تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رشد هفتگی 0.3 درصدی شاخص کل به ثبت رسید

بورس تهران امروز نیز در فضای متعادلی به کار خود پایان داد. برهمین اساس شاخص کل کماکان در چند قدمی رسیدن به کانال 88 هزار واحد قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، تالار شیشه ای امروز در شرایطی به کار خود پایان داد که مانند روز قبل شاخص کل و شاخص هم وزن در جهت عکس یک دیگر حرکت کردند. این موضوع که گواه رشد صنایع کوچک نسبت به صنایع بزرگ است حاکی از حاکم شدن فضای احتیاطی بر معاملات سهامداران است.

امروز در جریان معاملات بازار سهام ، صنایع پتروشیمی خلیج فارس بیشترین اثر مثبت را بر رشد شاخص به جای گذاشت. بر همین اساس «فارس» که حمایت بازیگران حقوقی را در اختیار داشت توانست دهمین روز معاملاتی مثبت را به ثبت برساند.

گروه مپنا که جایگاه دومین نماد موثر بر رشد شاخص را به خود اختصاص داد، در شرایطی شاهد حضور 70 درصدی بازیگران حقوقی در سمت خرید بود که بعد از اصلاح قیمتی روز گذشته کماکان در نوسانات مثبت به فعالیت خود ادامه می دهد. طی روزهای گذشته خبرهایی در خصوص تهاتر مطالبات گروه مپنا با دولت شنیده شد. موضوعی که موج مثبت قابل توجهی را در این گروه به راه انداخت. همچنین مدیرعامل این شرکت از امضای پیش قرارداد با شرکت جنرال الکترونیک خبر داد. که این موضوع نیز در نگرش سهامداران به این سهم اثرگذار بوده است.

در صنعت فرآورده های نفتی نیز شرایط همانند روز گذشته طی نشد. روز گذشته این صنعت همپای رشد نفت، بزرگترین اهرم رشد شاخص کل شناخته شد. اما امروز با توجه به کاهش نسبی قیمت جهانی نفت عمده نمادهای این صنعت روندی متفاوت را داشتند. نفت در معاملات امروز در واکنش به کاهش واردات چین با کاهش قیمت مواجه شد. اما با توجه به اینکه تا زمان نگارش این گزارش بازار جهانی فعال است، به نظر می رسد اجرای توافق کاهش تولید اوپک همچنان از این بازار حمایت کند. شرایط در گروه محصولات شیمیایی نیز مشابه فراورده های نفتی بود. در این صنعت نیز عمده گروه ها با افزایش عرضه از سوی سهامداران همراه بودند. در این صنعت «وپترو» بیشترین افت قیمتی را به ثبت رساند و در مقابل پتروشیمی فناوران بیشترین رشد را به ثبت رساند.

اما شرایط در گروه قند و شکر نیز متفاوت از روز قبل بود. روز دوشنبه با افزایش زمزمه ها در خصوص تعیین نرخ این کالا از سوی ستاد تنظیم بازار، تمامی نمادهای این گروه مورد توجه سهامداران قرار گرفت. اما امروز با انتشار خبری مبنی بر نافرجام بودن جلسه دیروز و عدم توافق، عمده نمادهای این شرکت روند نزولی را طی کردند. در این زمینه یک عضو از ستاد تنظیم بازار خبر داد بعد از مطرح شدن موضوع قیمت شکر به دلیل اختلاف قیمت برآورد شده بین انجمن صنایع قند و شکر و سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده، تعیین قیمت به جلسه بعد موکول شد. در بازار نیز «قشرین» بیشترین افت قیمت روزانه را میان دیگر نمادهای این گروه به ثبت رساند و "قنیشا" با رشد حدود 4 درصد بیشترین صعود قیمتی را به ثبت رساند.

با توجه به اینکه صنعت دارو این روزها خبرهای خوبی دارد، بازار همچنان واکنش های لازم را به آن نشان نداده است. در این زمینه روز گذشته رییس سازمان غذا و دارو خبر داد که هفته آینده 500 میلیارد تومان از مطالبات حوزه دارو پرداخت می شود. وی در این زمینه بیان کرد: میزان بدهی حدود 3هزار میلیارد تومان بوده است که با پرداخت اخیر به 2هزار و 500 میلیارد تومان کاهش یافته است. در این زمینه شاخص این صنعت نسبت به روز قبل رشد اندکی را به ثبت رساند. در این زمینه دارویی لقمان بیشترین رشد قیمتی را در این صنعت به ثبت رساند. «دلقما» که روز گذشته شاهد دست به دست شدن تمامی سهم ها میان بازیگران حقیقی بود. برهمین اساس این سهم امروز با صف خرید به کار خود پایان داد.

اما در سمت دیگر «والبر» بیشترین کاهش قیمت روزانه در گروه دارویی ها داشت. سرمایه گذاری البرز که طی روزهای گذشته برنامه واگذاری دارایی را در دستور کار داشت، امروز با عرضه سنگین سهامداران حقوقی همراه شد، بطوریکه در این نماد بیش از 96 درصد از سهم فروش در اختیار بازیگران حقوقی بود و این گروه بیش از 757 هزار سهم را به فروش رساندند.  

از دیگر نمادهای خبرساز بازار طی روزگذشته می توان به «فاراک» اشاره کرد. آلومینیوم اراک که فعالیت امروز خود را با صف فروش آغاز کرد، در ادامه با حمایت بازیگران حقوقی بار دیگر روند مثبت به خود گرفت. اما این روند پایداری چندانی نداشت و در نهایت این نماد با افت 2.5 درصدی به کار خود پایان داد. برهمین اساس ارزش معاملات این سهم امروز به بیش از 14میلیارد تومان رسید که نسبت به روزهای قبل رقم قابل توجهی به شمار می رود.

در صنعت خودرو نیز امروز بر خلاف دو روز اخیر شاهد رشد شاخص این صنعت بودیم. در این زمینه و از میان نمادهای این صنعت «خگستر» بیشترین رشد قیمتی را به ثبت رساند. در مقابل بیشترین افت نیز متعلق به نماد «ختوقا» بود. در مهمترین تحولات نماد «خودرو» با فاصله گرفتن از فضای منفی امروز شاهد رشد 0.25 درصدی بود. بررسی تغییر مالکیت این نماد حاکی از حضوربیش از 70 درصدی بازیگران حقیقی در سمت خرید است، این گروه در جریان معاملات ایران خودرو حدود 5 میلیون سهم خریداری کردند تا در نهایت این نماد در قیمت 2653ریال به کار خود خاتمه دهد.

در جریان معاملات امروز بیشترین افزایش قیمت روزانه را شرکت توریستی و رفاهی آبادگران به ثبت رساند. این نماد که با صف خرید یک میلیون و 700 هزار سهمی به کار خود پایان داد توانست رشد حدود 5 درصدی را به ثبت برساند. در این بین بیشترین کاهش قیمت روزانه را سیمان صوفیان در اختیار داشت. این نماد که روز گذشته با وجود بازگشایی نتوانست کشف قیمت شود، امروز در قیمت اولیه 225تومان به بازار برگشت و در نهایت با افت بیش از 7 درصدی به کار خود پایان داد.

 

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رشد هفتگی 0.3 درصدی شاخص کل به ثبت رسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..