تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سعودی‌ها و آمریکایی‌ها با پروژه استعفای حریری به دنبال تنش در منطقه هستند

یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که سعودی‌ها و آمریکایی‌ها به دلیل عدم موفقیت در پروژه تجزیه سوریه و عراق و همچنین شکست در بحرین و یمن به دنبال ایجاد تنش در لبنان هستند که قطعا این هدف با ناکامی مواجه خواهد شد.

به گزارش شما نیوز ،محمدجواد جمالی در توضیح احتمال پشت صحنه استعفای سعد حریری و اهداف عربستان در این راه گفت: قبل از استعفای سعد حریری صحنه داخلی عربستان با دستگیری گسترده شاهزادگان سعودی به بهانه مبارزه با فساد مواجه بود، افرادی که دارای نفوذ زیادی در عربستان بوده و حتی برای دستیابی به مناسبات بالا در عربستان رایزنی می‌کردند.

وی افزود: در این شرایط عربستان برای تحت الشعاع قرار دادن این اتفاقات پروژه استعفای سعد حریری در عربستان را کلید زد، خبری که توسط پایگاه های خبری صهیونیستی به صدر اخبار دنیا تبدیل شد تا در نهایت اتفاقات داخل عربستان تحت تاثیر قرار گیرد. قطعا این موضوع در پروژه استعفای سعد حریری تاثیرگذار بود.

وی همچنین گفت: از طرف دیگر میشل عون رئیس‌جمهور فعلی لبنان بازیچه دست صهیونیست ها وسعودی ها نیست، به همین دلیل عربستان که امنیت ملی خود را در خطر می دید و در لبنان نیز پایگاه نداشت از آقای حریری به عنوان فردی با تابعیت دوگانه عربستانی-لبنانی و جوانی بی تجربه خواست که در کشورش از نخست وزیری لبنان استعفا دهد. فردی که تجربه کافی در عالم سیاست نداشته و در نهایت تاجرزاده تبعه عربستانی بود که به پشتوانه نام پدر، نخست وزیر لبنان شده بود.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: در کنار این شرایط سعودی ها و آمریکایی ها به دلیل نداشتن موفقیت در تجزیه کشورهای سوریه وعراق و مواجه شدن با مشکلات بسیاری در بحرین ویمن به دنبال هدف دیگری برای ناامن کردن و به  تنش کشیدن منطقه بوده و به همین دلیل استعفای سعد حریری را دنبال کردند.

وی در پایان گفت: امیدواریم با مدیریت استراتژیک در لبنان این پروژه ناکام بماند چون سعد حریری فردی است که هیچ اختیاری از خود  نداشته و حتی این اختیار را ندارد که لبنان برود یا در عربستان بماند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سعودی‌ها و آمریکایی‌ها با پروژه استعفای حریری به دنبال تنش در منطقه هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..