تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شخصیت پیامبر اسلام (ص) در کدام موزه‌ها انعکاس یافته است؟

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسلام کامل‌ترین دین الهی بوده و با پیروانی بالغ بر یک میلیارد و دویست نفر، دومین دین پرجمعیت دنیاست. این دین الهی از نظر جغرافیایی از غرب آفریقا تا جنوب شرق آسیا گسترده شده و نماد آن در قالب هلال ماه و ستاره در پرچم کشورهایی چون ترکیه، آذربایجان، مالزی، الجزایر، لیبی، تونس، موریتانی، پاکستان و سلطنت اچیه اندونزی دیده می‌شود.

حضرت محمد (ص) بنیان‌گذار و پیامبر دین اسلام است. وی با تکیه بر آنچه در قالب قرآن و به صورت وحی در اختیارش قرار گرفت، ویژگی‌های اخلاقی پسندیده‌ای، چون دادگری، راست‌گویی، امانت‌داری، حیا، مهربانی، گشاده‌رویی، شجاعت و عفت را معرفی کرده و ترویج داده است.

حضرت محمد (ص) از تأثیرگذارترین شخصیت‌های تاریخ بشری به حساب می‌آید بنابراین جهانیان توجه ویژه‌ای به نحوه زندگی‌اش دارند. این توجه به اندازه‌ای است که جایگاه خاصی در موزه‌ها به وسایل به جای مانده از ایشان اختصاص داده شده است. از موزه‌هایی که وسایل منسوب به پیامبر در آن‌ها نگهداری می‌شود می‌توان به انتوگرافی آنکارا، توپکاپی استانبول و موزه بین‌المللی دبی اشاره کرد.

تاپ صبح 5 شنبه**** شخصیت پیامبر اسلام در کدام موزه‌ها انعکاس یافته است؟

شایان ذکر است؛ موزه انتوگرافی آنکارا محل مناسبی برای نگهداری و نمایش انجیل قدیمی است که ظهور پیامبر اسلام را بشارت داده است. این انجیل قدیمی از جنس چرم بوده و ادعا می‌شود انجیل از دست رفته «برنابا» با پیش‌بینی ظهور حضرت محمد (ص) باشد.

بنابر گفته‌ها و شنیده‌ها انجیلی که در موزه انتوگرافی آنکارا نگهداری می‌شود با خط طلایی نوشته شده و ارزشی بالغ بر ۱۴ میلیون یورو دارد. این انجیل قدیمی به زبان مادری حضرت عیسی (ع) به نگارش درآمده است.

پلیس این انجیل قدیمی را در سال ۲۰۰۰ میلادی در دریای مدیترانه از یک باند قاچاق گرفته است. این انجیل قدیمی قبل از انتقال به موزه انتوگرافی آنکارا در سالن عدالت آنکارا نگهداری می‌شد.

گفتنی است؛ بنای تاریخی که امروزه در میان شاخ طلایی و دریای مرمره قرار گرفته، با عنوان کاخ یا موزه توپکاپی شناخته می‌شود. این بنای تاریخی در شهر استانبول ترکیه واقع شده و نخستین کاخ مدل اروپایی این شهر به حساب می‌آید.

تاپ صبح 5 شنبه**** شخصیت پیامبر اسلام در کدام موزه‌ها انعکاس یافته است؟

موزه توپقاپی مکان نگهداری لباس پیامبر اسلام، شمشیر‌های مختلف ایشان، دندان، مو و کفش شان است. این موزه از جذاب‌ترین جاذبه‌های توریستی ترکیه است. از وسایل منسوب به پیامبر که در این موزه از آنها نگهداری می‌شود می‌توان به مهر پیامبر و نامه پیامبر به مقوقس و پادشاه  أقباط اشاره کرد.

تاپ صبح 5 شنبه**** شخصیت پیامبر اسلام در کدام موزه‌ها انعکاس یافته است؟

خاطرنشان می‌شود؛ موزه بین‌المللی دبی یکی از نقاط دیدنی امارات متحده عربی است. این موزه که در سال ۱۹۷۱ میلادی در داخل قلعه فهیدی تأسیس شده، مدل‌های زنده و نما‌های زندگی روزمره مردم قدیم امارات را در معرض دید عموم قرار می‌دهد. هم‌اکنون موی حضرت محمد (ص) که از موزه قرطبه خریداری شده، در موزه بین‌المللی دبی نگهداری می‌شود.


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شخصیت پیامبر اسلام (ص) در کدام موزه‌ها انعکاس یافته است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..