تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حقایق عجیبی درباره چین که نمی‌دانستید

۶۲۹۹۵۱

۷۶۵  بازدید

برترین‌ها - ترجمه از الهام مظفری: فکر می‌کنید درباره چین همه چیز می‌دانید؟ اما شرط می‌بندیم که هنوز خیلی چیز‌ها درباره آن نمی‌دانید. چین فقط اسباب بازی و غذاهای عجیب نیست، یکی از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین کشورهای جهان است. اما می‌خواهیم درباره چیزهای عجیبی صحبت کنیم که امروزه در چین وجود دارد.

غارنشینان مدرن


همه چینی‌ها در خانه ها و آپارتمان‌های زیبا زندگی نمی‌کنند، بلکه برخی از آن‌ها در غارهای واقعی زندگی می‌کنند. غارهایی که مورد سکونت غارنشینان قرار می‌گیرند «یائودونگ» نام دارند. ساکنان این سکونتگاه‌های عجیب می‌گویند که غارشان را با هیچ چیز دیگری در دنیا عوض نمی‌کنند. حدود ۳۰ میلیون چینی در غار زندگی می‌کنند که برابر با جمعیت استرالیا است؛ و مثل این می‌ماند که همه ساکنان استرالیا در غار زندگی کنند.  حقایق عجیبی درباره چین که نمی دانستید


ساختمان‌های عجیب و غریب


علاوه بر اینکه چین سکونتگاه‌های عجیبی مثل یائودونگ‌ها دارد، برخی از عجیب‌ترین ساختمان‌های جهان را هم دارد. چین پر از هتل ها، ساختمان‌های اداری، آسمانخراش‌ها و دیگر ساختمان‌های عجیب است. یکی از عجیب‌ترین ساختمان‌های چین هتل امپراطور است که در عکس زیر مشاهده می‌کنید. اگر چه در نگاه اول شبیه مجسمه عظیمی از سه مرد است، اما در واقع هتلی با ۲۰۰ اتاق است. وجود این هتل باعث می‌شود فکر کنید که معماران چینی افراد عجیبی هستند.

حقایق عجیبی درباره چین که نمی دانستید 


پارک با تم کوتوله


به نظر چه کسی کوتوله ها، چه تخیلی و چه واقعی، بامزه نیستند؟ چیزی در کوتوله‌ها وجود دارد که باعث می‌شود از آن‌ها خوشمان بیاید. اما به نظر می‌رسد چینی‌ها خیلی بیشتر از همه ما به کوتوله‌ها علاقه دارند چون پارکی را به آن‌ها اختصاص داده اند. نام این پارک عجیب قلمروی آدم کوچولوهاست. اما اگر کوتوله هم نباشید می‌توانید از این پارک دیدن کنید.

حقایق عجیبی درباره چین که نمی دانستید 


منطقه زمانی عجیب


چین سومین کشور بزرگ جهان است. شاید فکر کنید این موضوع باعث می‌شود چندین یا حتی صد‌ها منطقه زمانی داشته باشد. اما درست نیست. چین به رغم وسعت زیادی که دارد فقط یک منطقه زمانی دارد که منطقه زمانی پکن نامیده می‌شود. این یعنی برخی مکان‌های چین تا قبل از ۱۰ صبح طلوع خورشید را نمی‌بینند! حقایق عجیبی درباره چین که نمی دانستید 


سیستم دسته بندی فیلم ندارد


چین فاقد سیستم دسته بندی فیلم است که تقریبا در هر کشوری وجود دارد. این یعنی کودکان چینی اجازه دارند فیلم‌های خشونت آمیز یا فیلم‌های بزرگسالان را تماشا کنند. هرچند چین این سیستم را ندارد، اما سانسور زیادی دارد. حتی یک کمیته مخصوص در چین وجود دارد که فیلم‌ها را قبل از انتشار بازبینی و اگر لازم باشد سانسور می‌کند.

حقایق عجیبی درباره چین که نمی دانستید

 

بزرگترین مرکز خرید دنیا
چین که سومین کشور بزرگ و یکی از پیشگامان اقتصادی دنیاست می‌تواند ساختمان‌های بزرگی بسازد. این بسیار منطقی است، اما همیشگی نیست. چینی‌ها بزرگترین مرکز خرید دنیا را ساخته اند. ممکن است فکر کنید بزرگترین مرکز خرید دنیا همیشه شلوغ است، اما باور کنید این طور نیست. این مرکز خرید با شکست مواجه شد، زیرا تنها چند مغازه در آن باز شد و اکنون هم خالی است. حقایق عجیبی درباره چین که نمی دانستید 
چند خبر خوب برای معتادان گوشی‌های هوشمند

آیا شما هم یکی از معتادان گوشی‌های هوشمندی هستید که نمی‌توانید بدون نگاه کردن به گوشیتان در خیابان راه بروید؟ اگر هستید شرط می‌بندیم که هنگام برخورد با افراد دیگر در موقعیت‌های ناخوشایندی قرار گرفته اید. این برای همه معتادان گوشی‌های هوشمند اتفاق می‌افتد، به جز چینی ها! در حقیقت آن‌ها هنگام کار با گوشی و راه رفتن، با افراد دیگر برخورد نمی‌کنند، زیرا از خطوطی حرکت می‌کنند که برای آن‌ها تعبیه شده است.

