تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سیر تا پیاز رویارویی‌های ایران و آمریکایی‌ها

تیم ملی کشورمان تاکنون 33 بار با تیم های قاره آمریکا دیدار کرده است.

به گزارش شما نیوز ، پاناما حریف تیم ملی ایران در راه آماده سازی برای جام جهانی، کشوری کوچک در آمریکای مرکزی است که در دور مقدماتی بالاتر از آمریکا قرار گرفت و راهی جام جهانی شد. پاناما اگر‌چه در منطقه آمریکای مرکزی است اما همچون دیگر کشورهای این منطقه دور مقدماتی را در آمریکای شمالی برگزار می‌کنند.

از اولین تا آخرین؛ مکزیک تا شیلی

اولین بازی ایران با تیم های آن منطقه، به 56 سال قبل و مصاف ایران و مکزیک مربوط می‌شود که با تساوی یک بر یک به پایان رسید. هدایت تیم کشورمان در آن مسابقه را حسین فکری برعهده داشت و کرمعلی نیرلو نیز زننده تک گل ایران بود. اما آخرین رویارویی تیم های ایرانی و آمریکایی به دیدار ایران و شیلی مربوط می‌شود که شاگردان کارلوس کی روش با 2 گل شیلیایی ها را شکست دادند.


14 برد، 9 باخت، 10 مساوی

در مجموع یوزهای ایرانی مقابل کشورهای این قاره موفق بوده اند. آن ها 14 بار پیروز شده اند که مهم ترین آن ها مقابل برزیل، کوبا، آمریکا، کانادا، اکوادور و شیلی بوده و همچنین از بین باخت ها، شکست مقابل مکزیک، برزیل و آرژانتین آبرومندانه تر بوده است.


بدترین و بهترین، در دورانِ ژنرال

بهترین پیروزی تیم ملی کشورمان بُرد 8-1 مقابل جامائیکا در سال 1386 بود که در جریانِ آن نکونام، خطیبی و معدنچی دبل کردند و عنایتی و هاشمیان نیز دروازه حریفِ نه چندان نامدار را گشودند. بدترین شکست نیز چند ماه قبل و مقابل مکزیک و با نتیجه تحقیرآمیز 4-0 بود. نکته جالب این که در هر 2 مسابقه امیر قلعه نوئی هدایت تیم ملی را برعهده داشت.


از فکری تا کی روش؛ برانکو و پورحیدی در صدر

اولین سرمربی تیم ملی ایران در مقابل تیم های قاره آمریکا، حسین فکری بود و پس از او، محمد رنجبر، محمود بیاتی، حشمت مهاجرانی، محمد مایلی کهن، ایویچ، جلال طالبی، منصور پورحیدری، بلاژویچ، ایوانکوویچ، همایون شاهرخی، امیر قلعه نوئی، منصور ابراهیم زاده، افشین قطبی و کارلوس کی روش بر روی نیمکت تیم ایران نشستند اما در این بین پورحیدری و برانکو با 6 حضور سابقه بیشتری نسبت به بقیه داشتند. مرحوم پورحیدی در 6 بازی که هدایت تیم ملی را در مقابل کشورهای آن قاره برعهده داشت به 2 پیروزی، 3 تساوی و یک شکست رسید و برانکو به 3 پیروزی، 2 شکست و 1 تساوی.


پاناما، هفدهمین حریفِ آمریکای شمالی ایران

ایران تاکنون 16 بار با تیم های آمریکای شمالی دیدار کرده و 10 پیروزی، 3 شکست و 3 تساوی را تجربه کرده است. در این بین پیروزی مقابل آمریکا در جام جهانی 98 شیرین ترین و به یاد ماندنی ترین دیدار بوده است.


بدون تساوی در جام جهانی

ایران ۴ بار با تیم های آمریکایی در جام جهانی روبرو شده که سهم ایران از مسابقات ۱ پیروزی و ۳ شکست بوده است. در جام جهانی ۷۸ با نتیجه ۴-۱ مغلوب پرو، در ۲۰۰۶ با سه گل مغلوب مکزیک شدیم و در ۲۰۱۴ با نتیجه ۱-۰ قافیه را به آرژانتین باختیم. تنها پیروزی یوزها در فرانسه و با نتیجه ۲-۱ مقابل آمریکا بوده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سیر تا پیاز رویارویی‌های ایران و آمریکایی‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..