تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جالب‌ترین جشنواره‌های برداشت محصول دنیا

جشنواره برداشت محصول، جشنواره‌ای است که هر ساله در زمانی مشخص شده با توجه به تولید محصولی که مشخصه‌ی یک کشور است، همراه با مراسم خاص و شاد برگزار می‌شود. 

مقاله‌های مرتبط:

جشنواره برداشت محصول، جشنواره‌ای بومی است که به مناسبت برداشت محصولی خاص توسط کشاورزان در سراسر جهان برگزار می‌شود. این جشنواره که به نوعی به ترویج فرهنگ نیز کمک می‌کند، در برخی مناطق و کشور‌ها به صورت خاص و رنگارنگ، بر‌پا می‌شود. حال در این مقاله، برخی از جشنواره‌های رنگارنگ برداشت محصول را در سراسر جهان که معروف و شناخته شده هستند، معرفی خواهیم کرد.

جشن Pacu Jawi، اندونزی

جشنواره برداشت محصول

زمانی که برداشت برنج در اندونزی به انتها می‌رسد، کشاورزان در غرب سوماترا (Sumatra)، به گاو‌های خود، تخته‌های چوبی وصل کرده‌اند و با آن‌ها مسابقه می‌دهند. نام این ورزش Pacu Jawi است که با این کار، قدرت گله را قبل از فروخته شدن در مزایده به نمایش می‌گذارند.

برداشت محصول در باربادوس (Barbados)

جشنواره برداشت محصول

در قرن هجدهم، جزیره باربادوس بزرگ‌ترین تولید‌کننده شکر در جهان محسوب می‌شد. آن‌ها به منظور بزرگداشت این موضوع، در پایان برداشت، جشنواره‌ای بر‌پا کردند که تا سالیان سال ماندگار شد. گر‌چه باربادوس در حال حاضر، دیگر صادر‌کننده‌ی بزرگی نیست، اما این جشن در تقویم فرهنگی آنان به ثبت رسیده و تا به امروز نیز حفظ شده است.

جشن هونن ماتسوری (Honen Matsuri)، ژاپن

جشنواره

هر ساله، در شهر ژاپنی کوماکی (Komaki)، جشنواره هونن ماتسوری یا جشن حاصل‌خیزی، در اواسط بهار برگزار می‌شود. این جشنواره به منظور بزرگ‌داشت باروری صورت می‌گیرد.

جشن شکرگزاری، ایالات متحده آمریکا

جشنواره برداشت محصول

روزی که جشن شکر‌گزاری در آمریکا برگزار می‌شود، به دلیل اهمیت فراوان و محبوبیتی که در این جامعه دارد، تعطیل رسمی است. این رویداد از سال ۱۹۲۴ آغاز شد و با رها کردن بالون و شخصیت‌های کارتونی محبوب در آسمان، این روز را جشن می‌گرفتند. در حال حاضر نیز به همین گونه است. خانواده‌های آمریکایی در این روز گرد هم می‌آیند و داشته‌هایشان را به یاد می آورند و برای آن‌ها شکر‌گزاری می‌کنند و در نهایت برای شام نیز بوقلمون سرو می‌کنند.

جشنواره ماه، چین و ویتنام

جشنواره برداشت محصول

جشنواره ماه، یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین جشن‌هایی است که در چین و ویتنام برگزار می‌شود. این جشنواره دارای آداب و رسوم فراوانی است، اما یکی از مهم‌ترین مراسم این جشن، درست کردن و خوردن کیک ماه است. کیک ماه، نوعی شیرینی است که با انواع شیره‌ها پر می‌شود و در این روز مهم در همه جای چین و ویتنام سرو می‌شود.

جشن برداشت محصول Costermonger's، انگلستان

جشنواره برداشت محصول

جشن پادشاه و ملکه مرواریدی، هر ساله با حضور گروهی از مردمان خیر‌خواه که لباس‌های مشکی یکدست تزئین شده با صد‌ها دکمه به شکل مرواری، به تن دارند، در انگلستان برگزار می‌شود. رقص و شادی، قسمتی از این جشنواره‌ی رنگارنگ است.

موهبت از دریا، یونان و قبرس

جشنواره برداشت محصول

در برخی جوامع در یونان و قبرس، مردم به مناسبت روز ظهور و تجلی عیسی، تن خود را در آب غسل می‌دهند. این جشن بدین شکل است که در آب یخ زده‌ی دریا، گودالی به شکل صلیب حفر می‌شود و افراد داوطلب به دورن این آب سرد می‌روند و غسل می‌‌دهند. این افراد برای داشتن سال‌های خوب در باقی‌مانده‌ی عمر خود دعا می‌کنند.

جشن سوکوت (Sukkot)، سرزمین‌های اشغالی

جشنواره برداشت محصول

در دین و آیین یهود، سوکوت (جشن سایه‌بان)، جشن برداشت محصول و همچنین تعطیلات مذهبی آنان است. این جشن به مدت هفت روز برگزار می‌شود و در این مدت، ساکا یا خانه‌ای موقت ساخته می‌شود. این خانه به صورت سنتی با میوه‌هایی که از سقف حلق‌آویز شده‌اند، تزیین می‌شود.

جشن بایساخی (Baisakhi)، هند و پاکستان

جشنواره برداشت محصول

بایساخی، یکی از مقدس‌ترین تعطیلات در دین سیک (Sikh religion) است. هر ساله، هزاران زائر از حرم سیک در پنجاب هندوستان که محل تولد گورو نانک (Guru Nanak Dev)، که بنیان‌گذار دین سیک است، بازدید می‌کنند. همچنین در این روز که معمولا در اعتدال بهاری است، کشاورزان بر سر زمین‌های خود حاضر شده، برداشت محصول انجام می‌شود و با جشن و پایکوبی از خدا برای این نعمت‌ها تشکر می‌کنند.

جشن چوسوک (Chuseok)، کره

جشنواره برداشت محصول

چوسوک یکی از مهم‌ترین رویداد‌ها در کره، هم کره جنوبی و هم کره شمالی است. این جشن سه روزه که زمان برگزاری آن در اعتدال پاییزی (اواسط پاییز) است، با احیای سنت‌های قومی یعنی رقصیدن، شادی کردن و خوردن غذاهای مخصوص کره‌ای همراه است. همچنین در این جشن، افراد به دیدن خانواده‌های خود می‌روند و در این شادی را با یکدیگر سهیم می‌شوند.

جشن پونگال (Pongal)، هند

جشنواره برداشت محصول

مراسم پونگال، جشنی چهار روزه به مناسبت برداشت است که به صورت گسترده در جنوب هند، برگزار می‌شود. در روز سوم جشن، حلقه‌ای از گل‌های رنگارنگ و زیبا، خوشه گندم و زنگوله درست کرده و بر گردن گاو‌ها می‌اندازند. برای آماده‌سازی گاوها، این حلقه‌های رنگارنگ را می‌توانند به صورت آماده از فروشندگان خریداری کنند.

جشنواره گل مادیرا (Madeira)، پرتغال

جشنواره برداشت محصول

مادیرا، جزیره‌ای کشف شده توسط دریانوردان پرتغالی است که جشن برداشت محصول آن با جشنواره‌ی گل‌های خاص و رنگارنگ این جزیره همراه است. خیابان‌ها و افرادی که در جشن شرکت می‌کنند، با هزاران گل تزئین شده‌اند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جالب‌ترین جشنواره‌های برداشت محصول دنیا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..