تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اپل: انیموجی به سنسور سه‌بعدی نیاز دارد

اپل در واکنش به گزارش‌های اخیر اعلام کرده است که عملکرد صحیح انیموجی بدون دوربین TrueDepth امکان‌پذیر نیست.

یکی از جذابیت‌ها و از دلایل خرید آیفون X برای کاربران، انیموجی‌ است. انیموجی قابلیتی است که به کاربران اجازه می‌دهد پیام‌های کوتاه خود را در قالب انیمیشن ضبط کنند.

این قابلیت تنها در آیفون ۱۰ در دسترس است و آیفون‌های قبلی از آن بی‌بهره هستند؛ چرا که جدیدترین محصول اپل برخلاف نسخه‌های قبلی به ویژگی اسکن سه‌بعدی چهره مجهز است که این قابلیت از ملزومات اجرای انیموجی‌ها است.

اما چند گزارش که مطرح‌ترین آن‌ها از کاربری به نام مارک برانلی بود، حاکی است که انیموجی‌ها در حقیقت روی آیفون‌های قدیمی‌تر نیز به‌خوبی قابل اجرا هستند. بر اساس تست‌های آن‌ها، این‌طور به نظر می‌رسید که دوربین جلو برای تشخیص چهره نیازی به داده‌های TrueDepth ندارد.

مقاله‌های مرتبط:

بنابراین، شائبه‌ای به وجود آمد که اپل می‌توانسته انیموجی را برای آیفون‌های قدیمی‌تر که دوربین جلوی ساده دارند نیز ارائه دهد و هیچ دلیل فنی برای محدود کردن این ویژگی به آیفون X وجود نداشته و اپل صرفا قصد داشته است کاربران را ملزم به خرید گران‌ترین گوشی خود بکند.

اما اپل مدعی است که این گزارش‌ها اشتباه هستند. بر اساس گزارش اپل، دوربین جلو از اطلاعات دوربین TrueDepth مخصوصا لیزر مادون قرمز و دات پروژکتور برای ردیابی چهره و حرکات آن استفاده می‌کند و چنانچه اپل بخواهد انیموجی را به گوشی‌های قدیمی بیاورد، افت شدیدی در کیفیت تشخیص چهره به‌وجود می‌آید.

اپل سال ۲۰۱۱ سیری را در آیفون ۴ اس ارائه و آن را به عنوان ویژگی خاص این گوشی مطرح کرد؛ در حالی‌که سیری روی سایر گوشی‌های آن زمان نیز قابل اجرا بود. شاید این اقدام اپل هنوز در ذهن کاربران مانده و باعث شده باشد فکر کنند انیموجی نیز داستانی مشابه دارد.

یک توضیح منطقی برای این مسئله وجود دارد و آن این است که بعضی اوقات حتی در صورت پوشاندن اجزای مربوط به دوربین TrueDepth نیز انیموجی به خوبی کار می‌کند.

سنسور سه‌بعدی اپل به صورت مداوم کار نمی‌کند. بلکه تنها در ابتدای امر اندازه‌گیری‌ها و نمونه‌سازی را انجام می‌دهد. بنابراین، وقتی هنگام اجرای انیموجی دست خود را روی اجزای آن قرار می‌دهید تأثیری در کیفیت کار به وجود نمی‌آید؛ زیرا داده‌های لازم پیش‌تر منتقل شده است.

پس برای اینکه تأثیر حذف سنسور سه‌بعدی را بر عملکرد تشخیص چهره‌ و انیموجی بسنجید باید قبل از اجرای انیموجی دست خود را روی سنسور قرار دهید.

در این صورت با حالتی از انیموجی مواجه خواهید شد که متعجب و سرگردان است.

انیموجی بدون سنسور سه‌بعدی

بنابراین، هرگونه ادعا در خصوص این‌که اپل عمدا و با اهداف تبلیغاتی انیموجی را به آیفون ۱۰ محدود کرده، بی‌اعتبار بوده و باطل است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اپل: انیموجی به سنسور سه‌بعدی نیاز دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..