تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نظارت بر روند ترویج کتابخوانی در دستور کار وزارت ارشاد قرار گرفت

وزیر ارشاد در مراسم تجلیل از کتابداران و کتابخوانان برگزیده:

ترویج فرهنگ کتابخوانی یک عزم عمومی را می‌طلبدبه گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم تجلیل از مقام کتابداران و کتابخوانان برگزیده کشور با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مجید غلامی جلیسه دبیر هفته کتاب سال و جمشید جعفرپور رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این مراسم سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در شورای فرهنگ عمومی گفت: طی دو جلسه‌ای که در این شورا به طور متوالی برگزار شد، با سازمان‌ها، شخصیت‌ها و نهادهای حاضر پیرامون مسئله کتابخوانی گفتگو کردیم و از این جلسه به یک مصوبه‌ رسیدیم. طی این مصوبه سعی داریم اجرایی سازی و نظارت بر روند ترویج کتابخوانی به همت دستگاه‌های عمومی و میدان دادن به فضاهای اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهیم.

وزیر ارشاد افزود: مهم این است که همه حلقه‌های فرهنگ مکتوب به غایت این قضیه فکر کنند و غایت این مسیر کتابخوانی است. کتابفروش، کتابدار و کتابخانه به یک هدف باید بیندیشند و آن این است که کتابخوانی شکل بگیرد. شما کتابداران عزیز و کسانی که در این حلقه قرار دارند باید همگی با هم تلاش کنیم. موضوع ترویج کتابخوانی کار یک دستگاه، نهاد و یک وزارتخانه نیست و یک عزم عمومی را می‌طلبد.

 صالحی با اشاره به افتتاح 225 کتابخانه در دولت یازدهم بیان کرد: تغییراتی در نوع نگاه به کاربرد کتاب با توجه به مصرف‌کننده کتاب در جای جای ایران ایجاد شد و جشنواره و نشست‌هایی در قالب متنوع برگزار کردیم تا بتواند همچنان کتاب را برای ما جذاب نگه دارد. کتابداران عزیز در جای جای ایران پرافتخار سهم بسزایی داشتند.

وی ادامه داد: ممکن است این پرسش باشد که چرا علامه طباطبایی با هفته کتاب پیوند خورد با اینکه ما بزرگان زیادی داشته و داریم و گرچه از عمر این پیوند سال‌های بسیاری است که می‌گذرد اما فکر می‌کنم کمتر به فلسفه آن اندیشیده شده است. در روزگاری که متاسفانه کتابنویسی به یک کار بزن در رو تبدیل می‌شود علامه طباطبایی جلد اول تا آخر المیزان را در 17 سال می‌نویسد. اینهاست که رمزهای ماندگاری ایجاد می‌کند. آثاری که در قفسه کتابخانه‌ها نه برای یک دوره زمانی خاص بلکه برای قرن‌ها می‌ماند.

وزیر ارشاد با اشاره به یک‌ سویه نبودن آثار اصلی علامه طباطبایی تصریح کرد: اصول فلسفه علامه طباطبایی و آثارش در یک نگاه، در درون یک گفتگو با یک بحث انتقادی به وجود آمد. ویژگی دیگر علامه طباطبایی در توجهش به نیاز مخاطب بود.

صالحی با اشاره به کتاب شیعه در اسلام نوشته علامه طباطبایی اظهار کرد: این کتاب در پاسخ به یک مستشرق نوشته شده است. آثار علامه طباطبایی سرشار از موضوعاتی است که با نیازهای زمانه‌اش پیوند خورده است و قابل تقدیر و  تأمل است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ما به کتاب نیازمندیم، خاطرنشان کرد: گرچه رسانه‌های جدید آمده‌اند اما هیچ چیز جای کتاب را پر نمی‌کند. کتاب عصاره تمدن بشری است. تمدن‌های بشری با کتاب آغاز می‌شود با کتاب نمره می‌گیرد و کتابخانه‌ها گاهواره‌های این تمدن هستند و آن را به نسل‌های مختلف منتقل می‌کنند. کتابداران هم در این عرصه نقش راهنما و کلیددار را ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نظارت بر روند ترویج کتابخوانی در دستور کار وزارت ارشاد قرار گرفت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..