تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دادستان مرکز لرستان خبر داد: راه‌اندازی شعبات رسیدگی به تخلفات حوزه آب

دادستان مرکز لرستان گفت: پر کردن چاه‌های غیرمجاز در دست انجام است.

به گزارش شما نیوز ،منطقه لرستان قاضی سعید رازانی در گردهمایی اجرای طرح ارتقاء توانمندسازی صیانت از منابع آب لرستان اظهار کرد: مدعی العموم از حیث حفظ منابع طبیعی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در بسیاری از نقاط استان با کاهش نزولات جوی روبرو بودیم، یادآور شد: در برخی جاها ممکن است کمبود آب نداشته باشیم اما جاهایی با کمبود آب مواجه هستیم. 

این مسئول با تاکید بر اینکه در بسیاری از نقاط استان با کاهش نزولات جوی روبرو بودیم، یادآور شد: در برخی جاها ممکن است کمبود آب نداشته باشیم اما جاهایی با کمبود آب مواجه هستیم.

عضو شورای قضایی استان اضافه کرد: در بخش آب جزیره‌ای عمل کردن فایده ندارد بلکه باید مدیریت بین بخشی وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: فضایی که می خواهیم کار کنیم اکوسیستم است و هر جا دست بخورد جای دیگر مشکل ایجاد می شود.

این مسئول گفت: کنتورهای هوشمند برای مدیریت در سطح مصارف کشاورزی روی چاه‌های مجاز نصب شده و به دنبال پرکردن چاه‌های غیر مجاز هستیم.

رازانی گفت: کنتورهای هوشمند برای مدیریت در سطح مصارف کشاورزی روی چاه‌های مجاز نصب شده و به دنبال مسلوب المنفعه پر کردن چاه‌های غیر مجاز هستیم.

دادستان با بیان اینکه در لرستان با فرونشست دشت‌ها مواجه‌ایم و چاه‌های بی رویه احداث شده است، افزود: در این راستا دستگاه قضا جلساتی را با امور آب و جهاد کشاورزی استان برگزار کرده تا این مهم ساماندهی شود. 

رازانی با بیان اینکه در امر سدسازی پایین دستی‌ها با مشکلاتی مواجه شدند و باید در قسمت‌هایی مدیریت حاکم تا چرخه تنظیم شود، عنوان کرد: ایران روی کمربند خشک قرار دارد و دو سوم کشور ما با کم آبی روبروست.

وی بیان کرد: شاهد کشت‌های آبدوست در شهرستان‌های دورود، ویسیان و کشکان تولید هستیم که باید محدود شوند و با موضوع مشکل مهاجرت کشاورزان در استان‌ها برای اجاره زمین برخوردهای جدی شود چرا که این کشاورزان به فکر سود خود بوده و اصلاً اهمیتی به آب مصرفی نمی‌دهند.

عضو شورای قضایی لرستان بر تعیین تکلیف الگوی کشت در استان تاکید کرد و افزود باید الگوی کشت که متناسب با معیشت کشاورز باشد جایگزین شود به عنوان مثال کشت گیاهان دارویی و زعفران را پیشنهاد داده‌ایم.

دادستان مرکز استان با اشاره به بحث‌های آبخیزداری و آبخوانداری توسط منابع طبیعی در استان افزود:  در این راستا با کمبودهایی مواجه هستیم و باید آبخیزداری را در استان پیگیری تا منابع آب حفظ شود.

وی یادآورشد نیاز است دانشجویان و دانشگاهیان نظرات تئوری نظری و عملی خود را در بحث صیانت از آب بیان کنند.

رازانی در ادامه با بیان اینکه در بحث تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌های استان ورود جدی پیدا کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: در دستگاه قضا شورای حفاظت از اراضی ملی و بیت‌المال را داریم و به مسائل منابع طبیعی و منابع آب می‌پردازیم.

عضو شورای قضایی لرستان بیان کرد:  اجرای قانون برای همگان یکسان است و در بحث تجاوز به حریم رودخانه‌ها ورود پیدا کردیم.

دادستان با بیان اینکه در قانون توزیع منابع آب قوانین در مورد حفر چاه و بستر رودخانه‌ها وجود دارد، عنوان کرد:  علاج درد مشکلات ما مجازات نیست وبه جای اینکه دنبال جرم انگاری باشیم باید مدیریتی حاکم شود تا اتوماتیک کارها را در مسیر خود قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون توزیع منابع آب در راستای جلوگیری از تصرف و تجاوز به بستر رودخانه‌ها است، خاطرنشان کرد: اگر بناست تغییرات صورت گیرند باید با حضور کارشناسان باشد و جلوگیری از هرگونه تجاوز تصرف و ساخت و ساز در بستر این رودخانه مشمول قانون مذکور است.

رازانی افزود: شعباتی در دادگستری استان برای رسیدگی به تخلفات حوزه آب راه‌اندازی شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دادستان مرکز لرستان خبر داد: راه‌اندازی شعبات رسیدگی به تخلفات حوزه آب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..