تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نشست «نگاهی بر تغییر شیوه‌های اجرایی موسیقی آوازی» برگزار می‌شود

نشست به گزارش حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران؛ نشست پژوهشی موسیقی با موضوع «گذری بر تغییر شیوه‌های اجرایی موسیقی آوازی» چهارشنبه 24 آبان در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.

در این نشست فرشته امینی مدرس آواز از شاگردان صدیق تعریف، مسعود شعاری و مجید کیانی با پخش موسیقی آوازی از نخستین صفحه‌های ضبط شده دوران قاجار تا به امروز (قلی‌خان شاهی، اقبال، طاهرزاده، بنان، کریمی، و...) به بررسی مقایسه‌ای این تغییرات می‌پردازد.

موسیقی ایران از دیر باز در کنار آیین، زبان، و آداب و رسوم، جزیی از عناصر تشکیل دهنده ی فرهنگ و سنت ایرانی و جزء هویت ما ایرانیان است. بیش از یک قرن است که مجموعه ای از عوامل تاریخی، سیاسی، و اجتماعی، موسیقی ایران را در معرض دگرگونی های نظری و محتوایی قرار داده است. زمینه و شرایط این تغییر، بیش از هر رویدادی به انقلاب مشروطه و بسترهای اجتماعی پیدایش آن بازمی‌گردد.

موسیقی ایران مانند سایر هنر ها در کوران دگرگونی دوران تاریخی، صورت های نظری و محتوایی تازه ای را مورد تجربه قرارداده است. این برنامه به طور مختصر برخی عوامل تغییر در شکل گیری شیوه‌های اجرایی جدید موسیقی ایران و نیز عوامل تاثیر گذار در احیای دوباره‌ی موسیقی قدیم ایران را تحلیل می‌کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نشست «نگاهی بر تغییر شیوه‌های اجرایی موسیقی آوازی» برگزار می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..