تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تماشای گذر زمان بر ۷۷ سال، جیپ رانلگر

یکی از محبوب‌ترین و سرسخت‌ترین شاسی‌بلندهای آف‌رودر جهان، جیپ رانلگر است. در ادامه ویدئویی از روند تغییرات و ریشه‌های این جیپ پرطرفدار را برای شما آماده کرده‌ایم.

جیپ و بخصوص مدل رانلگر آن، یک شاسی‌بلند تمام عیار و نام آشنایی برای طرفداران آف‌رود است. اولین نسل از جیپ رانگلر در سال ۱۹۸۶ عرضه شد؛ این شاسی‌بلند دو دیفرانسیل افسانه‌ای، در طی گذشت ۳۰ سال، تغییرات مهمی را در قوای فنی و بدنه تجربه کرده است تا به نسل چهارم این مدل، که اخیرا معرفی شد، برسد. اما ریشه‌ی آف‌رود بودن جیپ به حدود ۷۷ سال قبل بازمی‌گردد.

خودروی شناسایی بنتام / Bantam Reconnaissance Car

نسل اول جیپ رانگلر، با الهام از خودروی شناسایی بنتام (Bantam Reconnaissance Car)، به اختصار BRC، محصول سال ۱۹۴۰ ساخته شده است. BRC یک شاسی‌بلند دو دیفرانسیل بود که شباهت فراوانی به جیپ رانگلر امروزی داشت. BRC شروع مسیر پر فراز و نشیب خودروهای دو دیفرانسیل معروفی چون، ویلیس ام‌بی (Willys MB)، جیپ CJ5 و رانلگر در طی ۴۰ سال بود.

مقاله‌های مرتبط:

در ویدئوی منتشر شده توسط کانال یوتیوب دونات مدیا، گذر زمان جیپ رانلگر از مدل BRC سال ۱۹۴۰ تا مدل جدید جیپ اسکرامبلر ۲۰۱۸ به تصویر کشیده شده است. بر اساس شایعات منتشر شده، اسکرامبلر جدید بر پایه‌ی رانلگر ساخته شده است و احتمالا به پیشرانه‌ی دیزل هم مجهز خواهد بود.

Jeep wrangler 2018

بر اساس شایعات موجود، جدیدترین نسل از جیپ رانلگر که به‌زودی در نمایشگاه خودروی لس آنجلس به‌طور رسمی رونمایی می‌شود، از پیشرانه‌ی توربوشارژ دو لیتری در مدل استاندارد و پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل پنتاستار کرایسلر بهینه‌سازی شده‌ استفاده می‌کند. مصرف سوخت مدل V6 جیپ رانلگر با جعبه‌دنده‌ی دستی به‌صورت  ۱۳.۸ / ۱۰.۲ / ۱۲.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر  ترکیبی/بزرگراه/شهر اعلام شده است.

Jeep wrangler 2018

جزئیات بیشتر مدل ۲۰۱۸ جیپ رانلگر و اسکرامبلر با نزدیک شده به نمایشگاه خودروی لس آنجس منتشر خواهد شد؛ علاوه بر ارائه‌ی پیشرانه‌های کم مصرف‌تر و پیشرفته‌ترین سیستم چهار چرخ محرک جیپ، بیش از ۲۰۰ قلم تجهیزات و لوازم جانبی موپار (Mopar) برای نسل جدید رانگلر در نظر گرفته شده است. نسخه‌ی فول آپشن رانلگر ۲۰۱۸، احتمالا حدود ۳۰ هزار و ۴۴۵ دلار قیمت خواهد خورد.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم، تا بیننده‌ی گذر زمان و روند تغییرات جیپ رانلگر باشید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تماشای گذر زمان بر ۷۷ سال، جیپ رانلگر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..