تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مواد غذایی که افراد مبتلا به آرتروز نباید بخورند

مواد غذایی که افراد مبتلا به آرتروز نباید بخورند

افراد بسیاری از بیماری دردناک آرتروز رنج میبرند . این بیماری سبب درد در استخوانها و مفاصل میگردد . اگر میخواهید بدانید باید از چه غذاهایی در صورت ابتلا به آرتروز دوری و پرهیز کنید با ما در این مطلب از ایران ناز همراه باشید . افرادی که به آرتروز مبتلا هستند باید و نبایدهایی در مصرف مواد غذایی دارند که باید آنها را رعایت کنند.

 

آرتروز شایع‌ترین نوع آرتریت است. این التهاب دردناک باعث تورم و اختلال حرکت مفاصل می‌شود. آمارها نشان می دهد که حدود سه‌چهارم افراد میانسال و سالخورده به آرتروز مبتلا هستند.

 

3 عامل اضافه‌وزن، سن و آسیب‌دیدگی مفاصل، مهم‌ترین دلایل بروز آرتروز هستند. استفاده از دارو، ورزش و در موارد حاد، عمل جراحی توصیه می‌شود.

 

شایع‌ترین دردهای ناشی از آرتروز در نواحی زانو، لگن، ستون‌فقرات و دست دیده می‌شود.

 

رژیم غذایی گیاهخواری می تواند به کاهش درد و علائم آرتروزکمک کند این رژیم فاقد غذاهایی با منشاء حیوانی به خصوص محصولات لبنی است و لازم است این افراد از مصرف گروه‌های غذایی زیر پرهیز کنند:

 

– مهار کننده های جذب کلسیم : گوشت قرمز، لبنیات ، تخم مرغ، جوجه، الکل، قهوه ، شکر تصفیه شده، اکثر شیرینی جات، نمک اضافی

 

– غذاهای دارای اگزالات بالا : ریواس ، زغال اخته، آلوها ، کنگر ، اسفناج

 

– غذاهای خانواده ی گیاهان تاج ریزی ها : گوجه فرنگی، بادمجان، سیب زمینی، فلفل ها، تنباکو

 

– غذاهایی که موجب تورم و آب آوردگی می شوند : گندم سیاه، لبنیات، کلیه ی چربی های حیوانی

 

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مواد غذایی که افراد مبتلا به آرتروز نباید بخورند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..