تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش ۶۰ درصدی سود انویدیا در سه‌ماهه‌ی سوم سال مالی این کمپانی

گزارش مالی انویدیا برای سه‌ماهه‌ی سوم سال مالی این کمپانی، نشان از کسب سود ۸۳۸ از درآمد ۲.۶ میلیارد دلاری دارد که حاکی از موفقیت سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی هوش مصنوعی است. 

انویدیا گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی سوم سال مالی خود را منتشر کرده که بسیار بالاتر از انتظارات و پیش‌بینی کارشناسان وال استریت است. در طول یک دهه‌ی اخیر انویدیا موفقیت بالایی در حوزه‌ی تولید پردازنده‌ی گرافیکی برای گیمرها، پردازنده‌ برای پردازش موازی در دیتاسنترها و همچنین پردازش هوش مصنوعی و خودروی هوشمند به دست آورده است. 

بنا بر گزارش انویدیا، این کمپانی موفق شده است سود ۸۳۸ میلیون دلاری از درآمد ۲.۶ میلیارد دلاری کسب کند. سود انویدیا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۶۰ درصدی بوده؛ حال آنکه درآمد این کمپانی ۳۲ درصد افزایش پیدا کرده است. 

مقالات مرتبط:

در طول یک سال اخیر ارزش هر سهم انویدیا شاهد افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی بوده که اصلی‌ترین دلیل آن، افزایش محبوبیت و کاربرد هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف است. در حال حاضر ارزش هر سهم انویدیا ۲۰۵.۶۱ دلار است. تحلیل‌گران وال استریت پیش‌بینی کرده بودند که انویدیا در طول تابستان سال جاری به درآمد ۲.۳۶ میلیارد دلاری دست خواهد یافت که این رقم پایین‌تر از درآمد کسب‌شده توسط انویدیا است. 

انویدیا

با وجود پیشرفت در سایر حوزه‌ها، بزرگ‌ترین منبع درآمد انویدیا حوزه‌ی بازی است. این کمپانی موفق شده است در سه‌ماهه‌ی منتهی به ۳۱ اکتبر سال جاری، ۱.۵۶ میلیارد دلار از طریق فروش پردازنده‌ی گرافیکی به دست بیاورد. درآمد حاصل از محصولات مرتبط با حوزه‌ی دیتاسنتر، ۵۰۶ میلیون دلار گزارش شده که در مقایسه با سال گذشته ۱۰۹ درصد رشد کرده است. 

به گزارش انویدیا، درآمد این کمپانی از کانال‌های سنتی کسب درآمد این کمپانی که شامل کارت‌های گرافیک GeForce و کنسول‌های بازی سوئیچ نینتندو می‌شود، با رشد همراه بوده است. انویدیا تراشه‌ی اصلی مورد استفاده در کنسول سوئیچ را تولید می‌کند. همچنین باید به گسترش استفاده از سوپرکامپیوتر Drive PX Pegasus این کمپانی برای خودروهای خودران اشاره کرد که با استقبال بیشتر روبرو شده است. 

مقالات مرتبط:

یکی از بزرگ‌ترین دلایل افزایش روزافزون درآمدزایی انویدیا را باید در محبوبیت پردازنده‌های گرافیکی این کمپانی جستجو کرد که در کاربردهایی نظیر دیتاسنترها به‌منظور انجام پردازش‌ غیر گرافیکی موازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین باید به عملکرد خوب پردازنده‌های گرافیکی در کاربردهای دیگری نظیر انجام وظایف پردازشی مرتبط با هوش مصنوعی اشاره کرد که یکی از ملزومات خودروهای هوشمند است. معدن‌کاوی ارزهای رمزنگاری شده با استفاده از پردازنده‌های گرافیکی انویدیا نیز در طول یک سال اخیر بسیار افزایش یافته است.

البته نباید از این نکته غافل شد که رقبای انویدیا در کنار شماری از مشتریان این کمپانی، در نظر دارند سیاست‌های متفاوتی برای آینده در پیش بگیرند. برای مثال باید به تسلا اشاره کرد که در پی توسعه‌ی تراشه‌ی اختصاصی خود برای استفاده در خودروهای هوشمند خود است. از سوی دیگر پس از اعلام خبر همکاری اینتل و اِی‌ام‌دی برای توسعه یک تراشه‌ی موبایل با ترکیب پردازنده اینتل و پردازنده‌ی گرافیکی ساخت اِی‌ام‌دی، حال شاهد استخدام مدیر تولید تراشه‌های رادئون توسط اینتل هستیم که نشان از عزم اینتل برای تولید پردازنده‌های گرافیکی اختصاصی قدرتمند و خروج از وابستگی به انویدیا در این حوزه دارد.

انویدیا پیش بینی کرده است که در سه‌ماهه‌ی جاری، درآمدی ۲.۶۵ میلیارد دلاری کسب کند که برگرفته از افزایش حاشیه‌ی سود این کمپانی به ۵۹ درصد است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش ۶۰ درصدی سود انویدیا در سه‌ماهه‌ی سوم سال مالی این کمپانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..