حقایق عجیبی درباره چین که نمی دانستید 


ترافیک و راهبندان


راهبندان یک چیز عادی در چین است و چرا نباشد وقتی سومین کشور بزرگ جهان است که ۷۰ درصد جمعیت آن نیروی کار هستند؟ علاوه بر اینکه چین تاریخ طولانی در ترافیک دارد، طولانی‌ترین راهبندان‌های ترافیکی جهان را هم دارد. طولانی‌ترین ترافیک تاریخ در شانگهای اتفاق افتاد و ۱۲ روز طول کشید! اگر ما در چنین ترافیکی بودیم دیوانه می‌شدیم!

حقایق عجیبی درباره چین که نمی دانستید 
گربه‌های بیچاره

تقریبا همه می‌دانند که برخی چینی‌ها عدات غذایی عجیب دارند. عادات غذایی عجیب آن‌ها شامل خوردن حشرات تا خوردن سگ‌ها می‌شود. اما چیزی هست که چینی‌ها خوردنش را بیشتر از سگ دوست دارند و آن گربه است. چینی‌ها به طور متوسط بیش از ۱۹ میلیون گربه می‌خورند. فکر می‌کنم کسی باید این ظلم به حیوانات را در چین متوقف کند.

حقایق عجیبی درباره چین که نمی دانستید 


پلی استیشن در چین


پلی استیشن یکی از پرطرفداترین سرگرمی هایی است که تا به حال اختراع شده است. هر کسی بازی با پلی استیشن را دوست دارد، زیرا تجربه فراموش نشدنی و شگفت انگیزی برای همه است، البته به جز چینی ها! چینی‌ها پلی استیشن و سایر پلتفرم‌های بازی را محکوم می‌کنند. شما نمی‌توانید در چین پلی استیشن، ایکس باکس و ... داشته باشید. با این وجود نمی‌دانیم سرگرمی جوانان چینی چیست؟ شاید به صورت قاچاقی تهیه می‌کنند.

حقایق عجیبی درباره چین که نمی دانستید 


نفس کشیدن در پکن


حتما می‌دانید که پکن اگر آلوده‌ترین نباشد یکی از آلوده‌ترین شهرهای جهان است. این شهر آنقدر آلوده است که ما همه افرادی که در این شهر زندگی می‌کنند و آلودگی آن را تحمل می‌کنند تحسین می‌کنیم. اما آیا می‌دانستید که آلودگی پکن به حدیست که یک روز نفس کشیدن در آن معادل مصرف یک بسته سیگار است؟ حقایق عجیبی درباره چین که نمی دانستید 


شرکت‌های غذایی چین


چین هزاران شرکت مواد غذایی دارد که برخی از آن‌ها بزرگ‌ترین کمپانی‌های غذای دنیا هستند. با این حال همه شرکت‌های غذایی چین، غذا را به روش معمول و خوشایندی تولید نمی‌کنند. چندین شرکت موادغذایی در چین محکوم شدند که محصولات گوشتی خود را در ادرار بز می‌خواباندند. هم چنین شرکت هایی بودند که متهم شدند با استفاده از فاضلاب توفو درست می‌کنند! وحشتناک است! فقط گوشت و توفو در چین نخرید!

حقایق عجیبی درباره چین که نمی دانستید 


آلودگی هوا


یک بار دیگر درباره آلودگی چین صحبت می‌کنیم. یکی از غم انگیزترین حقایق درباره چین این است که یکی از آلوده‌ترین کشورهای جهان است. آلودگی هوای چین آنقدر وحشتناک و گسترده است که در واقع در اقیانوس آرام حرکت می‌کند و لس آنجلس و سانفرانسیسکو را آلوده می‌کند. در واقع آلودگی چین مسئول بیش از یک سوم آلودگی سانفرانسیسکو است.

