تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تأثیر بلاک چین در بهبود زمینه های مختلف کسب و کار

این روزها بلاک چین به یکی از مباحث داغ صنایع مختلف تبدیل‌ شده است؛ ولی در حال حاضر سه حوزه‌ی اصلی بیش از همه از  این تکنولوژی منتفع می‌شوند.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات اقتصاد مدرن امروزی، ناامنی اطلاعات است. اینترنت این امکان را برای همه‌ی شرکت‌ها فراهم کرده که کسب‌وکار خود را در مقیاس وسیع‌تر و با سرعت بیشتر پیش ببرند. اما درعین‌حال، فرصت بی‌سابقه‌ای هم برای سرقت اطلاعات و تقلب و شیادی به وجود آورده است. حتی شرکت‌هایی که عملیات خود را با دقت و مراقبت بیشتری انجام می‌دهند، در بخش کسب‌وکار آنلاین با ریسک‌های انکارناپذیر بزرگی روبه‌رو هستند.

تکنولوژی بلاک چین می‌تواند این ریسک‌ها را تا حد زیادی کاهش دهد. این روش ضبط و حفظ اطلاعات، همه‌ی داده‌های فردی را به یکدیگر متصل نگه می‌دارد. بنابراین اگر هر بخش از داده‌ها دست‌کاری شود یا تغییر کند، کل زنجیره تغییر می‌کند و همه متوجه این موضوع خواهند شد. این ویژگی باعث می‌شود کاربران غیر مجاز به‌راحتی نتوانند به داده‌ها دسترسی داشته باشند و خطر سرقت و خرابکاری، به‌شدت پایین می‌آید. گرچه فناوری بلاک چین با افزایش امنیت اطلاعات، انقلابی در کل اقتصاد مدرن به وجود می‌آورد؛ ولی در برخی حوزه‌ها تأثیرات چشمگیرتری خواهد داشت:

 Affiliate Marketing

بازاریابی مشارکتی یا سیستم همکاری در فروش

بازاریابی مشارکتی (Affiliate marketing) نقش مهمی در معرفی محصولات ارزشمند ولی ناشناخته ایفا می‌کند. در این مدل، یک تاجر از ناشران کمک می‌گیرد تا محصولات خود را از طریق تبلیغات موتورهای جستجو، ایمیل‌ها، محتوای آنلاین و سایر روش‌های تبلیغاتی به فروش برساند. در عوض، تاجر با معرفی مشتریان بیشتر، کمک ناشران را جبران می‌کند.

متأسفانه به دلیل ناامنی‌های اطلاعاتی، ناشران و بازرگانان در استفاده از این مدل بازاریابی با مشکل مواجه‌اند. ناشران نگران‌اند که توسه‌دهنده‌ها نتوانند حق کمیسیون مشتریان جدید را بپردازند و بازرگانان می‌ترسند که این ناشران، در مورد سوابق موفقیت‌های پیشین خود، ادعایی غیر واقعی داشته باشند. به‌علاوه هر دو طرف باید با قراردادهای مبهم و غیر روشن کنار بیایند که همین موضوع ریسک اختلافات را افزایش می‌دهد؛ حتی اگر همه تلاش کنند حسن نیت خود را نشان دهند.

یکی از گروه‌هایی که با استفاده از تکنولوژی بلاک چین با این مشکل مقابله می‌کند، RefToken  است. آن‌ها با فناوری خود، به ارتباطات ناشران و تجار، امنیت و سرعت می‌دهند. این پلتفرم تمام اطلاعات مربوط به نرخ مشتریان و درآمد حاصله را در بلاک چین ذخیره می‌کند و یک رکورد ایمن و غیر قابل تغییر به وجود می‌آورد که هر دو طرف معامله می‌توانند به آن استناد کنند. این تکنولوژی پرداخت صورتحساب کمیسیون‌ها را خودکار می‌کند و از طرفی باعث می‌شود بازاریابان، دقیقاً همان میزان پورسانتی را که حقشان است، دریافت کنند. همچنین به توسعه‌دهنده‌ها اجازه می‌دهد فیلد کاری ناشران را بررسی کنند و اطمینان حاصل کنند که می‌توانند خدمات بازاریابی قابل‌ اعتماد و معتبری ارائه دهند. RefToken با توسعه‌ی قراردادهای هوشمند خود-اجرا که تعهد طرفین را به‌وضوح آشکار می‌کند، پتانسیل اختلافات بین ناشران و توسعه‌دهنده‌ها را بسیار پایین می‌آورد.

