تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مواد مخدر «گیاهی» وسیله ابراز شخصیت برخی دانش‌آموزان شده است

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید ابهری آسیب‌شناس اجتماعی در خصوص «وضعیت آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان»، اظهار داشت: سبک زندگی اصلی‌ترین تعیین‌کننده مسیر زندگی، تفکر، روابط فردی و اجتماعی است.

وی با اشاره به نقش الگوهای رفتاری در بین دانش‌آموزان ادامه داد: الگوهای رفتاری در جامعه، اصلی‌ترین مربیان تربیتی هستند که والدین، آموزگاران، دوستان و همسالان و هنجارفرستان (گروه‌های مرجع رفتاری) مانند ورزشکاران، هنرمندان و چهره‌های محبوب، دولتمردان و مسئولان بهترین الگوهای تربیتی هستند.

این آسیب‌شناس اجتماعی با اشاره به عوامل مختلف دخیل در پدید آمدن آسیب‌های اجتماعی، افزود: متأسفانه اشتغالات والدین در خارج از خانه، فقدان برنامه‌های پرورشی و تربیتی در مدارس، گسترش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، تلفن همراه و رسیدن سن استفاده از تلفن همراه به دوره دبستان و نیز توسعه شبکه‌های ماهواره‌ای، باعث آثار نامطلوبی بر تربیت و رشد فرزندان جامعه شده است.

ابهری با تأکید بر نقش مشاوره در مدارس کشور، یادآور شد: به خاطر محدودیت‌های امکانات، موضوع مشاوره در مدارس بسیار ضعیف است؛ ضمن اینکه به‌ ازای هر 15 دانش‌آموز یک ساعت مشاوره صورت می‌گیرد؛ بنابراین ضعف کنترل فرزندان در فضای مجازی و حضور طولانی‌مدت آنها در محیط بازی‌های رایانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی باعث افزایش آسیب‌های رفتاری است و ناهنجاری‌های اخلاقی را در نوجوانان و جوانان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به رشد آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان، خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام یکی از مسئولان، دو درصد دانش‌آموزان معتاد هستند و قلیان و سیگار به‌ عنوان سرگرمی بین آنها روزبه‌روز گسترش می‌یابد و مصرف مواد مخدر گیاهی مانند «گُل» در بین برخی جوانان تبدیل به یک وسیله برای ابراز شخصیت شده است و روابط غیر اخلاقی در فضای مجازی با دوستان مجازی، باعث انحرافات جنسی به‌ ویژه در سن بلوغ شده است.

این آسیب‌شناس اجتماعی بیان داشت: لازم است برای پیشگیری، کنترل و مقابله با آسیب‌های اجتماعی، والدین و مربیان پل ارتباطی مستمری با یکدیگر داشته و مهارت‌های زندگی به‌ویژه مهارت «نه» گفتن به درخواست غیر منطقی به دوستان و مهارت دوست‌گزینی به فرزندان در خانواده‌ها و مدارس آموخته شود.

ابهری متذکر شد: فاصله گرفتن از ارزش‌های دینی و معیارهای اخلاقی، فرزندان ما را مستعد انواع آسیب‌ها و انحرافات می‌کند؛ چراکه بهترین عامل کنترل و پیشگیری، باورهای دینی و ارزش‌های اخلاقی است که باید توسط والدین و مربیان به فرزندان منتقل شود.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیما باید حساسیت شرایط را به خانواده‌ها اعلام کرده و سیاست‌های کاربردی در مقابله فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای اتخاذ کنند که در غیر این‌صورت، با توجه به سرمایه‌گذاری‌های اتاق فکر در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی، نسل‌های آینده بازنده اصلی در این جنگ نابرابر خواهند بود.

منبع:فارس

انتهای پیام/

مصرف مواد مخدر گیاهی مانند «گُل» در بین برخی جوانان



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مواد مخدر «گیاهی» وسیله ابراز شخصیت برخی دانش‌آموزان شده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..