تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تامین مالی دانشگاه ها از طریق بازار سرمایه

 

ساعتی پیش با حضور دکتر شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، تفاهم نامه شرکت فرابورس ایران و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران امضا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، عصر امروز شنبه 20 آبان ماه، تفاهم نامه شرکت فرابورس ایران و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، با حضور دکتر شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و دکتر نیلی احمد آبادی رییس دانشگاه تهران امضا شد. شرکت کنندگان در این مراسم امضای تفاهم نامه شرکت فرابورس و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران را مسیری برای پیشبرد سریعتر تامین مالی و فعالیت های دانش بنیان دانستند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در ابتدای سخنان خود با اشاره به موفقیت شرکت های دانش بنیان اعلام کرد: هم اکنون بسترها و زمینه های مورد نیاز برای نوآوری شرکت ها افزایش چشمگیری دارد. بسیاری از این شرکت ها طی سال های اخیر موفقیت های چشمگیری داشته اند. شرکت های دانش بنیان کنونی نشان داده اند که با کمترین امکانات می توانند به موفقیت های مطلوبی دست یابند.

سخنگوی شورایعالی بورس به مزایای ارتباط بین بازار سرمایه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: اگر بتوانیم رابطه این دو نهاد را تقویت کنیم فضای علمی و اقتصادی کشور شاهد تحولات جدی می شود. یکی از مزایای تعامل این دو نهاد تأمین بسترهای فناوری مورد نیاز بازار سرمایه است. دانشگاه های داخل کشور می توانند ابزارهای فناوری و آی تی مورد نیاز بازار سرمایه را تولید کنند و این موضوع وابستگی ایران به کشورهای خارجی را کمتر می کند.

دکتر محمدی دومین مزیت این تعامل را تأمین مالی دانشگاه ها از طریق بورس دانست و گفت: شرکت فرابورس نشان داده است طی سال های گذشته در زمینه تأمین مالی دانشگاه ها پیش رو بوده است. در مدت اخیر ما توانستیم در فرابورس تابلوی ایده را تأسیس کنیم. همچنین استفاده از صندوق های سرمایه گذاری جسورانه محلی برای تأمین مالی دانشگاه ها شده است.

 وی سومین مورد از مزایای تعامل این دو نهاد را آموزش قیمت گذاری فناوری از طریق بازار سرمایه دانست و تصریح کرد: بازار سرمایه مکانی است که عرضه و تقاضا قیمت علم و دانش را مشخص می کند. ما باید از ابزار های بازار سرمایه در دانشگاه استفاده کنیم.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه بازار سرمایه آمادگی دارد برای تأمین مالی دانشگاه ها و فارغ التحصیلان از تمام ابزارها استفاده کند، گفت: اقدام بعدی بازار سرمایه برای دانشگاه، انتشار اوراق منفعت شهر دانش دانشگاه تهران است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدواریم این تفاهم نامه مقدمه ورود دیگر دانشگاه ها به بورس باشد.

امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران نیز در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان فرابورس‌ایران و پارک علم‌ و فناوری دانشگا‌ه تهران عنوان کرد: تاکنون 20 صندوق VC درخواست تاسیس داده‌اند که از طریق پذیره‌نویسی 3 صندوق، 120 میلیارد تومان منابع مالی برای فعالیت‌های دانش‌بنیان جذب شده است.

به گفته وی به زودی صندوق سرمایه‌ گذاری جسورانه دانشگاه تهران در فرابورس ایران پذیره‌نویسی می‌شود. همچنین در بازار دارایی فکری فرابورس 6 اختراع و طرح صنعتی به ارزش 4 میلیارد تومان معامله شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تامین مالی دانشگاه ها از طریق بازار سرمایه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..