تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرا تعطیلی رسمی ۶ آذر در تقویم قید نشده است؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ظرف ۴۸ ساعت گذشته، خبر تعطیل رسمی بودن روز دوشنبه ششم آذر به کرات در فضای مجازی و رسانه‌ها بازنشر شده است.

ششم آذر امسال مقارن با هشتم ربیع‌الاول سالروز شهادت امام حسن‌عسکری (ع) و آغاز امامت حضرت، ولی عصر (عج) است. در سنوات گذشته این روز در تقویم رسمی کشور تعطیل رسمی نبوده است، اما از امسال به بعد مطابق با «قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور»، تعطیل رسمی محسوب می‌شود.

قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مشتمل بر ۷۳ ماده و ۱۰۰ تبصره است.

مطابق با ماده ۳۷ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، به منظور زنده و نمایان نگهداشتن مبانی اسلام ناب محمدی (ص) و اندیشه دینی ٬ سیاسی و فرهنگی و سیره عملی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و برجسته کردن نقش ایشان به عنوان یک معیار اساسی در سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ها و تسری آن به مجموعه ارکان نظام و نیز انتقال آن به نسل‌های آینده، دولت مکلف است با بهره‌گیری از ظرفیت همه دستگاه‌های مربوط به‌ویژه آموزش و پرورش ٬ دانشگاه‌ها و مراکزعلمی و جهاد دانشگاهی٬ مراکز فرهنگی و هنری٬ حوزه‌های‌علمیه٬ صداوسیما، شهرداری‌ها و مؤسسات مردم نهاد و بسیج، اقداماتی را انجام دهد.

در بند «ح» ماده ۳۷ نیز آمده است: هشتم ربیع‌الاول سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) و آغاز امامت حضرت، ولی عصر (عج) را به عنوان تعطیل رسمی اعلام کند.

با وجود تصریح قانونی و تکلیف دولت به تعطیل رسمی اعلام کردن روز هشتم ربیع‌الاول، اما در تقویم سال ۹۶، این روز که مصادف با ششم آذرماه است بعنوان روز تعطیل رسمی درج نشده است که با یک جستجوی ساده دلیل آن مکشوف می‌شود.

قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور که به موجب بند «ح» ماده ۳۷ آن، روز ششم آذر سال ۹۶ باید تعطیل رسمی باشد، در روز یکشنبه دهم بهمن ماه ۱۳۹۵ در مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان رسید و در جلسه مورخ ۲۷ بهمن ماه ۱۳۹۵ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

سرانجام در روز چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه سال جاری، علی‌لاریجانی رئیس مجلس، قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور را ابلاغ کرد و در روز یکشنبه ۲۰ فروردین، این قانون در روزنامه رسمی کشور منتشر شد و پس از ۱۵ روز قابلیت اجرا پیدا کرد؛ بنابراین مشخص می‌شود که، چون در نخستین روز‌های اردیبهشت ماه سال ۹۶، قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، لازم‌الاجرا شده است، بنابراین هنگام چاپ تقویم رسمی کشور برای سال ۹۶ (در برج‌های یازدهم و دوازدهم سال ۹۵) بند «ح» ماده ۳۷ قانون مزبور ناظر بر تعطیلی هشتم ربیع الاول (ششم آذر ۹۶) لحاظ نشد.

منبع:میزان

انتهای پیام/

۶ آذر تعطیل رسمی است/ چرا تعطیلی هشتم ربیع الاول در تقویم ثبت نشده؟



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرا تعطیلی رسمی ۶ آذر در تقویم قید نشده است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..