تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راه رسیدن انسان به تقرب خداوند

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی با اشاره به حکم زیارت قبر رسول اکرم(ص) در بین مذاهب اسلامی اظهار کرد: بزرگان مذهب اهل سنت بر زیارت قبر پیامبر(ص) تاکید کردند، همچنین زیارت قبر رسول اکرم(ص) تکریم پیامبر(ص) است و این کار رجحان عقلی دارد.

وی ادامه داد: توسل به رسول اکرم(ص) و واسطه قراردادن پیامبر(ص) مورد تائید عقل و قرآن است و اصحاب رسول اکرم(ص) نیز این کار را انجام می‌دادند، سخنان محمد بن عبدالوهاب در خصوص حرمت زیارت برخلاف نظر بزرگان مذهب اهل سنت است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: رسول اکرم(ص) بین ما و خداوند واسطه است و رفتن به نزد پیامبر(ص) پس از مرگ رسول اکرم(ص) نیز براساس قرآن ضرورت دارد، برای تقرب به خداوند باید متوسل به پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) بشویم.

مومنی با اشاره به خطبه غدیر اظهار کرد: این خطبه به تائید همه مسلمانان رسیده است و در منابع اهل سنت نیز خطبه غدیر وجود دارد، رسول اکرم(ص) در این خطبه جانشینان خود را امام علی(ع) و فرزندان این امام معصوم معرفی کرد.

وی ادامه داد: صراط مستقیم براساس سخن رسول اکرم(ص) راه امام علی(ع) است، پیامبر(ص) فرمود که قرآن و اهل‌بیت(ع) را پس از مرگم در امت قرار دادم، این دو از یکدیگر جدا نمی‌شوند، این حدیث دلالت دارد که همیشه حتما باید یک امام زنده ای وجود داشته باشد تا مردم را هدایت کند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: براساس روایت پیامبر(ص) کسی که به قرآن و اهل‌بیت(ع) تمسک بجوید، هرگز گمراه نمی‌شود و این روایت در منابع معتبر اهل سنت آمده است.

مومنی با اشاره به ضرورت توسل جستن به اهل‌بیت(ع) اظهار کرد: ما باید در راستای عمل به دستورات قرآن و رسول اکرم(ص) به ائمه معصومین(ع) توسل بجوییم، اهل‌بیت(ع) در سیر انسان به سوی خداوند، واسطه هستند.

وی ادامه داد: انسان باید به زیارت حرم‌های ائمه معصومین(ع) برود، آن‌ها واسطه نزول برکات از خداوند به انسان‌ها هستند، باید برای اینکه بتوانیم به درجات بالای معنوی برسیم، باید به سراغ اهل‌بیت(ع) برویم، ائمه معصومین(ع) براساس روایات کشتی نجات برای مردم هستند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: رسول اکرم(ص) در روایتی فرمود که امام حسین(ع) زینت آسمان‌ها و زمین است، کسی که این امام معصوم را دوست داشته باشد، خداوند نیز او را دوست خواهد داشت.

مومنی با اشاره به برکات ارتباط با امام حسین(ع) اظهار کرد: کسی که با این امام معصوم ارتباط بگیرد، خداوند به او وجاهت و آبرو می‌دهد، امام حسین(ع) نور هدایت است، هر کسی که می‌خواهد در دنیا به گمراهی و ضلالت مبتلا نشود، باید به سراغ این امام معصوم برود.

وی ادامه داد: گریه بر مصیبت امام حسین(ع) نشانه معرفت است، بدترین افراد با نور این امام معصوم هدایت شدند و به کمال رسیدند، توجه به نور امام حسین(ع) موجب رسیدن انسان به سعادت در امور مادی و معنوی می‌شود و مشکلات انسان با پناه بردن به اهل‌بیت(ع) حل خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: رسیدن انسان به سعادت در دنیا و آخرت در پرتو توسل جستن به ائمه معصومین(ع) حاصل می‌شود.

منبع:فارس

انتهای پیام/

مهم‌ترین راه‌های تقرب به خداوند



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راه رسیدن انسان به تقرب خداوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..