تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نسل جدید تسلا رودستر با گشتاور ۱۰ هزار نیوتن‌متر، رونمایی شد

در مراسم امروز صبح تسلا، ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت از نسل جدید خودروی الکتریکی تسلا رودستر با قابلیت‌های باورنکردنی رونمایی کرد.

پس از آنکه شرکت تسلا (Tesla) از اولین کامیون برقی خود در مراسم صبح امروز توسط مدیرعامل این شرکت، ایلان ماسک رونمایی کرد؛ مدل جدید خودروی رودستر نیز معرفی شد. بله درست متوجه شدید؛ خودروی تسلا رودستر این بار متفاوت‌تر از قبل پا به عرصه‌ی وجود گذاشته است و به نظر می‌رسد برای دیدن آن در خیابان‌ها و معابر باید حداقل تا اواسط سال ۲۰۲۰ صبر کنیم. اگر به یاد داشته باشید، شرکت خودروسازی تسلا در ابتدای فعالیت خود به تولید رودستر اسپرت مشغول بود که البته موفقیت چندانی در فروش نصیب آن نشد.

بنا به ادعای تسلا، عملکرد نسخه‌ی جدید تسلا رودستر چشمگیر و بسیار متفاوت نسبت به قبل است. اینکه واقعا این خودرو ارزش این همه هیاهو را دارد یا نه، به عهده شما می‌گذاریم. اما برخی از جزئیات اولیه‌ی این خودرو که در مراسم صبح امروز توسط تسلا اعلام شد، به ما نوید ظهور خودرویی بسیار جذاب در آينده‌ی نه‌چندان دور می‌دهد.

tesla roadster 2020

بنا به اعلام تسلا، میزان گشتاور رودستر جدید ۱۰ هزار نیوتون متر است؛ بله درست خواندید؛ رقم اعجاب انگیز ۱۰ هزار نیوتون متر. این خودرو در زمان ۱.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و بدین‌ترتیب به‌عنوان سریع‌ترین خودروی تولیدی در تیراژ بالا شناخته خواهد شد. رودستر جدید برای رسیدن به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت ( ۱۰۰ مایل بر ساعت) تنها به ۴.۲ ثانیه زمان نیاز خواهد داشت و مسافت ۴۰۰ متر را در ۸.۸ ثانیه طی مسیر می‌کند که از این حیث نیز بر تمامی خودروهای تولیدی حال حاضر فائق می‌آید. حداکثر سرعت تسلا رودستر جدید بیش از ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت است و با هر بار شارژ قادر خواهد بود بیش از  ۱۰۰۰ کیلومتر در مسافت‌های بزرگراهی طی کند؛ رقمی عجیب که به واقع می‌توان ادعا کرد آینده‌ی خودروهای الکتریکی را دچار تحولی عظیم خواهد کرد.

ایلان ماسک در این مراسم با اشاره به اطلاعات و ارزیابی‌های شرکت تسلا، اعلام کرد که مالکان این خودرو قادر خواهند بود تنها با یک بار شارژ خودروی رودستر، مسافت حدفاصل شهرهای لس‌آنجلس تا سان‌فرانسیسکو (حدود ۹۰۰ کیلومتر) را در بزرگراه مربوطه به‌صورت رفت و برگشت طی کنند. البته این اعداد و ارقام همگی مربوط به نسخه‌ی اولیه این خودرو هستند که در مراسم امروز صبح رونمایی شد. نمونه‌ی تولیدی رودستر در آینده ممکن است حتی آماری به‌مراتب بهتر از ارقام گفته‌شده از خود به جای گذارد و سرعت و مسافت طی‌شده‌ی بیشتری برای مالکان و سرنشینان خود رقم زند. قطعا تا زمانی که نمونه تولیدی این خودرو به بازار عرضه نشود، نمی‌توان در مورد این اعداد و ارقام اظهار نظر درستی داشت؛ اما باید بپذیریم با خودرویی بسیار متفاوت و هیجان‌انگیز روبه‌رو خواهیم بود.

tesla roadster 2020

نسل جدید تسلا رودستر از ۳ موتور الکتریکی (یکی در قسمت جلو و دو تا در قسمت عقب) بهره می‌برد و سیستم قوای محرکه آن، دو دیفرانسیل و تمام چرخ محرک است. قدرت بالای خروجی از این ۳ پیشرانه در نتیجه‌ی تأمین انرژی آن توسط باتری‌های با ظرفیت بالای ۲۵۰ کیلووات ساعت است و قادر خواهید بود سقف خودرو را به‌کلی باز و بسته کنید. در بخش داخل کابین، فضای کافی برای ۴ سرنشین در نظر گرفته شده است و امکان قرار دادن چندین کیف مسافرتی نیز در بخش عقب خود وجود دارد.

شاید دوست داشته باشید صاحب یک دستگاه از این خودروی جذاب شوید. برای رسیدن به این هدف، شما نیاز دارید هم‌اکنون مبلغ ۵۰ هزار دلار بپردازید و این خودرو را پیش‌خرید کنید. اما بنا به اعلام تسلا، قیمت نهایی این خودرو رقم قابل توجه ۲۰۰ هزار دلار خواهد بود. همچنین تسلا اعلام کرده است که ۱۰۰۰ دستگاه از این خودرو را به‌صورت ویژه و با امکانات بیشتر در قالب طرح «خودروهای مدیران» تولید خواهد کرد که قیمت این نسخه‌ ۲۵۰ هزار دلار خواهد بود.

بنا به اعلام تسلا، تولید این خودرو از سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد. اما به نظر می‌رسد با توجه به بحران‌های موجود برای این شرکت به‌خصوص در خط تولید مدل ۳، شاید برای دیدن این خودروی جذاب باید کمی بیشتر صبور بود.

tesla roadster 2020 tesla roadster 2020 tesla roadster 2020 tesla roadster 2020 tesla roadster 2020 tesla roadster 2020 tesla roadster 2020 tesla roadster 2020



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نسل جدید تسلا رودستر با گشتاور ۱۰ هزار نیوتن‌متر، رونمایی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..