تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تغذیه با شیر مادر ۲۳ درصد از مرگ نوزادان را کاهش می‌دهد/ سوء تغذیه عامل بیش از ۵۰ درصد مرگ و میر کودکان

رئیس انجمن علمی پزشکان نوزادان ایران مطرح کرد؛

تغذیه با شیر مادر ۲۳ درصد از مرگ نوزادان را کاهش می‌دهد / سوء تغذیه عامل بیش از ۵۰ درصد مرگ و میر کودکانبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا مرندی رئیس انجمن علمی پزشکان نوزادان ایران و رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران در چهارمین کنگره سلامت نوزادان ایران که صبح امروز در مرکز همایش های رازی برگزار شد، اظهار کرد: پیشرفت علم سبب شده است که شانس زنده ماندن نوزادان نارس با سنین پایین متولد می‌شوند، افزایش پیدا کند، بقای نوزادان، رشد، تکامل و سلامت آنها به عوامل متعددی  بستگی دارد که از مهم ترین این عوامل می‌توان به تغذیه آنها با شیر مادر اشاره کرد.

وی بیان کرد: سوء تغذیه نقش مهمی در مرگ و میر  بیش از 50 درصد کودکان کمتر از پنج سال دارد، ما باید مادران را ترغیب کنیم که بتوانند به نوزادانشان شیر بدهند.

رئیس انجمن علمی پزشکان نوزادان ایران، افزود: اگر نوزادان در کمتر از 37 هفته به دنیا بیایند به آنها نوزادان نارس گفته می‌شود، نوزادان نارس فعل و انفعالات متفاوتی از بقیه نوزادان دارند که باید دقت و توجه بیشتری به آنها داشته باشیم.

مرندی تاکید کرد: بانک شیر در دنیا اهمیت زیادی دارد و در ایران نیز ما توانسته‌ایم بانک شیر را در دانشگاه علوم پزشکی تبریز راه اندازی کنیم شیر اهدایی هر چند با شیر مادر فاصله زیادی دارد ولی در مقایسه با شیر خشک خیلی بهتر است.

وی تصریح کرد: نوزادان باید تا پایان 6 ماهگی به صورت انحصاری با شیر مادر تغذیه کنند، تغذیه نوزادان با شیر مادر به همراه غذای کمکی باید تا پایان 2 سالگی ادامه داشته باشد، آغاز تغذیه با شیر مادر از ساعت نخست زندگی سبب می‌شود مرگ و میر نوزادان 23 درصد کاهش پیدا کند، همچنین تغذیه با شیر مادر آثار مثبتی را بر روی جسم و روان نوزادان تا پایان عمر باقی می‌گذارد.

رئیس انجمن علمی پزشکان نوزادان ایران درباره فواید تغذیه با شیر مادر برای مادران، گفت: تغذیه با شیر مادر فواید زیادی را برای خود مادر در پی دارد تغذیه با شیر مادر، مادر را از ابتلا به بیماری‌های همچون سرطان، اختلالات قلبی و عروقی و دیابت نوع 2 مصون نگه می‌دارد.

مرندی یادآور شد: تغذیه با شیر مادر فواید بی شماری برای نوزادان دارد که از جمله این فواید می‌توان به کاهش مرگ و میر نوزادان، استقرار مطلوب با شیر مادر، ارتقای تکامل شیرخوار و تامین ارتباط عاطفی بین مادر و شیرخوار می‌توان به اینها اشاره کرد در هنگام شیر دهی مادر باید به صورت راحت و عمود بنشیند و بدن نوزاد مستقیم و به طور کامل روبروی سینه مادر قرار بگیرد باور غلطی بین مردم رایج است که می‌گویند تغذیه با شیر مادر سبب زردی نوزاد می‌شود در حالی که از نظر علمی این تصور اشتباه است.

حضور 200 فوق تخصص نوزاد در کشور

در ادامه مراسم هادی سمائی رئیس کنگره اظهار کرد: متاسفانه به نوزادان تا قبل از انقلاب اهمیت چندانی داده نمی‌شد و متخصصان  اطفال در بیمارستان‌های تهران تنها هفته‌ای یک روز حضور داشتند همچنین بیمارستان‌های تهران نیز فاقد بخش NICU بودند.

وی بیان کرد: هم اکنون دارای 200 فوق تخصص نوزاد در کشور هستیم که قبل از انقلاب تعداد فوق تخصصان نوزادان از 10 نفر نیز کمتر بود، همچنین امروزه پرستاران زیادی نیز در بخش نوزادان فعالیت می‌کنند.

گفتنی است؛ چهارمین کنگره سلامت نوزادان ایران با حضور بیش از 1200 متخصص از 24 تا 26 آبان ماه در مرکز همایش های رازی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تغذیه با شیر مادر ۲۳ درصد از مرگ نوزادان را کاهش می‌دهد/ سوء تغذیه عامل بیش از ۵۰ درصد مرگ و میر کودکان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..