بیامو Z4 کانسپت و سری ۸ کانسپت با زبان طراحی جدید باواریایی
خودروساز باواریایی با دو اسلحه ی آتشین خودش یعنی بیامو سری ۸ کانسپت و بیام و Z4 کانسپت که برای اولین بار نشان داده شد، پای به همایش Pebble Beach گذاشت. دو مدل مفهومی که نمایی از مدل های اسپرت تولیدی آینده این کمپانی هستند. به علاوه ی اینها، برنارد کونت که مدیر عامل بیامو در امریکای شمالیست، اعلام کرده است که این کمپانی ۴۰ مدل جدید را راه اندازی خواهد کرد، بله ۴۰ مدل در دو سال آینده! پس بایستید و برای کارمندان این کمپانی دعا کنید!
آدریان ون هویدونک، مدیر طراحی گروه بیامو می گوید :
بیامو سری ۸ کانسپت نمایی از سری ۸ بعدیست و البته نمایانگر زبان طراحی آینده ی بیامو هم هست.
این زبان طراحی جدید یک زبان پیچیده است و برای سری ۸ اسپرت تر از نسخه ی قبلی که به دهه ی ۱۹۹۰ برمیگردد می باشد.
زبان طراحی جدید بیامو با خطوط کمتر، دارای وضوح بیشتریست و شسته رفته تر به نظر می رسد
و در هر صورت یک عزیمت بزرگ است. اما چیزی که مشخص است اینست که این زبان طراحی جدید
برای سری ۸ کانسپت جذاب به نظر نمیرسد،
مخصوصاً در قسمت جلوی خودرو که بیننده احساس می کند این خودرو قصد گاز گرفتن او را دارد!
اما به نظر می رسد که این زبان طراحی روی بیام و Z4 کانسپت کارش را بخوبی انجام داده است.
در قسمت جلو، Z4 کانسپت به وضوح یک بیامو است.
جلو پنجره ی قلوه مانند این خودرو بزرگتر و پایین تر است و از اطراف با سوراخ های بزرگ ورودی هوا احاطه شده است.
الگوی جلو پنجره ی بیام و Z4 کانسپت خوب بنظر می رسد
اما کاملاً یادآور پوزه ی ایامجی ویژن کانسپت ۲۰۱۳ که توسط گوردن واگنر طراحی شد، می باشد.
از طرفین، در بیام و Z4 کانسپت مقدار زیادی شباهت به شورولت کوروت C7 و حتی دوج وایپر دیده می شود.
این چیز بدی نیست و با این حال نمای جانبی این خودرو دوست داشتنیست.
در قسمت عقب هم در بیامو Z4 کانسپت چراغ های عقب کج و سه بعدی خودشان را نشان می دهند
و در بین آنها یک اسپویلر کوچک و جذاب قرار دارد که ظاهر خوبی را به عقب این خودرو داده است.
من به شخصه طرفدار شیار های پایینی عقب نیستم (تکرار شکل سوراخ های اینترکولر جلو بر روی قسمت عقب)،
چون این قسمت ها واقعاً هدف خاصی ندارند و پیشنهادم به تیم ون هویدونک اینست
که برای بهبود مدل تولیدی بیامو Z4 نگاهی به عقب مدل Z8 بیاندازند،
مدلی که شاید بهترین طراحی عقب ۲۰ سال گذشته را داشته باشد!
فضای داخل کابین بیامو Z4 کانسپت ، مدرن و جذاب به نظر می رسد
اما احتمالاً فضای داخلی مدل تولیدی حالتی تلفیقی خواهد داشت و این بسیار جالب خواهد بود.
تمام نسخه های بیامو Z4 در حالت بدنه ی کانورتیبل تولید خواهند شد
و فعلاً هیچ صحبتی در مورد سیستم انتقال قدرت آنها مطرح نشده است،
اما در قلب آنها همان موتور های چهار و شش سیلندر که در سایر خودرو های این کمپانی وجود دارند را خواهیم دید.
همچنین یک نسخه ی M هم از این خودرو متولد خواهد شد.
البته فعلاً این مسئله بطور رسمی توسط خود کمپانی اعلام نشده، اما آنها در این مورد لبخند زده اند!
این نسخه احتمالاً از همان پیشرانه ی S55B30 توئین توربو ۶ سیلندر خطی
که در مدل های حال حاضر M3 و M4 بکار برده شده اند، بهره خواهد برد.
در مورد سری ۸ یک نسخه ی M8 هم وجود خواهد داشت اما اطلاعات در مورد آن حتی از مورد قبلی هم کمتر است
اما خوشبختانه در زیر کاپوت این نسخه یک پیشرانه ی V12 توئین توربو وجود دارد.
انتظار می رود هر دو خودرو یعنی سری ۸ و Z4 در اواخر سال ۲۰۱۸ وارد بازار فروش شوند.
همچنین بخوانید : خودروی هیوندای کُنا جدیدترین تصاویر از این کراساوور جدید
شهر ماشین