تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهشت کوچک این سه نفر در قیطریه

۶۳۰۰۶۸

۶۶۸  بازدید

مجله منزل - فاطمه افشاریان: چندی پیش به خانه‌ای رفتیم که در فضای آن، رنگ زرد با همه درخشش و زیبایی‌اش بسیار هنرمندانه به‌کاررفته بود و جسارت استفاده از رنگ در فضا را به‌خوبی به ما یاد می‌داد. این بار به خانه خواهر همان دوست عزیز دعوت شدیم که باز هم اسباب شگفتی و تحسین ما را فراهم نمود. خانه‌ای که به‌راستی در سادگی و بی‌پیرایگی، حرف اول را می‌زند. مطمئنم این فضا برای عضو جدید خانواده نیز مزیت‌های بسیاری دارد. زوجی خوشبخت در کنار کوچولویی دوست‌داشتنی که قرار است روزهای شیرینی را فارغ از شلوغی‌های دنیا در این خلوت آرام زندگی کنند. خانم خانه از دکوراسیون خانه‌اش با ما می‌گوید.   بهشت کوچک این سه نفر در قیطریه

تور خانه گردی در یک نگاه 

تعداد افراد ساکن: 3 نفر شغل آقای خانه: مهندس پزشکی/ شغل خانم خانه: حسابدار مجله نشنال جئوگرافیک فارسی موقعیت: تهران/ قیطریه متراژ فضا: حدود 85 مترمربع 15 سال ساخت ملک شخصی تعداد اتاق‌خواب: 2 عدد تعداد سرویس: 1عدد سبک دکوراسیون: مدرن و مینیمال رنگ‌های غالب: سفید، سبز و طوسی ویژگی برجسته طراحی: زیبایی در کنار عملکرد، بیشترین استفاده از فضا، پرهیز از جزئیات طراحی و اجرا: آیدا بهرامی (خواهر صاحب‌خانه)، مهندس سیاوش رفیعی نیا

بازسازی:

زمان بازسازی: 4 ماه هزینه بازسازی و خرید وسایل جدید: حدود 100 میلیون تومان
 بهشت کوچک این سه نفر در قیطریه

چرا مینیمال؟


سبک مینیمال، سبکی است که به دلیل عدم شلوغی و نداشتن جزئیات برای من آرامش‌بخش است. سادگی در این سبک به زیبایی تمام، خود را به نمایش می‌گذارد و این یک اتفاق لذت‌بخش و درعین‌حال کم‌هزینه است. از طرف دیگر اعتقاد دارم فضای خانه باید به‌گونه‌ای باشد که بتوان ساعت‌های طولانی در آن زمان گذراند نه اینکه بعد از مدت کوتاهی ما را خسته و دل‌زده کند. وقتی در خانه از جزئیات و تزئینات زیاد و غیرکاربردی استفاده شود، نتیجه آن، یک شلوغی آزاردهنده است. درصورتی‌که وقتی تزئینات به‌اندازه و در مکان مناسب به کار رود، كمك شاياني به رنگ دهي به فضا خواهد کرد.

 بهشت کوچک این سه نفر در قیطریه


وقتی طراح، روح مرا بشناسد!


خوشبختانه خواهرم آيدا با شناخت معيارها و خواسته‌ها و نگرش من به دنياي اطرافم توانست مكاني را براي زيستن ما فراهم كند كه آرامش در آن حضور دائمی دارد. او که به نقاشی هم می‌پردازد همیشه می‌گوید: «طراحی داخلی برای من مثل بوم نقاشی من است. همان‌گونه که در انتخاب رنگ‌ها و نقش‌های روی بوم به تعادل می‌اندیشم، در طراحی‌هایم نیز این تفکر را پیش می‌گیرم». او اعتقاد دارد که فضای خانه باید با روحمان پیوند داشته باشد و آن را آرام کند.

 بهشت کوچک این سه نفر در قیطریه


اینجا خستگی معنا ندارد!


