تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آزاد سازی سوسنگرد از نقاط درخشان دوران دفاع مقدس است

فرمانده سابق ارشد نظامی ارتش در فارس و از پیشکسوتان و فرماندهان دوران دفاع مقدس در آستانه فرا رسیدن 26 آبانماه سالروز شکست حصر سوسنگرد به تشریح این عملیات پرداخت.

به گزارش شمانیوز: فرمانده سابق ارشد نظامی ارتش در فارس و از پیشکسوتان و فرماندهان دوران دفاع مقدس در آستانه فرا رسیدن 26 آبانماه سالروز شکست حصر سوسنگرد به تشریح این عملیات پرداخت.

امیر سرتیپ دکتر حسین محمدی در این باره به خبرنگار شمانیوز در شیراز گفت: بعد از شکست نخستین تلاش دشمن در مهرماه 59 جهت اشغال سوسنگرد، در اواسط آبان دشمن یک بار دیگر برای تصرف این شهر اقدام وآن را محاصره نمود و از این تلاش خود به لحاظ استراتژی دو هدف را دنبال می کرد.اول بستن راههای مواصلاتی نیروهای ایران و غلبه بر آنها و دوم دست یافتن به نقاط مرتفع قبل از رسیدن فصل باران، که محور حمیدیه-سوسنگرد-بستان از هر دو خصوصیت برخوردار بود زیرا در صورت محاصره اهواز توسط عراق این جاده می توانست بهترین مسیر تدارکاتی باشد و هم اینکه به دلیل دشت باز بودن خوزستان به لحاظ طبیعی با اندک باران، سیل در آن جاری شده و به زمین غیرقابل عبور تبدیل می شد و مشخص گردیده بود که این محور بعلت مرتفع بودن زیر آب نمی رود لذا عراق بسیار علاقه مند به تصرف سوسنگرد بود تا سپس بتواند حمیدیه را به اشغال خود درآورد تا هم به هدف گفته شده برسد و هم با یک خیز دیگر پادگان دشت آزادگان را در شمال حمیدیه بدست آورد و اگر به این هدف می رسید بیرون راندنش بسیار مشکل بود.
وی اظهارداشت: عملیات آزاد سازی سوسنگرد در شامگاه 25 آبانماه 1359 با درک دقیق اوضاع و تحلیل صحیح راهبرد دشمن در شرایطی که مدافعان شهر آخرین مقاومتها را انجام می دادند با تیپ 2 لشکر 92 زرهی ارتش،پشتیبانی نیروی هوایی ارتش ،همراهی نیروهای سپاه و ستاد جنگهای نامنظم دکتر چمران در امتداد جاده سوسنگرد-حمیدیه آغاز و ضمن شکستن خط محاصره، نیروهای دشمن بعثی از داخل شهر عقب رانده شدند.

او آزادسازی سوسنگرد را از نقاط درخشان و الهام بخش 8 سال دفاع مقدس دانست و تاکید کرد:حماسه سوسنگرد تجلی پیروزی ایمان، اراده، شجاعت، ایثار و تکلیف گرایی و مقدمه ای برای خروج جبهه های نبرد از بن بست ناشی از رویکرد بنی صدر در صحنه اداره جنگ تلقی می شود و نقطه عطفی راهبردی و جدی در فراهم سازی زمینه های تحول در وضعیت جنگ و پیشبرد هدف بیرون راندن اشغالگران بعثی و دست یابی به پیروزی های سرنوشت ساز در روند ادامه جنگ بشمار می رود.

امیر سرتیپ محمدی در پایان با اشاره به نقش بی بدیل مقام معظم رهبری در این عملیات بیان داشت: نقش آفرینی های ماندگار و سرنوشت ساز رهبر معظم انقلاب اسلامی، در کسوت نماینده حضرت امام(ره) در شورای عالی دفاع در مقطع آزادسازی سوسنگرد و ایجاد وحدت و همدلی بین نیروهای مسلح آموزه های گرانقدری را فرا روی جوانان نسل امروز قرار داده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آزاد سازی سوسنگرد از نقاط درخشان دوران دفاع مقدس است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..