم که برای امتحان و آزمایش؛ رخ داده است.

اگر ساختمانها، استاندارد ساخته می شد آیا باز هم این همه تلفات بوجود می آمد؟ آیا این عزیزانی که جان خود را از دست داده اند، اکنون زنده نبودند؟

البته در بحث رخدادهای طبیعی، یک نکته قابل توجه است که پس از رخداد اتفاقی، و مصیبت بار شدن، انسان ها مورد امتحان قرار می گیرند که در مقابل آن مصیبت، چه عکس العملی از خود نشان می دهند.

و اما نکته ای دیگر که گفته می شود این حوادث درس عبرتی است برای دیگران!! البته که باید درس عبرتی باشد برای مسئولان و دست اندرکاران که متوجه شوند کم گذاشتن در ساختمان سازی و مصالح باعث به بار آمدن فجایع انسانی می شود. " وَيْلٌ لِلْمُطَفِّفينَ(سوره مطففین) وای بر کم فروشان .

و در آخر
همه ملت و مسئولان دست در دست یکدیگر دهند برای یاری رساندن به خسارت دیدگان زلزله استان کرمانشاه. تا شاید کمی از تالم روحی آنها کم شود.

منبع:تبیان

انتهای پیام/

آیا بلایای طبیعی  مشیت خداوند است ؟



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیا زلزله امتحان الهی است؟!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..