تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زندگی نامه شهید ملکیان

زندگی نامه شهیدملکیانبه گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛شهید عطاءاله ملکیان فرزند توفیق به سال 1338 در یلقون آغاج تکاب دیده به دنیا آمد. در دامان خانواده ای پرورش یافت که ایمان و تقوا و معرفت از اصول بنیادین زندگی آنها بود و این فخر و مردانگی را از همان خانواده به ارث برد و چه میراث شیرینی که تا آخرین لحظه های زندگیش پایبندی به اسلام و استواری در راه رسیدن به آرمانهای بلند، پیوندی ناگسستنی با او داشت.

شهید هوش و زکاوتی عمیق داشت و بسیار پرتلاش بود و موفق به اخذ مدرک دیپلم گشت و در آزمون ورودی تربیت معلم پذیرفته شد و جهت ثبت نام به عده ای از دوستان به ارومیه عازم بودند که در بین راه به اسارت کوردلان منافق درمی آیند و در تاریخ 1/10/61 به شهادت می رسند.پیکر این شهید فرزانه ودیگر یاران او بر دستهای مردم تشییع شد وبه خاک سپرده شد و مزارش نیزدر کنار دیگر عاشقان در گلزار شهدای تکاب است.

شهید غیرتمند این فرزانه آگاه قبل از انقلاب و همزمان با جریان انقلاب در توزیع اعلامیه های ضد حکومت نقشی به سزا داشت و از اولین افراد دبیرستانی بود که در تظاهرات و راهپیمایی ها شرکت می کرد.پس از پیروزی انقلاب عضو انجمن اسلامی مدرسه بود و در مباحثه های علمی سیاسی حضور می یافت و در کنار سنگر پاک مدرسه در عملیات پاکسازی مناطق هم به رغبتی تمام حاضر می شد.

شهید قهرمان ورزش کشتی بود و بسیار با خلوص و پاک که گویی در مکتب مولایش علی (ع)آموخته بود.به روایت بعضی همراهان در هنگام اسارت چندین بار قصد حمله بر منافقین کرد ولیکن موفق نشد و بارها از او خواستند تا علیه اسلام و امام حرفی بزند اما مقاومت کرد. و با صدای الله اکبر و خمینی رهبر پاسخ می داد تا عاقبت از رشادت و شجاعت بی نظیر او خسته گشتند و گلوله را سوی دهانش نشانه رفتند.

وجودش عطای الهی بود و ایثار و گذشت در چهره اش هویدا، ترس درقاموسش معنا نداشت و ارادت به آستان ائمه و اولیاء حیاتی جاوید به او بخشید.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید عطاءاله ملکیان 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زندگی نامه شهید ملکیان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..