تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عبور از اسکان اضطراری به اسکان موقت

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اصغر پیوندی- رئیس جمعیت هلال احمر در برنامه تیتر امشب گفت: 96 ساعت بعد از حادثه زلزله وضعیت به حالت قابل قبول رسیده است.

عبور از اسکان اضطراری به اسکان موقت

پیوندی افزود: شبکه آب و برق پایدار شده است اما تا زمان برطرف شدن کامل شکستگی لوله ها نمی توانیم مناطق آسیب دیده را آبرسانی کنیم.

وی ادامه داد: گاز محله به محله در حال وصل شدن است و 4 نانوایی هم به گاز شهری وصل شده اما برای گاز رسانی منازلی که قابل سکونت اند باید صاحبان آنها در منازل باشند تا سیستم داخلی چک شود.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: ما کاملا به پایداری در برق و آب رسیده ایم.

پیوندی گفت: اولویت ما نجات جان گرفتاران بوده است و روز اول 10 هزار و 500 چادر و روز دوم 23 هزار چادر و روز سوم 43 هزار چادر و روز چهارم 54 هزار چادر با کمک ارتش و سپاه توزیع کرده ایم و تا 80 هزار چادر هم خواهد رسید و از روز دوشنبه بسته های غذایی جدید توزیع خواهد شد و اگر مردم کمبودی دارند با شماره 112 تماس بگیرند.

آرش کردی - مدیرعامل شرکت توانیر نیز گفت: برق منطقه سر پل ذهاب بین 30 تا 60 درصد آسیب دیده است.

وی افزود: در روز دوم مناطق حساس مثل پمپ بنزین ها و بیمارستانها را برق رسانی کردیم و اولویت ما آوار برداری بود.

کردی گفت : 260 روستا تاکنون برق رسانی شده است و در مرحله بعد برق منازل تک تک وصل می شود و منازلی که سکنه آنها مستقر هستند برق آنها وصل شده است و منازلی که تخریب شده اند و امکان برق رسانی نیست زیرساخت های برق آنها بازسازی می شود و کمپ های چادری به صورت استاندارد روشن می شود.

سعیدی - سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور در گفتگو با حمزه ای خبرنگار شبکه خبر در ارتباط مستقیم با برنامه گفت: اسکان زلزله زدگان پایان یافته است و باتوجه به احتمال بارندگی از روز یکشنبه نیاز به نایلون و وسایل گرمایشی داریم.

سعیدی ادامه داد: امروز 3 نفر به فوتی ها افزوده شد و مردم به بیماران خدمات رسانی کردند و نیروهای امدادی ارتش و سپاه و بسیج و انتظامی با تمام قوا در منطقه امداد رسانی می کنند و برق همه مناطق وصل شده است مگر به صورت موردی و آب و گاز 95درصد مناطق هم تامین شده است.

سعیدی به ساکنان کرمانشاه توصیه کرد: چادرها را در مناطقی نصب کنند که آبگرفتگی کمتر داشته باشند و احتمال سیل وجود نداشته باشد.

نظرپور رئیس سازمان نوسازی مدارس در ادامه برنامه گفت: در مجموع 78 مدرسه با 415 کلاس درس در استان کرمانشاه خسارت دیده است.
نظرپور افزود: عمر ساخت مدارس تخریب شده یا آسیب دیده 25 سال به بالا بوده است.
رئیس سازمان نوسازی مدارس گفت: در میان شهرهای زلزله دیده بیشترین خسارت در شهر ثلاث باباجانی بوده است که در این شهر 175 فضای آموزشی داشتیم که 158 کلاس درس آسیب جدید دیده است که حدود 22 درصد کل فضای آموزشی منطقه است.
نظرپورگفت : با هماهنگی هایی که صورت گرفته از جمله با خیران و نیکوکاران از هفته آینده کار بهسازی، پاکسازی و بازسازی مدارس را شروع می کنیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس افزود: بنیاد برکت کار بازسازی مدارس روستایی را بر عهده گرفته است.
نظرپور گفت: کار ساخت دو مدرسه 6 و 9 کلاسه را از هفته آینده شروع می کنیم.

مهدیان معاون بنیاد مسکن نیز با اشاره به این که بازسازی خانه های روستایی و شهری بر عهده بنیاد مسکن است گفت: بازسازی در اصل با کمک خود مردم صورت می گیرد و ما فقط در کنار آنها هستیم نظارت می کنیم و منابع و امکانات لازم را برای آنها فراهم می کنیم.
مهدیان ابراز امیدواری کرد تا پایان نیمه اول سال آینده کار بازسازی منازل روستایی و تا حداکثر پایان سال آینده باز سازی خانه های شهری به اتمام برسد.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر

انتهای پیام/

بررسی آخرین وضعیت  خدمت رسانی به زلزله زدگان غرب کشور



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عبور از اسکان اضطراری به اسکان موقت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..