تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روشی دوست داشتنی برای فرار از آلزایمر

خواب شبانه، بهترین دفاع شما در برابر زوال عقل استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آلزایمر به یک طاعون مدرن تبدیل شده است، بر اساس یافته های اخیر محققان انگلیسی، یکی از مهم ترین علل مرگ و میر در این کشور آلزایمر است و تقریبا در هر خانواده  انگلیسی، یک نفر با این بیماری دست و پنجه نرم می کند.

تجربه های یک دهه بررسی های متعدد بر روی بیماران مبتلا به آلزایمر اکنون ثابت کرده است که اگر چه در موارد اندکی  پزشکان توانسته اند این بیماری را با برخی از داروهای فلورسنت نقره در افراد مهار کنند اما راهی بسیار ساده، ارزان و راحت برای پیشگیری از این بیماری در دسترس همگان قرار دارد. 

مطالعات نشان می دهد که  سلامت مغز انسان تحت تاثیر پنج عامل اصلی تغذیه، ورزش، میزان استرس، خواب مرتب و فعالیت های فکری بوده که به شیوه زندگی هر فرد مربوط است.

از سوی دیگر محققان دریافتند که جدای از پنج عامل ، خواب کلید اصلی است، در واقع، مشاهدات بالینی  بار دیگر نشان داده است که خواب با کیفیت خوب، در شب یا بعد از ظهر ، برای عملکرد شناختی بهتر مغز و کیفیت زندگی بسیار حیاتی است و به هر میزان که سن افراد بالاتر می رود، خواب خوب و با کیفیت ضرورت بیشتری پیدا می کند.

داروهای پیشگیری از آلزایمر یا دیگر روش ها را فراموش کنید؛ هفت تا هشت ساعت خواب خوب و سالم در هر شب بیشتر از هر رژیم غذایی یا دارو دیگری به حذف  افکار و خاطرات منفی می انجامد.

در خواب مناسب شبانه، مغز انسان می تواند خستگی های روز را برطرف کند و بازسازی نورون ها و سلول های اساسی در مغز رخ دهد، شاید به همین علت است که خواب موثر می تواند اختلالات مربوط به ایمنی و حتی خطر ابتلا به سرطان را نیز مهار کند.

همچنین یافته های محققان نشان می دهد که خواب خوب احتمال ابتلا به سرما خوردگی را نیز کاهش می دهد.

اگر بخواهید از سلامت روانی و جسمی خود در سالخوردگی محافظت کنید و به طور چشمگیری خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهید، بهتر است اقداماتی را برای بهبود کیفیت خواب خود انجام دهید.

مطالعات نشان می دهد که خواب کم، با گذشت زمان، منجر به آتروفی مغزی (تحلیل و کم شدن قدرت مغز) و انقباض ( آب رفتگی) آن می شود.

کمبود خواب باعث کاهش توانایی فرد برای عملکرد بهتر در طول روز می شود، تمرکز، سرعت پردازش و حافظه کوتاه مدت را نیز کاهش می دهد.

در افراد مسن، کاهش کیفیت خواب حتی  تاثیر منفی بر هماهنگی دست و چشم بگذارد و خطر تصادفات رانندگی را نیز افزایش می دهد.

منبع: daily mail

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روشی دوست داشتنی برای فرار از آلزایمر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..