تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شرایط بیمارستان ها در بحران، درس عبرت شود/خطر شیوع اپیدمی با آماده نبودن زیرساخت های درمانی

جان بابایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ایران امن ترین کشور در ناامن ترین منطقه دنیا/ خطر تهدیدات بیولوژیکی ایران را تهدید می کندقاسم جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به لزوم آمادگی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها برای مقابله با بحران گفت: هر لحظه ممکن است یکی از بحران‌های محیطی مانند قطعی آب، برق، گاز، حوادث طبیعی چون سیل و زلزله بروز کند  یا رخدادهای انفجاری اتفاق بیفتد و با حج زیادی از مصدومان مواجه شویم، به همین دلیل بیمارستان‌ها باید برای مقابله با رویدادهای ناگهانی آمادگی لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد :‌ باید از اتفاقات گذشته در مواقع بروز شرایط بحرانی درس بگیریم و به نقاط آسیب‌پذیر بیمارستان‌ها بیشتر توجه کنیم، در یک بیمارستان ممکن است برق نقطه آ‌سیب‌پذیری باشد و با یک قطعی برق آسیب‌های زیادی به زیرساخت‌های مراکزدرمانی و دستگاه‌های پیشرفته و هایتک برسد.

جان‌بابایی با اشاره به خطر تهدیدات بیولوژیکی در ایران گفت: ایران امن‌ترین کشور در ناامن‌ترین منطقه است و این موضوع خطر تهدیدات بیولوژیک را تأیید می‌کند.

وی افزود: تهدیدات بیولوژیکی قابل پیش‌بینی است به عنوان مثال همین بیماری آنفلوانزایی که هر یکی دو سال اپیدمی می‌شود یا تب کریمه کنگو ممکن است اکنون خیلی پرسر و صدا و حاشیه‌دار نباشند اما اگر اپیدمی این 2 بیماری شیوع پیدا کند و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیرساخت‌های لازم برای آمادگی مقابله با این اپیدمی‌ها را نداشته باشد خطرات زیادی سلامت مردم و خدمات‌رسانی مراکز درمانی را تهدید می‌کند.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت :‌اگر بیمارستانها ظرفیت لازم برای ایزولاسیون در هنگام بروز اپیدمیها را  نداشته باشند ممکن است عفونت در بیمارستان و بین مردم پخش شود و در این صورت نمی توانیم به بیماران که به دلیل ابتلا به عفونت حال وخیمی دارند خدماتی مطلوب بدهیم.

انتهای پیام/

لزوم توجه به پدافند غیرعامل در بیمارستان و مراکز درمانی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شرایط بیمارستان ها در بحران، درس عبرت شود/خطر شیوع اپیدمی با آماده نبودن زیرساخت های درمانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..