Healthcare and Blockchain

بهداشت و درمان

هم ارائه‌دهندگان خدمات پزشکی و هم بیماران، نگران صحت، امنیت و مطابقت اطلاعات بیمار و پزشک هستند. ارائه‌دهندگان خدمات، می‌خواهند اطمینان داشته باشند که اگر منابع پزشکی کمیابی مورد استفاده قرار می‌دهند، بیماران هم در اظهار اطلاعات مالی خود (برای پرداخت هزینه‌های این منابع)، شفاف و صادق عمل کرده‌اند. زمانی که برای تأیید این اطلاعات صرف می‌شود، سرعت پروسه‌های اداری درمان را پایین می‌آورد و بنابراین ممکن است بیماران، به‌موقع تحت درمان قرار نگیرند. از طرف دیگر، بیماران اطلاعات بسیار حساس و مهمِ مالی و سلامتی خود را در اختیار ارائه‌دهندگان خدمات قرار می‌دهند و می‌خواهند مطمئن باشند که این اطلاعات، امنیت کافی خواهند داشت.

یکی از شرکت‌هایی که راه‌ حل خوبی برای این مشکل پیداکرده، شرکت WELL است. این شرکت با استفاده از تکنولوژی بلاک چین، امنیت اطلاعات را تضمین می‌کند و به فرایندها سرعت می‌بخشد. WELL پلتفرمی است که پزشکان و دیگر ارائه‌دهندگان سرویس‌های درمانی را به بیماران متصل می‌کند و یک رکورد غیر قابل تغییر از اطلاعات سلامتی، مالی و سایر اطلاعات ضروری بیماران به وجود می‌آورد. ازآنجاکه کسی نمی‌تواند تغییری در اطلاعات ضبط‌شده در بلاک چین به وجود آورد، احتمال اشتباه و تقلب در داده‌های پزشکی به حداقل می‌رسد. این پلتفرم همچنین از رمزنگاری پیشرفته برای جلوگیری از دسترسی کاربران غیر مجاز به اطلاعات و سرقت داده‌های حساس استفاده می‌کند.

Blockchain and Real Estate Investing

سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

با توجه به هزینه‌های روزافزون املاک و مستغلات، سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند در این بازار حضور داشته باشند، باید دارایی‌های قابل‌ توجهی داشته باشند. اما آن‌ها همچنین باید دانش تخصصی خوبی از ویژگی‌های دارایی‌های خود و بازارهایی که می‌خواهند در آن سرمایه‌گذاری کنند، داشته باشند. متأسفانه بسیاری از سرمایه‌گذاران از دانش تخصصی لازم برخوردار نیستند که بفهمند آیا دارایی‌های خاص آن‌ها سودمند هستند یا خیر. این مشکل باعث می‌شود آن‌ها سرمایه‌گذاری جداگانه‌ای روی ابزارهایی داشته باشند که ارزش بازار هدف آن‌ها را ارزیابی می‌کند. اما ازآنجاکه این تسهیلات به‌طور مشخص روشن نمی‌کند که از وجوه سرمایه‌گذاران در چه راه‌هایی استفاده می‌شود، سرمایه‌گذاران با این ریسک مواجه‌اند که پولشان به‌درستی مدیریت نشود. آن‌ها همچنین باید هزینه‌های بالایی برای روندهای اداری بپردازند.

مقالات مرتبط:

استارتاپ بلاک چین Realistio، با استفاده از تکنولوژی خود این خطرات و ریسک‌ها را به حداقل می‌رساند. این پلتفرم یک تیم از سرمایه‌گذاران محلی متخصص را به کار می‌گیرد تا اطلاعات مجموعه‌ای از پروژه‌های املاک را تهیه کنند. سرمایه‌گذاران برای بهره‌مندی از این پروژه‌ها، می‌توانند ژتون‌های رمزگذاری شده‌ای را خریداری کنند که هزینه‌ی آن‌ها، به ارزش املاک ثبت‌شده در این پروژه‌ها وابسته است. Realistio از بلاک چین استفاده می‌کند تا ارزش درست پروژه‌ها را تحت نظر داشته باشد و مانع از هرگونه سرقت و تقلب در اطلاعات موجود شود. این پلتفرم همچنین از قراردادهای هوشمند یا قراردادهای مبتنی بر بلاک چین استفاده می‌کند که به‌طور خودکار هر زمان که ارزش املاک بالا می‌رود، سود سهام آن‌ها را به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌کند. این روند باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران اعتماد بیشتری به ارزش سرمایه‌گذاری‌های خود داشته باشند و ازآنجاکه دیگر نیازی نیست کسی قراردادها را بخواند و تفسیر کند، هزینه‌های اداری را نیز به حداقل می‌رساند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تأثیر بلاک چین در بهبود زمینه های مختلف کسب و کار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..