حقایق عجیبی درباره چین که نمی دانستید 


سیاست تک فرزندی


همان طور که ممکن است بدانید چندین دهه است که سیاست تک فرزندی در چین اعمال می‌شود، اما بزودی سیاست تک فرزندی ممنوع شده و با دو فرزندی جایگزین شده می شود. اما این هرگز اتفاقاتی که به دلیل سیاست تک فرزندی افتاده را جبران نمی‌کند. هزاران والدین چینی که دختر به دنیا می‌آوردند آن‌ها را ر‌ها می‌کردند، چون پسربچه می‌خواستند. سیاست تک فرزندی چین هم چنین باعث میلیون‌ها سقط جنین در سال می‌شد. حقایق عجیبی درباره چین که نمی دانستید 


پلیس چین و غاز‌ها


پلیس چین یکی از بزرگترین نیروهای پلیس دنیاست. ممکن است فکر کنید پلیس چین از حیوانات مختلف به عنوان حیوانات پلیس استفاده می‌کند، اما پلیس چین از سگ یا سایر حیوانات خطرناک به عنوان حیوان پلیس استفاده نمی‌کند. به جای استفاده از این حیوانات، پلیس چین از غاز‌ها استفاده می‌کند. درواقع پلیس چین به خاطر تیزبینی و طبیعت پرخاشگرانه شان از آن‌ها استفاده می‌کند.

حقایق عجیبی درباره چین که نمی دانستید 

تخم مرغ آبپز


درست مثل مردم سایر قسمت‌های جهان، چینی‌ها هم خوردن تخم مرغ آبپز را دوست دارند، زیرا منبعی سرشار از مواد مغذی مهم است. با این حال برخی از چینی‌ها دوست دارند تخم مرغ را به روش‌های عجیب و غریبی بپزند. به جای پختن تخم مرغ در آب، آن‌ها تخم مرغ را در ادرار پسربچه‌ها می‌پزند، چون از نظر مردم برخی از قسمت‌های چین این روش خوشمزه‌تر است.

حقایق عجیبی درباره چین که نمی دانستید 


اعدام


از زمانی که چین تاسیس شده، اعدام در آن وجود داشته است. چین یکی از اولین کشورهایی بود که مرگ را به عنوان مجازات برخی اعمال خشونت آمیز معرفی کرد و هنوز هم در آن اعمال می‌شود. در واقع تعداد اعدام‌های چین از مجموع همه نقاط جهان بیشتر است که آمار وحشتناکی است. تنها در سال اخیر بیش از ۵۰۰۰ نفر در چین اعدام شدند. این مجازات برای جرایم بزرگی مثل قتل و کودک آزاری در نظر گرفته شده است.

حقایق عجیبی درباره چین که نمی دانستید 


فستیوال سگ‌ها


چین فستیوال خاصی دارد که به سگ‌ها اختصاص دارد، اما این جشنواره برای قدردانی از سگ‌ها نیست بلکه برای خوردن آن هاست! این جشنواره که فستیوال گوشت سگ یولین نام دارد درواقع عجیب نیست، چون چینی‌ها از زمان‌های بسیار دور سگ می‌خورند. در چین اعتقاد بر این است که خوردن سگ گرمای داخلی را تحریک می‌کند و باعث خوش بختی می‌شود.

حقایق عجیبی درباره چین که نمی دانستید 

 

دولت در مورد فرزند شما تصمیم می‌گیرد


هرچند دولت چین بزودی سیاست تک فرزندی را ممنوع و سیاست دو فرزندی را جایگزین می‌کند، اما این تنها روش کنترل جمعیت آن‌ها نیست. در واقع در چین شما تا زمانی که دولت اجازه ندهد نمی‌توانید بچه داشته باشید. زوج‌های چینی باید برای گواهی برنامه ریزی خانوادگی اقدام کنند تا به آن‌ها اجازه دهند یک فرزند داشته باشند.

حقایق عجیبی درباره چین که نمی دانستید 


همه جا با پیژامه


اگر تا به حال به شانگهای رفته باشید احتمالا صد‌ها نفر را با پیژامه دیده اید که در خیابان‌های شانگهای راه می‌روند. در شانگهای پوشیدن پیژامه به عنوان لباس بیرون کاملا قابل قبول است. حتی برخی از آن‌ها در رستوران‌ها و مراکز خرید هم پیژامه می‌پوشند.

 حقایق عجیبی درباره چین که نمی دانستید


مدفوع در همه جا


اگر یک کودک چینی را دیدید که در خیابان با کمک والدینش مدفوع می‌کند شوکه نشوید. کودکان چینی حق دارند هرجایی این کار را کنند و حتی شلوارهای مخصوصی می‌پوشند که راحت باشند. با این حال والدینشان باید بعد از این کار در مکان‌های عمومی آنجا را تمیز کنند.

حقایق عجیبی درباره چین که نمی‌دانستید 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حقایق عجیبی درباره چین که نمی‌دانستید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..