تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روند صعودی بازار سرمایه درپیش است

شاخص کل بورس تهران امروز جایگاه خود را در کانال 87هزار واحدی حفظ و شاخص هم وزن همسو با شاخص کل حرکت کرد. بررسی روند بازارسهام حاکی از شروع صعودی برای شاخص است. بورس تهران امروز در ساعات ابتدایی در شرایطی روند صعودی به خود گرفت که عمده نمادهای بزرگ خودرویی با اقبال از سوی سهامداران مواجه شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، بسیاری از کارشناسان بر این باورند که به لطف بهبود شرایط بنیادی اعم از خوشبینی به روند قیمت کالاها در بازار های جهانی طی روزهای آتی بورس تهران مسیر جدیدی را به خود می بیند.

در اولین روز هفته صنعت فلزات اساسی امروز با افت حدود 1 درصد مواجه شد و بسیاری از نمادهای این گروه منفی شدند. برخی کارشناسان بر این باورند افت امروز این صنعت مربوط به روند قیمتی روزهای اخیر بازارهای جهانی است. بر اساس تحلیل های جهانی، فلزات پایه هفته نسبتا آرامی راپشت سر گذاشتند. در حالی که آلومینیوم و مس با افت قیمت به معاملات هفتگی پایان دادند، سرب توانست افزایش قیمت ملموسی داشته باشد.

بیشترین اثر مثبت را بر روند شاخص کل، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس داشت. «فارس» امروز در روند تغییر مالکیت شاهد خرید حدود 800 هزار سهم از سوی بازیگران حقوقی بود. در همین راستا، در سمت فروش نیز این گروه از سهامداران 81 درصد از سهم عرضه را در اختیار داشتند. این شرکت با ثبت یازدهمین روز  کاری مثبت توانست به قیمت 4 هزار و 779 ریال برسد و همچنان جذابیت خود را میان سهامداران حفط کند.

در همین زمینه دیگر نمادهای این صنعت مانند «شبندر» و «شپنا» با اثرگذاری مثبت بر روند شاخص در میان 7 نماد اثرگذار بر شاخص کل قرار گرفتند. به اعتقاد برخی از تحلیلگران برخی از نمادهای این گروه در محدوده مقاومتی قرار دارند و شکستن این سطوح مقاومتی بعد از دوران اصلاح قیمتی دور از انتظار نیست.

در گروه  خودرویی، ایران خودرو امروز با رشد 0.15 درصدی به قبمت پایانی 2657 ریالی رسید. در این نماد شاهد حمایت قدرتمند بازیگران حقوقی بودیم، بطوریکه بیش از 58 درصد از سهم خرید به این گروه از معامله گران تعلق داشت. در همین زمینه روز گذشته خبری مبنی بر ارائه یک خودرو جدید دیگر از سوی این شرکت منتشر شد. ایران خودرو قصد دارد در هفته پایانی آبان‌ماه، تولید آزمایشی پژو ۳۰۱ را آغاز کند که با قیمتی زیر ۱۰۰ میلیون تومان روانه بازار خواهد شد. بر این اساس، در صورت موفقیت‌آمیز بودن تولید آزمایشی پژو ۳۰۱، تولید انبوه این خودرو به احتمال فراوان از اوایل سال آینده آغاز خواهد شد تا دومین خودرو پسابرجامی ایران‌ خودرو وارد سبد محصولات این شرکت شود.

دیگر نماد قابل توجه این صنعت مربوط به شرکت سایپا بود. «خساپا» نیز امروز شاهد رشد 0.93 درصدی بود. این شرکت امروز شاهد جابه چایی بلوک و معاملات دوطرفه میان بازیگران حقوقی بود. برهمین اساس سایپا با حجم معاملاتی بیش از 60 میلیون سهم جایگاه بیشترین حجم معامله روزانه را نیز به خود اختصاص داد. بطور کلی در این گروه بیشترین رشد روزانه را نماد «خموتور» با رشد حدود 5 درصدی به ثبت رساند و در مقابل «خلنت» بیشترین افت روزانه را به ثبت رساند.

از دیگر صنایع مثبت امروز می توان به محصولات کاغذی اشاره کرد. شرکت صنایع‌کاغذسازی‌کاوه‌ که بهره برداری از پروژه عظیم بیستون را برای سال بعد در پیش دارد، با افزایش تقاضا و جهش قیمتی پس از معاملات منفی در روزهای گذشته به صف خرید رسید. نماد معاملاتی «چکارن» نیز پس از بازگشایی در قیمت 6679 ریال صف خرید حدودا 4.6 میلیونی تشکیل داده است. طبق گزارش تلفیقی شرکت صنایع‌کاغذسازی‌کاوه‌، پروژه بیستون در نیمه اول سال ۹۷ به بهره برداری می رسد که تاخیرزمانی پروژه نسبت به برنامه اولیه حاکی از تکمیل پروژه و بهره برداری از آن در نیمه اول سال ۹۶ بوده ، که به علت عدم تامین منابع مالی بوده است.

صنعت قند و شکر امروز در تمامی نمادها قرمز پوش بود. بعد از شنیدن زمزمه هایی مبنی بر افزایش نرخ 8 درصدی شکر در آخرین جلسه فعالان صنعت قند و شکر و ستاد تنظیم بازار، تمامی نمادهای این صنعت با افزایش عرضه از سوی معامله گران همراه شدند. در این میان بیشترین افت روزانه را «قلرست» به ثبت رساند.

در صنعت سیمان نیز طی روزهای اخیر خبرهایی در خصوص تشکیل یک کارگروه ویژه شنیده شد.در این زمینه  یک فعال بخش سیمان با بیان اینکه قرار است یک کارگروه ویژه برای بخش سیمان تشکیل شود، گفت: نمایندگان وزارت صنعت، انجمن سیمان در این کارگروه حضور خواهند داشت تا در نهایت یک تصمیم مناسب برای بخش سیمان کشور اتخاذ شود. با این وجود شاخص این صنعت امروز با افت اندک به کار  خود پایان داد و سیمان سپاهان بیشترین افت قیمتی را به ثبت رساند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روند صعودی بازار سرمایه درپیش است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..