نشیمن خانه را بیشتر دوست دارم و اغلب ساعت‌های روزم را در این فضا می‌گذرانم، چراکه به دلیل پنجره‌ها و نوری که به درون خانه سرازیر می‌شود شفافیت بصری دارد و این اتفاق، تأثیر شگفت‌انگیزی بر روحیه و روان افراد می‌گذارد؛ به همین دلیل انتخاب فضای نشیمن در این قسمت خانه انتخابی هوشمندانه بوده است.

 بهشت کوچک این سه نفر در قیطریه


بهترین‌ها از همه‌جا


وسایل چوبی خانه مثل میز تلویزیون، میز کنسول، کابینت آشپزخانه، کمد دیواری و قفسه سرویس بهداشتی را به‌صورت سفارشی ساخته‌ایم. مبلمان نشیمن را از یک شوروم تهیه کرده‌ایم که البته همیشه برگزار نمی‌شود. صندلی‌های ناهارخوری را از گروه مبلمان باتیک خریداری کرده‌ایم. بقیه اکسسوری‌ها را نیز هرکدام از برندها و فروشگاه‌های مختلفی تهیه نمودیم. در تهیه وسایل، همواره هارمونی و تناسب با فضا و البته کاربردی بودن برای ما در اولویت بوده است.

 بهشت کوچک این سه نفر در قیطریه


کار را به کاردان بسپار!


کارهای خدماتی مثل کف‌پوش، رنگ‌آمیزی دیوارها و برق‌کاری را خواهرم به گروهی که همیشه با آنها کار می‌کند سپرد؛ چون از کیفیت کار و خدمات پس از فروش آنها مطمئن است؛ مثلاً اگر یکی از پارکت‌ها آسیب ببیند، خیالمان راحت است که خیلی سریع جایگزین خواهد شد. هزینه این خدمات طراحی و معماری داخلی در کل حدود 30 میلیون تومان شد.

 بهشت کوچک این سه نفر در قیطریه


توصیه من به شما


درباره انتخاب رنگ‌ها دوست دارم به نکته‌ای اشاره کنم که خواهرم در طراحی خانه‌ام به‌خوبی آن را به کار برد. من همیشه عاشق رنگ سبز بوده‌ام، اما این علاقه باعث نشد خواهرم در طراحی خانه من این رنگ را روی دیوارها یا بخش گسترده‌ای از فضا بیاورد. در عوض برای بخش‌های بزرگ‌تر دکوراسیون مثل دیوار و مبلمان رنگ‌های خنثی مثل طوسی و سفید انتخاب کرد و رنگ موردعلاقه مرا در اکسسوری‌های کوچک‌تر مثل کوسن‌ها به کار برد. حالا با خودم فکر می‌کنم روش خیلی خوبی بود؛ زیرا اگر بخواهم بعد از مدتی دکوراسیون خانه را تغییر دهم به‌راحتی و بدون هزینه زیاد تنها با تعویض چند اکسسوری می‌توانم این کار را انجام دهم.

 بهشت کوچک این سه نفر در قیطریه


عطر گل‌ها در خانه من


من عاشق گیاهان سبز و گل‌های تازه هستم و به همان اندازه با گل‌های مصنوعی مشکل دارم. گل‌های درون گلدان روی میز را هر هفته تازه می‌کنم تا هم تغییری ایجاد کرده باشم و هم عطرشان در فضا سرمستمان کند. ضمن اینکه چون بالکن و نورگیرهای خوبی در نشیمن داریم، بالکن و فضای پشت پنجره‌ها را با گلدان‌های کوچک و بزرگ آراسته‌ام. 

برای تهیه مجله منزل می توانید به صورت حضوری از کیوسک های روزنامه فروشی سراسر کشور و برای خرید نسخه الکترونیک از وب سایت  taaghche.ir اقدام نمائید.

ضمنا برای اشتراک نسخه چاپی مجله منزل روی تصویر زیر کلیک کنید:

معجزه رنگ در خانه های ایرانی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهشت کوچک این سه نفر در قیطریه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..